فرانسه: عفونت های ویروسی فرانسوی در طول تعطیلات افزایش می یابد

پاریس: فرانسه برای اولین بار از زمان شیوع بیماری همه گیر، بیش از 100000 عفونت ویروسی را در یک روز ثبت کرده است و بستری شدن کووید-19 در بیمارستان طی ماه گذشته دوبرابر شده است زیرا نوع Omicron به سرعت در حال گسترش است، تلاش های دولت را برای جلوگیری از یک بیماری جدید پیچیده می کند. تعطیلی.
به گفته سرویس بهداشتی منطقه ای، بیش از یک نفر از هر 100 نفر در منطقه پاریس در هفته گذشته مثبت شده است. اکثر عفونت‌های جدید به نوع omicron مرتبط هستند، که کارشناسان دولتی پیش‌بینی می‌کنند در روزهای آینده در فرانسه غالب خواهد بود.
در همین حال، افزایش عفونت‌های نوع دلتا در ماه‌های اخیر باعث افزایش پذیرش در بیمارستان‌ها شده است. طی هفته گذشته بیش از 1000 نفر در فرانسه بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند و تعداد کل قربانیان را به بیش از 122000 رساند.
دولت دوشنبه جلسات اضطراری برگزار می کند تا در مورد اقدامات بعدی صحبت کند. برخی از دانشمندان و مربیان خواستار به تعویق انداختن بازگشت به مدرسه پس از تعطیلات یا برقراری مجدد مقررات منع رفت و آمد شده اند.
اما وزیر آموزش و پرورش می گوید مدارس باید طبق معمول در 3 ژانویه باز شوند و سایر مقامات دولتی در تلاش هستند تا از اقداماتی که به بهبود اقتصاد ضربه می زند اجتناب کنند.
در عوض، دولت امیدوار است که واکسیناسیون سریع کافی باشد. دولت در حال پیش‌نویس قانونی است که واکسیناسیون را به همه رستوران‌ها و بسیاری از اماکن عمومی ملزم می‌کند، به‌جای سیستم مجوز سلامت فعلی که به افراد اجازه می‌دهد در صورت عدم واکسینه شدن، آزمایش منفی یا مدرک بهبودی ارائه کنند.