عمران خان در اقامتگاه لاهور، رئیس ارتش را مقصر دستگیری می‌داند

لاهور: عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، سرانجام پس از دریافت وثیقه و درگیری طولانی با مقامات اسلام آباد، بامداد روز شنبه به محل اقامت خود در لاهور رسید.
رئیس 70 ساله تحریک انصاف پاکستان پس از اعطای وثیقه از سوی دادگاه عالی اسلام آباد، ساعاتی را با تیم حقوقی خود بر سر خروج از دادگاه درگیر مذاکره کرد. او مدعی شد که پلیس اسلام آباد سعی کرده او را در داخل دادگاه نگه دارد و برخلاف میلش بازداشت شده است.
دادگاه عالی اسلام آباد به وی در یک پرونده فساد مالی به مدت دو هفته وثیقه حمایتی صادر کرد و همچنین مقامات را از دستگیری وی در هر پرونده ثبت شده در کشور تا روز دوشنبه منع کرد.
رهبر 70 ساله در میان تدابیر شدید امنیتی به دادگاه اسکورت شد و به دلیل جزئیات امنیتی بیش از سه ساعت طول کشید تا محل را ترک کند.
او پس از رسیدن به محل اقامتش، مورد استقبال طرفدارانی قرار گرفت که گلبرگ های گل رز را روی وسیله نقلیه اش ریختند، رقصیدند و آتش بازی کردند. خان که خواستار انتخابات عمومی زودهنگام است، با بیش از 120 مورد در سراسر کشور مواجه است.
PTI ویدیویی از ورود خان به خانه منتشر کرد که در آن خواهران و سایر اعضای خانواده از او استقبال کردند و در مورد سلامتی او جویا شدند. خان که خواستار انتخابات عمومی زودهنگام است، با بیش از 120 مورد در سراسر کشور مواجه است.
رئیس تحریک انصاف در پیامی تصویری از وی گفت: “اکبر نصیر، بازرس کل پلیس اسلام آباد تمام تلاش خود را کرد تا مرا در دادگاه عالی پایتخت نگه دارد. آنها سه ساعت به ما اجازه ندادند بیرون برویم.” وسیله نقلیه ای که با آن در حال بازگشت به لاهور بود.
عمران فرمانده ارتش را مقصر دستگیری می داند
بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده است، سرزنش کرد ارتش پاکستان رئیس برای قسمت فعلی “دستگیری و آدم ربایی” خود. این سازمان های امنیتی نیستند. این یک مرد است، رئیس ارتش. دموکراسی در ارتش وجود ندارد. عمران در حالی که با کارولین دیویس، خبرنگار بی‌بی‌سی گفت‌وگو می‌کرد، گفت: ارتش با آنچه در حال رخ دادن است، مورد انتقاد قرار می‌گیرد.
(با ورودی های نمایندگی ها)