فارغ التحصیلان IIT-Bombay در ایالات متحده انتصاب آگراوال را به عنوان مدیر عامل توییتر جشن می گیرند

از آنجایی که پاراگ آگراوال، مدیر ارشد اجرایی (مدیر عامل) جدید سایت میکروبلاگینگ توییتر، به تعداد فزاینده ای از مدیران هندی-آمریکایی که شرکت های برتر فناوری آمریکایی را رهبری می کنند، می پیوندد، جای تعجب نیست که او هم فارغ التحصیل نخبگان IIT بمبئی است.
فارغ التحصیلان IIT-B در سرتاسر آمریکا، ترفیع آگراوال را که از سال 2001 تا 2005 در کالج فناوری تحصیل کرد، به عنوان مدیر عامل توییتر جشن می گیرند. “از زمانی که من سعی در شکستن آن داشتم، همه چیز تغییر کرده است. برند IIT و برند هند در اینجا به خوبی تثبیت شده اند. با ساندر پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت؛ ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت؛ شانتانو ناراین، مدیر عامل شرکت Adobe Systems؛ و آرویند کریشنا، مدیرعامل IBM؛ کانوال ریکی، فارغ التحصیل برجسته IIT-B، که به عنوان اولین بنیانگذار و مدیرعامل هندی-آمریکایی در نظر گرفته می شود، به عنوان روسای شرکت های برتر فناوری آمریکایی، این انتصاب ها دیگر خبر مهمی در اینجا در سیلیکون ولی نیست. شرکت تحت حمایت Excelan، عمومی در NASDAQ در سال 1982، در یک مصاحبه اختصاصی به TIMESOFINDIA.com گفت.
او گفت که چندین هندی آمریکایی مانند ایندرا نویی، مدیر عامل سابق پپسی کو; ویکرام پاندیت، مدیر عامل سابق سیتی گروپ؛ راجیو ال گوپتا; مدیر عامل سابق Rohm & Haas; و آجی بانگا، رئیس اجرایی مسترکارت، در سواحل شرقی ایالات متحده نیز به‌عنوان مدیران اجرایی قدرتمند، جای خود را به جای گذاشته بودند و بر احترام جامعه افزودند.
اگرچه ریکی، که در سال 1967 از IIT-B فارغ‌التحصیل شد، شخصا آگراوال را نمی‌شناسد، او احساس می‌کند که محقق دانشگاه استنفورد باید «مثل میخ تیز» باشد. او برای مدت طولانی در توییتر بوده و CTO بوده است. حس من این است که او بسیار تأثیرگذار بوده و مسئول بستن حساب رئیس جمهور (سابق) ترامپ بوده است. من مطمئن هستم که او می‌تواند به خوبی توییتر را مدیریت کند، این واقعاً یک تجارت ساده مبتنی بر تبلیغات است.»
سورش پی ستی، استاد و مدیر مرکز شبکه‌های تامین هوشمند در دانشگاه تگزاس در دالاس و فارغ‌التحصیل برجسته IIT-B، خوشحال است که می‌بیند یک دانشجوی IIT دیگر به صف طولانی فارغ‌التحصیلان موفق از دانشگاه خود می‌پیوندد. راجیو گوپتا و کانوال ریکی در تجارت و چندین محقق برجسته در دانشگاه. آگراوال با تحصیلات عالی از IIT-B و استنفورد و یک دهه تجربه در توییتر، باید خوب عمل کند. با توجه به اینکه دنیا به کارهایی که توییتر انجام می‌دهد و میزان تأثیرگذاری این پلتفرم توجه می‌کند، به یک فرد منطقی، متفکر و حساس در راس آن نیاز دارد و ظاهراً این را در او یافت.»
چندین کارمند ارشد IIT در ایالات متحده، که آگراوال را شخصاً نمی شناسند زیرا او سال ها جوان تر از آنهاست، با این وجود در هیجان انتخاب این جوان هندی آمریکایی به عنوان مدیر عامل توییتر سهیم هستند. این کل اکوسیستم در IIT-B از یک امتحان ورودی مبتنی بر شایستگی، اساتید با استعداد، سیستم مسکونی و محیطی است که نوآوری را ترویج می‌کند، و به دنبال آن یک مسیر آموزشی به دانشگاه‌های برتر آمریکا مانند استنفورد که پشت سر موفقیت فناوری است. پرتیم بیسواس، رئیس مهندسی دانشگاه میامی و عضو هیئت مدیره بنیاد میراث IITB گفت: رهبرانی مانند آگراوال.
وی افزود که شبکه قوی فارغ التحصیلان IIT-B که در اوایل دهه 90 در منطقه خلیج سانفرانسیسکو تأسیس شد، به اتصال اعضا در سراسر ایالت های ایالات متحده و بین نسل ها کمک می کند. این فقط نقش های رهبری در شرکت های برتر و استارت آپ های پیشرفته نیست. فارغ‌التحصیلان IIT-B اکنون یک شبکه دانشگاهی قوی را نیز تشکیل می‌دهند، با بیش از 250 نفر در سمت‌های هیئت علمی ارشد در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده.
ساریتا ادو، استاد مرکز علوم کامپیوتر سیبل، دانشگاه ایلینوی در اوربانا-شامپین، نیز مفتخر است که آگراوال از دانشگاه IIT-B، دانشگاه اوست. «جنبه های زیادی در مورد انتصاب او به عنوان مدیرعامل توییتر وجود دارد که من را گرم می کند. من خوشحالم که می بینم او دکترا دارد و کار خود را در تحقیقات آغاز کرده است. اهمیت آموزش دقیق ارائه شده توسط تحقیقات، محرک همه تغییرات مشهود در فناوری بوده است.”
او همچنین راه‌های متعددی را که امروزه فناوری از طریق استفاده ناخواسته از الگوریتم‌های مغرضانه یا انتشار مخرب اطلاعات نادرست و تجاوز به حریم خصوصی به جامعه آسیب می‌زند، برجسته کرد. شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در اینجا دارند. در حالی که من از دیدن نسل اول سرخپوستان آمریکایی که بخش فناوری را رهبری می‌کنند هیجان‌زده هستم، باید کارهای بیشتری انجام داد تا اطمینان حاصل شود که ما دیدگاه‌های متعددی داریم که نمایانگر همه جامعه است.»
او معتقد است که رهبری فناوری فعلی، از جمله آگراوال، مسئولیت بزرگی در ایجاد تغییر دارد.