غرب با وجود افزایش جمعیت کاملاً واکسینه شده، شاهد افزایش است

دهلی نو: در زمانی که یک نوع جدید به محدودیت‌هایی برای مسافران آفریقای جنوبی و سایر کشورهای آفریقایی منجر شده است، بسیاری از دادگاه‌های غربی با وجود اینکه جمعیت بیشتری از آلمان، ایالات متحده و آمریکا واکسینه شده‌اند، شاهد افزایش موارد کووید هستند. بر اساس گزارش مرکز منابع کووید دانشگاه جان هاپکینز، بریتانیا روزانه بیش از 50000 مورد کووید را گزارش می‌کند. بالاترین 65584 مورد در آلمان در روز شنبه گزارش شده است.
10 کشور برتر با بیش از 20000 مورد مثبت در روز، بیشتر در اروپا و ایالات متحده هستند و نسبت به احتمال موج جدیدی از عفونت های ویروسی با واکسیناسیون نیز هشدار می دهند که تحت تاثیر تردید قرار گرفته است. و در حالی که این کشورها علیرغم وجود واکسن‌ها در رنج هستند، بسیاری از آفریقا در انتظار عرضه واکسن‌هایی هستند که عمدتاً برای کشورهای توسعه‌یافته است.
اکثر این کشورهای ثروتمند که شاهد افزایش ناگهانی عفونت های جدید هستند، حداقل 60 تا 70 درصد از جمعیت خود را به طور کامل واکسینه کرده اند. جمعیت کاملاً واکسینه شده هند کمتر از 32 درصد است، اما میزان آلودگی آن به تقریباً 8000 مورد در روز کاهش یافته است، که با پوشش وسیع حداقل یک واکسن و مصونیتی که پس از موج بالای عفونی دلتا شناسایی شده است، کمک کرده است. روسیه با 34000 مورد در روز یک استثنا در میان کشورهایی با شیوع بالا باقی مانده است که با توجه به پوشش کم واکسیناسیون 38 درصد از جمعیت، عفونت ها در حال افزایش است، حتی اگر درخواست های رئیس جمهور ولادیمیر پوتین تأثیر کمی داشته باشد.

لری کوری، استاد پزشکی و ویروس شناسی در دانشگاه واشنگتن، الگوی نوع دلتا را در ماه آگوست مورد مطالعه قرار داد و خاطرنشان کرد که این نوع دلتا توانایی آلوده کردن تعداد بیشتری از مخاطبین را نسبت به سایر انواع دیگر دارد، اما در بین افرادی که در بیمارستان بستری شده اند، تعداد بی سابقه ای در 95-95 مشاهده شد. 98 درصد واکسینه نشده بودند.
«وقتی به افراد بزرگسال در بیمارستان نگاه می‌کنیم، تعداد بی‌سابقه‌ای از افرادی را می‌بینیم که واکسینه نشده‌اند – 95 تا 98 درصد. همین الگو در مورد کودکان نیز دیده می شود. سویه کووید-۱۹ دلتا یک اپیدمی بیمارستانی از افراد واکسینه نشده است.
کاهش سرعت موارد روزانه در هند تا حدودی نشان دهنده مشاهدات پروفسور کوری است زیرا جمعیت زیادی در این کشور در ماه های آوریل تا مه به نوع عفونی تر دلتا آلوده شده بودند. همراه با مثبت شدن سرمی تا 90 درصد در شهرها و شهرهای بزرگ، یک کمپین واکسیناسیون جهانی توسط دولت نوعی مصونیت در برابر ویروس ایجاد کرده و ممکن است دلیلی برای تعداد کمتر عفونت ها باشد.
با این حال، هند باید پوشش هدفمند 100 درصدی دو دوز واکسیناسیون را تکمیل کند تا جمعیت بزرگسال خود را از هر گونه جدید محافظت کند.
گزارش ها نشان داده اند که حداقل 20 کرور دوز واکسن بدون استفاده در ایالت ها باقی مانده است که فقط نیمی از آنها برای واکسیناسیون کامل کل جمعیت بزرگسال مورد نیاز است.
اگرچه کل پوشش هند ممکن است کمتر از ایالات متحده یا سایر کشورهای اروپایی باشد، اما در تعداد بسیار زیاد، هند 43 کرور نفر را در مقابل 19.6 کرور در ایالات متحده به طور کامل واکسینه کرده است. چین پیشتاز همه کشورهایی است که بیش از یک میلیارد (107 کرور) از کل جمعیت خود را به طور کامل واکسینه کرده اند.