غنا: انفجار مهیب پس از برخورد خودروی حامل مواد منفجره معدنی به موتور سیکلت

به نظر می رسد این انفجار شهر کوچکی در غرب غنا را به طور کامل با خاک یکسان کرده است. کوادوو بمپا، که در این منطقه کار می کند و صدای انفجار را شنیده است، به CNN گفت که تقریباً تمام ساختمان های آنجا فرو ریخته است و افراد و حیوانات زیر آوار گیر کرده اند.

بمپا گفت: «این یک تراژدی واقعی برای غنا است.

پلیس گفت که بیشتر قربانیان نجات یافته و در بیمارستان ها و کلینیک های مختلف بستری شده اند. جزئیات بیشتری از وضعیت آنها منتشر نشده است.

پیامدهای انفجار ویرانگر روز پنجشنبه در آپیات دیده می شود.

در بیانیه پلیس آمده است: «پلیس و سایر ارائه دهندگان خدمات اضطراری یک تمرین کامل بازیابی اضطراری را فعال کرده اند. ما از همه می‌خواهیم که با مدیریت این وضعیت ناگوار آرامش خود را حفظ کنند.»

در بیانیه دیگری آمده است: «پلیس مسئولیت ایجاد امنیت را بر عهده گرفته است تا کارکنان اورژانس از جمله خدمات ملی آتش نشانی غنا، NADMO و خدمات آمبولانس را قادر به مدیریت وضعیت کنند.»

وی افزود: «به مردم توصیه شده است تا زمانی که تلاش‌های بازیابی در جریان است، برای ایمنی از منطقه به شهرهای مجاور نقل مکان کنند.»

انفجار غنا: مردمی که از باران شدید فرار می کنند در میان 150 کشته در آکرا هستند

در بیانیه پلیس از شهرهای مجاور خواسته شده است تا کلاس های درس، کلیساها و دیگر ساختمان ها را برای اسکان قربانیان بازمانده باز کنند.

بمپا گفت که آپیات کوچک و مسکونی است و جمعیتی بیش از 10000 نفر ندارد. وی گفت: اکثر مردم کشاورز و معدنکار هستند.

در عواقب اولیه حادثه، بمپه گفت که جامعه محلی به عنوان اولین واکنش‌دهنده وارد عمل شدند و افراد و حیوانات را از آوارهای فرو ریخته بیرون کشیدند و زخمی‌ها را قبل از رسیدن آمبولانس‌ها به بیمارستان منتقل کردند.

نیروهای امدادی روز پنجشنبه به محل انفجار در Apiate رسیدند.

به گفته یک مسئول مطبوعاتی این شرکت، کوابنا اووسو-آمپراتوم، مواد منفجره به معدنی در مجاورت که توسط معادن طلای چیرانو اداره می شد، تحویل داده می شد.

اووسو آمپراتوم گفت: «ما از نزدیک وضعیت و تلاش‌های نجات را زیر نظر داریم.

غنا در سال های اخیر شاهد یک سری انفجارهای گاز بوده است که یکی از بدترین انفجارها در سال 2015 در پایتخت آکرا پایتخت آکرا بیش از 150 کشته برجای گذاشت. این انفجار زمانی رخ داد که صدها نفر از ساکنان در یک پمپ بنزین به دلیل باران های شدید پناه گرفتند.
رسانه های محلی گزارش دادند که در اکتبر گذشته، حداقل یک نفر در یک انفجار ناشی از گاز در آکرا کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

در همین ماه سه نفر در آتش سوزی دیگری در منطقه اشانتی این کشور جان خود را از دست دادند.