عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان از دادگاه ضد تروریسم وثیقه دریافت کرد

اسلام آباد: عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان در چندین پرونده از دادگاه ضد تروریسم در اسلام آباد وثیقه گرفت، مهلت موقتی که ممکن است به آرام کردن حامیان او و کاهش تنش با ارتش قدرتمند و دولت کمک کند.
محمدعلی بخاری وکیل وی روز سه شنبه تلفنی گفت که ستاره سابق کریکت تا 8 ژوئن وثیقه صادر شد. با این حال، او هنوز با ده ها اتهام دیگر، از جمله اختلاس، مخفی کردن دارایی ها و توهین به یک قاضی زن روبروست – که همه آنها را رد کرده است.
بعداً در روز سه‌شنبه، خان قرار است در مقابل دادگاه حاضر شود دفتر ملی پاسخگویی به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد اتهامات فساد علیه او. رهبر اپوزیسیون قبل از جلسه دادگاه هشدار داده بود که احتمال زیادی برای دستگیری مجدد او وجود دارد، اما از هوادارانش خواست که در صورت بازداشت او صلح طلب باشند.
تصمیم اولیه آژانس ضد اختلاس برای بازداشت خان، اعزام نیروهای شبه نظامی برای دستگیری او در اسلام آباد در 9 مه، منجر به اعتراضات خشونت آمیز در سراسر کشور شد که حداقل هشت نفر را به شهادت رساندند. این همچنین نشان دهنده تشدید رویارویی بین خان و ارتش قدرتمند کشور است که اکنون متعهد شده است که افراد مسئول حمله به املاک ارتش را تحت قوانین نظامی محاکمه کند.
عمیق‌تر شدن بحران سیاسی در حالی آشکار می‌شود که پاکستان با بدترین مشکل اقتصادی خود در دهه‌های اخیر دست و پنجه نرم می‌کند و با ذخایر خارجی پایین، تورم و نرخ‌های بهره بی‌سابقه و بسته کمکی متوقف شده از سوی صندوق بین‌المللی پول مواجه است.