عمران خان نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید اقلیت‌ها در هند مورد هدف گروه‌های افراطی هستند

اسلام آباد: عمران خان نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه مدعی شد که اقلیت ها در هند توسط گروه های افراطی هدف قرار می گیرند و هشدار داد که چنین دستور کار “یک تهدید واقعی و فعلی” برای صلح منطقه است.
خان پس از سخنرانی‌های تحریک‌آمیز و تحریک‌آمیز علیه مسلمانان در رویدادی در هاریدوار در اوتاراکند که در ماه دسامبر برگزار شد، در توییتر نوشت.
خان همچنین در صفحه توییتر خود این سوال را مطرح کرد که آیا دولت BJP از درخواست نسل کشی اقلیت ها در هند، به ویژه جامعه 200 میلیونی مسلمان حمایت می کند.
وی ادامه داد: زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی توجه داشته باشد و وارد عمل شود.
خان در توئیتی دیگر، دولت تحت رهبری BJP را به هدف قرار دادن اقلیت ها در هند متهم کرد و افزود که دستور کار افراطی “یک تهدید واقعی و فعلی برای صلح در منطقه ما است.”
ماه گذشته، وزارت امور خارجه پاکستان، کاردار هند را احضار کرد و نگرانی خود را در مورد سخنان نفرت ادعایی مطرح شده در کنفرانس هاریدوار اعلام کرد.
پاکستان به طرف هندی اعلام کرد که سخنان تنفرآمیز گزارش شده توسط جامعه مدنی و بخشی از مردم این کشور با نگرانی جدی نگریسته شده است.
دارما سانساد که از 17 تا 20 دسامبر در هاریدوار برگزار شد، توسط یاتی ناراسیمهانندگیری از جونا آخادا سازماندهی شد که قبلاً به دلیل بیان سخنان نفرت انگیز و تحریک خشونت علیه مسلمانان تحت نظارت پلیس قرار دارد.
در این مراسم، چندین سخنران ظاهراً سخنرانی های تحریک آمیز و تحریک آمیزی کردند و خواستار کشتن افراد جامعه اقلیت شدند.
دو FIR علیه 15 نفر در این پرونده تشکیل شده است، از جمله وسیم ریزوی که اخیراً پس از گرویدن به هندوئیسم نام خود را به جیتندرا نارایان تیاگی تغییر داد و سازمان دهنده سانصد یاتی ناراسیمهانند، رئیس کشیش معبد داسنا در غازی آباد.
یک تیم تحقیقاتی ویژه پنج نفره برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.
دیوان عالی روز دوشنبه با رسیدگی به یک دعوی حقوقی منافع عمومی (PIL) موافقت کرد که به دنبال اقدام علیه کسانی است که در جریان کنفرانس اخیر سخنان نفرت پراکنی کردند.
هیئتی به ریاست رئیس دادگستری NV Ramana به اظهارات کاپیل سیبال وکیل ارشد توجه داشت مبنی بر اینکه هیچ اقدامی علیه کسانی که با وجود ثبت FIR سخنان نفرت را انجام داده اند انجام نشده است.