غنا حمله کوبنده ای را به آفریقای جنوبی آغاز کرد و فیفا در حال بررسی مجازات بحث برانگیز است

در بیانیه‌ای فوق‌العاده روز پنج‌شنبه، GFA اعلام کرد که اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی (SAFA) پس از طرح شکایت رسمی به فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا مبنی بر تثبیت و دستکاری در مسابقات، «کوهی از دروغ‌ها» ایجاد کرده است.

این جنجال پس از آن به وجود آمد که تصمیم پنالتی به غنا کمک کرد تا بازی حساس را با نتیجه 1-0 برنده شود.

ضربه نقطه ای زمانی به دست آمد که دانیل آمارتی تحت تماس بسیار اندک مدافع راشین دی روک از زمین خارج شد و داور مگوئت ندایه به سرعت به آن نقطه اشاره کرد.

جردن آیو برای به ثمر رساندن پنالتی که ستاره های سیاه را به مرحله نهایی مقدماتی رساند و به رویاهای آفریقای جنوبی برای بازی در قطر 2022 پایان داد، قدم برداشت.

GFA در بیانیه خود گفت: “ما می خواهیم قاطعانه اعلام کنیم که این اتهامات بی اساس، بی اساس و (بدون) شایستگی است و باید با تمام تحقیر (آنها سزاوار) رفتار شود.”
فیفا به شدت نگران است.  در تصاویر رسانه های اجتماعی تیم ملی زنان زیر 20 سال جمهوری دموکراتیک کنگو

این ادعاها از سوی اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی چیزی نیست جز یک برنامه ریزی برنامه ریزی شده و تلاشی حساب شده برای تغییر تمرکز از شکست، منحرف کردن توجه از ناکامی آنها در راهیابی به پلی آف و به ناحق پیروزی سخت به دست آمده ستاره های سیاه را خدشه دار می کند.

با اشاره به تیم ملی آفریقای جنوبی، افزود: “به عنوان یک انجمن ورزشی خوب، ما می دانیم که بافانا بافانا تمام تلاش خود را کرد اما به تیمی بهتر باخت (و باید صریح این موضوع را به مردم آفریقای جنوبی بگویم).

برای دفعه بعد برای بافانا بافانا و همکارانمان در SAFA آرزوی موفقیت داریم.

روز چهارشنبه فیفا تایید کرد که اعتراض رسمی سافا را دریافت کرده است و اعلام کرد که در 23 نوامبر در کمیته انضباطی بررسی خواهد شد.

آفریقای جنوبی پس از تصمیمات مشکوک در طول مسابقه، از هیئت حاکمه درخواست کرد که “رفتار نادرست و غیرقانونی داور مسابقه و سایر مقامات، در مورد تثبیت بازی، دستکاری بازی از جمله فساد و رشوه” را بررسی کند.

سخنگوی صفا به سی‌ان‌ان گفت که از بیانیه انفجاری غنا که آن را «تأسف‌بار و ناپسند» می‌داند، شگفت‌زده شده است.

آنها گفتند سافا به تازگی از حق خود برای شکایت رسمی به فیفا استفاده کرده است.

در همین حال، GFA در پاسخ به سوالی درباره ماهیت بیانیه خود، به CNN گفت که مایل به اظهار نظر بیشتر نیست اما تایید کرد که پاسخ رسمی به فیفا ارائه خواهد کرد.

تیم داوری هنوز به طور علنی در مورد این جنجال اظهار نظر نکرده است.