عناصر افراطی در افغانستان تهدیدی برای پاکستان هستند

اسلام آباد: فواد چودری، وزیر اطلاعات و رادیو و تلویزیون فدرال روز دوشنبه گفت که “افراطی گری در افغانستان تهدیدی برای پاکستان است”.
چودری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس با موضوع زندگی قائد اعظم محمد علی جناح در مرکز پاک چین گفت: “زنان در افغانستان اجازه ندارند به تنهایی سفر کنند و همچنین نمی توانند به مکتب بروند.” ژئو نیوز گزارش داد.
پاکستان در سطح جهانی به خاطر حمایت از تروریسم و ​​کمک به طالبان متهم است. اشک تمساح وزیر فدرال یک روز پس از آن منتشر شد که طالبان افغان گفتند به زنانی که می خواهند مسافت های طولانی را طی کنند، نباید به آنها پیشنهاد حمل و نقل داده شود، مگر اینکه با یکی از اقوام نزدیک مرد همراه باشند.
به گزارش ژئو نیوز، این دستورالعمل که توسط وزارت امر به معروف و نهی از منکر صادر شده است، همچنین از همه دارندگان وسایل نقلیه خواسته است که فقط برای زنانی که حجاب دارند، وسایل نقلیه را ارائه دهند.
این راهنمایی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، هفته ها پس از آن ارائه می شود که وزارت از کانال های تلویزیونی افغانستان خواست تا نمایش درام ها و سریال های سریالی با حضور بازیگران زن را متوقف کنند.
این وزارتخانه همچنین از زنان روزنامه‌نگار تلویزیون خواسته بود در حین ارائه، حجاب داشته باشند.
در همین حال، وزیر با محکوم کردن حادثه غم انگیز سیالکوت، جایی که اوباش اسلامگرا یک مدیر کارخانه سریلانکایی Priyantha Kumara Diyawadana را به کفرگویی متهم کرد و سپس جسد او را سوزاند، گفت که تمام ملت پس از آن متحد شده اند.