عمران: عمران به مدت 2 هفته وثیقه می‌گیرد و تا 15 می از بازداشت کامل محافظت می‌کند.

اسلام آباد: سه روز پس از دستگیری جنجالی وی که پاکستان را به آشوب کشاند، عمران خان، نخست وزیر سابق، روز جمعه با قرار وثیقه با پوشیدن زره قانونی حکم دادگاه عالی اسلام آباد که سازمان های دولتی را از بازداشت وی در هر مورد – قدیم یا جدید – تا ماه مه منع می کرد، کنار رفت. 15.
دادگاهی که برای دو هفته وثیقه 70 ساله در پرونده القادر تراست صادر کرد، دستور جداگانه ای صادر کرد و تصریح کرد: عمران در هیچ پرونده ای که پس از 9 مه علیه او در اسلام آباد ثبت شد، زمانی که نیروهای شبه نظامی او را از دادگاه عالی بیرون کشیده بودند، نمی توان تا 17 می دستگیر کرد. دادگاه همچنین برای سه پرونده مرتبط با تروریسم و ​​دیگری مرتبط با قتل که در لاهور ثبت شده بود، به رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) به مدت 10 روز وثیقه اعطا کرد.
حداقل تا اواسط هفته آینده به عمران کمک می کند دادگاه عالی دستگیری او را “غیرقانونی و غیرقانونی” توصیف کرد، اظهاراتی که باعث شد شهباز شریف نخست وزیر روز جمعه ادعا کند که دادگاه عالی باز هم به بهای عدالت از “لادلا (پسر چشم آبی)” خود حمایت می کند. دادگاه عالی
«زمانی که دیروز او (عمران) در دادگاه حاضر شد، رئیس دادگستری گفت: دیدن شما خوب است. و او این را در مورد فساد گفت.” شهباز همانطور که در هنگام سخنرانی در کابینه فدرال گفت. “اگر می خواهید به طرفداری از این لادلا ادامه دهید، پس باید همه قاتل های پشت میله های زندان را نیز در کشور آزاد کنید. بگذارید این برای همه رایگان باشد.”
بابر اعوان خان وکیل عمران گفت که سیستم قضایی اشتباهی را اصلاح کرده است و نخست وزیر سابق را “مردی آزاد” معرفی کرده است.
در دادگاه عالی اسلام آباد، عمران به خبرنگاران گفت که با ممانعت از یک مورد “اصابت به سرم” در حین دستگیری، مقامات اداره ملی پاسخگویی با او “خوب” برخورد کردند.
عمران در مورد اینکه دولت او را به دلیل شورش و آتش‌سوزی پس از دستگیری متهم می‌کند و آن را «تروریسم» می‌خواند، گفت: «چگونه می‌توانم جلوی هر اتفاقی را بگیرم؟ قبلاً به شما گفته بودم که این دستگیری واکنشی خواهد داشت».
در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، عمران نقل می‌کند که «در دادگاه عالی نشسته بود» که نیروهای شبه‌نظامی او را «ربودند». “اولین بار وقتی مرا به زندان بردند حکم را به من نشان دادند. این در قانون جنگل اتفاق می افتد، جایی که ارتش می رباید. پلیس کجا رفت؟ قانون کجا رفت؟”
عمران مدعی شد که در سرکوب معترضان در هفته جاری، «40 بی پناه» جان خود را از دست دادند. آمار رسمی 12 نفر است.
بیش از 3000 نفر، از جمله کارمندان ارشد حزب تحریک انصاف، در پی خشم اوباش در خیابان ها، از جمله تجاوز به مقر عمومی ارتش در راولپندی، دستگیر شدند. دولت از آن زمان ارتش خود را در اسلام آباد همراه با استان های پنجاب و خیبر پختونخوا مستقر کرده است.
اینترنت موبایل همچنان معلق است و پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام به دستور دولت مسدود شده اند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که به دنبال حکم آزادی دادگاه عالی روز پنجشنبه، که در آن از دادگاه عالی خواسته بود در تصمیم اولیه خود برای تایید بازداشت عمران تجدید نظر کند، نخست وزیر سابق شب را در مهمانخانه دولتی در اسلام آباد گذراند. رئیس جمهور عارف علوی، که در تلاش برای کاهش تنش بین عمران و دولت بوده است، یکی از بازدیدکنندگان وی بود.
عمران از زمان برکناری از قدرت، کارزار طوفانی را برای انتخابات زودهنگام در کشور به راه انداخته است. او مقامات ارشد نظامی و دولتی را متهم می‌کند که قصد سوءقصد در نوامبر را داشتند که طی آن در جریان تجمعی در وزیرآباد استان پنجاب، گلوله‌ای به پایش خورد.
تماشا کردن پاکستان: دادگاه عالی عمران خان را در پرونده القادر تراست وثیقه صادر کرد