عمران خان در 10 مه در پرونده توشاخانا با کیفرخواست روبرو خواهد شد

اسلام آباد: دادگاه اسلام آباد روز جمعه اعلام کرد که عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان را در 10 می در پرونده ای که گفته می شود درآمد حاصل از فروش هدایای دولتی را مخفی کرده بود، کیفرخواست صادر خواهد کرد.
را پرونده توشاخانا سال گذشته پس از آن که کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرد که وی در اعلام وجوهی که پس از فروش هدایایی که مقامات خارجی دریافت کرده بود، اعلام نکرد، علیه خان پرونده تشکیل شد.
توشخانه گنج خانه ای است که در آن هدایایی که به عنوان افتخار از مقامات خارجی دریافت می شود، ذخیره می شود.
خان، 70 ساله، قابلیت نگهداری پرونده را به چالش کشیده است، اما همایون دلاور، قاضی دادگاه جلسات دیگر، پس از شنیدن استدلالات وکلای دادگستری، اعتراضات و اعتراضات مربوط به صلاحیت قضایی را رد کرد.
قاضی اعلام کرد که متهم خان را کیفرخواست می کند و همچنین رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان را شخصاً در روز صدور کیفرخواست احضار کرد.
پیش از این، دادگاه روز 7 فوریه را برای کیفرخواست او تعیین کرده بود، اما این روند چندین بار به تعویق افتاد زیرا خان در آن حضور نداشت و وکلای او نیز برای تصمیم گیری در مورد قابلیت نگهداری پرونده تحت فشار بودند.
این پرونده بر اساس حکم ECP در 22 نوامبر سال گذشته است که تصمیم به برگزاری محاکمه خان و سپس ارجاع به دادگاه مبنی بر گمراه کردن مقامات در مورد هدایایی که از مقامات خارجی در دوران تصدی خود به عنوان نخست وزیر دریافت کرده بود است. .
این بازیکن کریکت که به سیاستمداری تبدیل شده است، در حال حاضر با بیش از 140 پرونده علیه خود تحت عنوان خیانتتروریسم، قتل، اقدام به قتل، توهین به مقدسات، و اتهامات دیگر.
خان در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد از قدرت برکنار شد، که به گفته وی بخشی از توطئه به رهبری ایالات متحده بود که او را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار داد.
خان روز پنجشنبه در یک گفتگوی غیررسمی با روزنامه نگاران در دادگاه عالی اسلام آباد گفت که به زودی دو صد پرونده علیه او تشکیل خواهد شد.