فرانسه آنفولانزای پرندگان بسیار بیماری زا را در مرغداری در شمال شناسایی کرد

کشاورزان فرانسوی باید طیور خود را محدود کنند، زیرا خطر ابتلا به آنفولانزای مرغی در سرزمین اصلی فرانسه به دلیل افزایش موارد ابتلا در کشورهای همسایه به “بالا” افزایش یافته است (AFP).

پاریس: وزارت مزرعه فرانسه روز شنبه اعلام کرد یک ویروس آنفولانزای پرندگان بسیار بیماری زا را در یک مرغداری در شمال این کشور شناسایی کرده است.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات که گفته‌اند هنوز سویه را شناسایی نکرده‌اند، باید مرغ‌ها را ذبح کرده و مزرعه را ضدعفونی کنند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.
شیوع این بیماری به دنبال چندین بار شیوع در میان مرغداری‌ها در اروپا و آسیا در هفته‌های اخیر بود که نشان می‌داد ویروس دوباره به سرعت در حال گسترش است.
چندین مورد آنفولانزای شدید پرندگان در یک ماه گذشته در فرانسه در میان طیور حیاط خلوت و همچنین یک پرنده وحشی شناسایی شده بود که دولت را بر آن داشت تا گله های طیور را در داخل خانه نگه دارد.
موج عظیم ویروس در زمستان سال گذشته مقامات را بر آن داشت تا بیش از 3 میلیون اردک را در منطقه پرورش اردک جنوب غربی آن که به دلیل تولید پات فوی گراس معروف است، از بین ببرند.
شیوع بیماری می تواند کشورهای واردکننده به ویژه در آسیا را وادار کند تا محدودیت های تجاری را بر محصولات طیور اعمال کنند.
آنها همچنین نگرانی های اپیدمیولوژیست ها را افزایش می دهند زیرا ویروس می تواند به انسان منتقل شود، به خصوص که جهان به آرامی از همه گیری کووید-19 بهبود می یابد.
آنفولانزای پرندگان یا آنفولانزای مرغی اغلب توسط پرندگان وحشی مهاجر منتقل می شود.

فیس بوکتوییترلینکدینپست الکترونیک