عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید رابطه دولتش با ارتش «استثنایی» است.

اسلام آباد: یک گزارش رسانه ای روز سه شنبه اعلام کرد، عمران خان، نخست وزیر پاکستان بار دیگر تاکید کرده است که رابطه دولتش با ارتش قدرتمند این کشور “استثنایی” بوده و روایت مخالفان در مورد شکاف بین این دو “مرده و دفن شده است”.
روزنامه داون گزارش داد، خان در واکنشی آشکار به مخالفان خود، در نشستی با سخنگویان حزب حاکم پاکستان تحریک انصاف (PTI) در روز دوشنبه گفت که “روابط نظامی و مدنی این روزها بی سابقه است.”
این روزنامه گفت که خان گفت که رابطه بین دولت او و ارتش “استثنایی” است و روایت مخالفان در مورد شکاف بین آنها “مرده و دفن شده است”.
به گزارش این روزنامه، او در هفته گذشته در دیدار با یک روزنامه نگار نظرات مشابهی را به اشتراک گذاشته بود.
هنگامی که از خان پرسیده شد – در زمینه شایعات توافق احتمالی بین مسلم لیگ نواز پاکستان (PML-N) و ارتش برای ارسال بسته های دولتی به دولتش – آیا از هر طرف احساس خطر می کند، خان گفت که شخصا تحت هیچ نوع تهدیدی قرار نگرفته است. فشار.
او گفت که از حمایت متحدان دولت برخوردار است و ابراز اطمینان کرد که دولتش پنج سال ماموریت خود را تکمیل خواهد کرد.
ارتش قدرتمندی که بیش از نیمی از بیش از 70 سال عمر خود را بر پاکستان حکومت کرده است، تاکنون از قدرت قابل توجهی در مسائل امنیتی و سیاست خارجی برخوردار بوده است.
یکی از دستیاران نزدیک خان پس از شرکت در این جلسه به روزنامه گفت که او از ارتش به دلیل عجله سریع به کمک کسانی که در موری سرگردان شده بودند و انجام عملیات نجات در ایستگاه تپه آسیب دیده را ستایش کرد.
ایستگاه تپه محبوب موری پاکستان روز شنبه پس از یخ زدن حداقل 23 نفر از جمله 9 کودک در خودروهای سرگردان خود به دلیل بارش بی سابقه برف و هجوم گردشگران به شهر زیبا در استان پنجاب، به عنوان منطقه آسیب دیده اعلام شد.
خان با بیان اینکه تعداد گردشگران در کشور افزایش یافته است در حالی که زیرساخت ها مانند چندین دهه قبل است، بر ضرورت بهبود امکانات و ساخت هتل های جدید در نقاط گردشگری تاکید کرد.
شوکت تارین وزیر دارایی نیز در این نشست از توافقات دولت با صندوق بین المللی پول (IMF) گفت. به نوشته این روزنامه، وی همچنین مدعی شد که قیمت اقلام غذایی در حال کاهش است.