عیاشی ها منتظر بازگشت به میدان تایمز نیویورک هستند تا سال 2022 را آغاز کنند

نیویورک: شهر نیویورک آماده استقبال از سال جدید شد – و به خوبی از 12 ماه دیگر که در اثر همه گیری همه گیر شده بود خلاص شد – در حالی که آماده می شد جشن سالانه شب سال نو خود را در میدان تایمز احیا کند.
این کار در حالی انجام شد که یک کشور ناآرام تلاش می‌کند خوش‌بینی داشته باشد که بدترین روزهای همه‌گیری اکنون پشت سر آن است – حتی زمانی که مقامات بهداشت عمومی روز جمعه نسبت به جشن‌های افسارگسیخته در میان افزایش عفونت‌های کووید از نوع Omicron هشدار دادند.
این شهر اعلام کرد که تعداد افرادی را که به میدان تایمز می‌فرستد محدود می‌کند تا شاهد یک توپ 6 تنی، پوشیده از نزدیک به 2700 کریستال واترفورد، که از بالای جمعیتی متشکل از 15000 تماشاگر حضوری پایین می‌آید – بسیار کمتر از ده‌ها هزار نفر. از خوش گذرانی هایی که معمولاً در میدان معروف جهان فرود می آیند تا در مراسم شب سال نو در سراسر کشور در چراغ ها، حلقه ها و دوش آبنبات غرق شوند.
تام هریس، رئیس اتحادیه میدان تایمز، گفت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که از بازدیدکنندگانی که در شب سال نو به میدان تایمز می‌روند استقبال می‌کنیم. هدف ما این است که رویدادی امن و مسئولانه داشته باشیم تا جهان شاهد آن باشد.»
رها کردن توپ سالانه روز جمعه انجام می شود، زمانی که ساعت به نیمه شب می رسد و سال جدید آغاز می شود، مناسبتی که معمولاً با شامپاین، صدای جیر جیر، آغوش های شاد و امید به زمان های بهتر در پیش رو گرامی داشته می شود.
اما سال 2022 درست همانطور که سال قبل شروع شد آغاز می شود – با همه گیر شدن آینده ای مبهم.
تردیدها در مورد اینکه آیا شهر باید مراسم امسال را لغو کند، به وجود آمد، زیرا شهر در روزهای منتهی به آن رکورد تعداد موارد ابتلا به کووید را به ثبت رساند، حتی در حالی که برخی از شهرها مانند آتلانتا تصمیم گرفته بودند جشن های خود را لغو کنند.
سال گذشته به دلیل شیوع این بیماری به روی عموم بسته شد.
موارد ابتلا به کووید-19 در ایالات متحده به بالاترین سطح خود رسیده است و به طور میانگین بیش از 265000 نفر در روز است. بر اساس آمار ایالت نیویورک، شهر نیویورک رکورد تعداد موارد جدید و تایید شده – بیش از 39,590 – را در روز سه شنبه گزارش کرد.
اما شهردار بیل دی بلازیو، که نظارت بر پرجمعیت‌ترین شهر کشور را در نیمه‌شب کنار می‌گذارد، گفت که جشن‌ها در میدان تایمز “به جهان نشان می‌دهد که شهر نیویورک در حال مبارزه است.”
مقامات گفتند کسانی که در این نمایش شرکت می کنند باید ماسک بپوشند و مدرک واکسیناسیون را نشان دهند. سازمان‌دهندگان در ابتدا امیدوار بودند که بیش از 50000 مهماندار بتوانند به آن بپیوندند، اما به دلیل شیوع گسترده این برنامه‌ها به‌طور چشمگیری کاهش یافت.
هنرمند رپ و بازیگر LL Cool J قرار بود جمعه شب در میان اجراکنندگانی باشد که در میدان تایمز روی صحنه می‌رفتند، اما اعلام کرد که از این رویداد کناره‌گیری می‌کند زیرا آزمایش کووید او مثبت شده بود.
شهردار آینده شهر نیویورک، اریک آدامز، قرار است به زودی پس از سقوط توپ در میدان تایمز سوگند یاد کند. او روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد که سال 2022 “شروع جدیدی برای انعطاف پذیری ما” باشد.
این احساسی بود که در میان مردم عادی مشترک بود.
دانشجویان کالج و خواهران مری و ونسا آنیاکوو نیز به شدت خوشبین بودند، زیرا در یک گردش از خانه خود در حومه المزفورد نیویورک در میدان تایمز شرکت کردند.
مری 20 ساله گفت: «من نسبت به سال گذشته بسیار امیدوارتر هستم، زیرا فکر می‌کنم امکانات بسیار بیشتری برای مقابله با همه‌گیری داریم.
ونسا 22 ساله به جمعیت اشاره کرد. او گفت: “سال گذشته تا این زمان، فکر نمی کردم اینطور باشد.”
پائولو بروگر، یک بانکدار از زوریخ، سوئیس، یک سال پس از آن که سال 2021 با امیدهای بسته شده در شیشه‌های واکسن، جهان خسته از تحمل موجی به موج ویروس را منعکس کرد.
خوش‌بینی او با واقعیت جدید جهان مبنی بر اینکه همه‌گیری تا سال جدید ادامه خواهد داشت، کاهش یافت.
بروگر 55 ساله می گوید: «اکنون بسیاری از مردم از خود می پرسند، آیا هر سال اینگونه خواهد بود – وقتی وارد فصل سرد می شویم، یک نوع جدید داریم و به نقطه اول برمی گردیم؟»
با این حال، او نسبت به سال 2022 “بسیار خوشبین” بود، تا حدی به دلیل واکسن ها و درمان های جدید علیه کووید-19 و تا حدودی، او با خنده گفت: “زیرا نمی تواند بدتر از دو سال گذشته باشد.”