فرانسه محدودیت های جدید کووید را در مبارزه با Omicron بررسی می کند

پاریس: انتظار می‌رود که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اقدامات جدید کووید را روز دوشنبه اعلام کند، زیرا این کشور برای افزایش جدید موارد به دلیل شیوع سریع نوع Omicron آماده می‌شود.
مقامات هشدار داده اند که پس از گزارش رکورد 100000 مورد در روز شنبه که بالاترین سطح روزانه در فرانسه از زمان شروع همه گیری تقریباً دو سال پیش است، بیمارستان ها دوباره در معرض خطر غرق شدن هستند.
کارشناسان بهداشت تخمین زده اند که تعداد موارد روزانه می تواند تا اواسط ژانویه به سرعت افزایش یابد، حتی اگر میلیون ها نفر در هفته های اخیر واکسن تقویت کننده دریافت کرده اند.
نزدیک به 3300 نفر در حال حاضر در مراقبت های ویژه هستند که دوباره بالاتر از آستانه بحران 3000 تعیین شده توسط مقامات برای رسیدگی به بدترین موارد است.
مکرون در ساعت 4 بعدازظهر (1500 به وقت گرینویچ) از طریق ویدئوکنفرانس از اقامتگاه تعطیلات مدیترانه‌ای خود در Bregancon با اعضای کلیدی کابینه خود و نمایندگان سازمان‌های بهداشت عمومی فرانسه جلسه بحران برگزار خواهد کرد.
یکی از اقداماتی که در حال بررسی است، محدود کردن مجوز سلامت کووید در کشور است که برای ورود به رستوران‌ها، سینماها و سایر اماکن عمومی الزامی است، فقط برای افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند – و دیگر همچنین برای کسانی که آزمایش اخیرشان منفی است.
همچنین برای بارها یا کافه‌های بدون صندلی میز، و احتمالاً برای کلوپ‌های شبانه، اگر پس از تعطیلی چهار هفته‌ای در 6 دسامبر، اجازه بازگشایی در ژانویه داده شود، می‌توان مجوز و همچنین آزمایش منفی را دریافت کرد.
برخی از پزشکان همچنین پیشنهاد منع رفت و آمد در شب سال نو را داده‌اند، در حالی که گروهی از کارکنان بهداشت می‌خواهند بازگشت دانش‌آموزان به مدارس را پس از تعطیلات که برای سوم ژانویه تعیین شده به تعویق بیندازند.
ماسک نیز ممکن است در خارج از منزل مورد نیاز باشد، اقدامی که قبلاً در منطقه ساووی در کوه‌های آلپ فرانسه و سایر کشورهای اروپایی اعمال شده است.
مقامات از مردم خواسته اند که در تعطیلات مهمانی یا تجمعات خانوادگی بزرگ برگزار نکنند و حدود 22 میلیون نفر از 40 میلیون واجد شرایط واکسن تقویت کننده کووید دریافت کرده اند.