غنا خطوط هوایی را در صورت آوردن مسافران واکسینه نشده به کشور جریمه می کند

در 13 دسامبر اعلام کرد که اپراتور فرودگاه بین‌المللی اصلی غنا، شرکت‌های هواپیمایی را به ازای هر مسافری که در مقابل کووید-19 واکسینه نشده و یا تست کرونای او مثبت باشد، 3500 دلار جریمه می‌کند.

فرودگاه‌های غنا اعلام کردند که این قانون از روز سه‌شنبه در فرودگاه بین‌المللی کوتوکا در آکرا پایتخت اجرا می‌شود. این به دنبال اقدام هفته گذشته وزارت بهداشت مبنی بر الزام تمام افرادی که وارد غنا می شوند باید واکسینه شوند.

این اقدامات برخی از سخت‌گیرانه‌ترین اقدامات در آفریقا هستند، جایی که جذب واکسن به دلیل کمبود عرضه و مسائل لجستیکی با چالش مواجه شده است، حتی در حالی که نوع جدید Omicron نگرانی‌هایی را در مورد انتقال سریع‌تر ویروس ایجاد می‌کند.

تشدید محدودیت‌های غنا در حالی صورت می‌گیرد که بانک سرمایه‌گذاری اروپا (EIB) وام سرمایه‌گذاری 75 میلیون یورویی (85 میلیون دلار) را برای حمایت از واکنش همه‌گیر خود – بزرگترین حمایت از یک برنامه COVID-19 در جنوب صحرای آفریقا – اعلام کرد.

ورنر هویر، رئیس EIB در بیانیه‌ای گفت: غنا گام‌های مهمی برای مدیریت تأثیر کووید و باز کردن سرمایه‌گذاری بلندمدت برداشته است.

مقامات در این ماه و پیش از اجرای دستور واکسن برای گروه‌های هدف، از جمله کارمندان دولت، کارکنان بهداشت و دانش‌آموزان، از 22 ژانویه، یک اقدام گسترده واکسیناسیون را آغاز کردند. این سازمان قصد دارد کارکنان بهداشتی بیشتری را استخدام کند تا بتواند تلقیح روزانه را از 140,000 دو برابر کند.

داده های گردآوری شده توسط رویترز نشان می دهد غنا، یکی از بزرگ ترین اقتصادهای غرب آفریقا که با صادرات کاکائو، طلا و نفت کار می کند، تاکنون کمی بیش از 5 درصد از جمعیت 30 میلیونی خود را واکسینه کرده است.

بر اساس این داده ها، سرویس بهداشتی آن 131412 عفونت و 1239 مرگ ناشی از COVID-19 را ثبت کرده است.

سرویس بهداشتی روز جمعه اعلام کرد که طی دو هفته گذشته، موارد ابتلا به کووید-19 در فرودگاه کوتوکا حدود 60 درصد از کل عفونت‌های این کشور را تشکیل می‌دهد.