فرانسه گردشگران بریتانیایی را به دلیل نگرانی های Omicron ممنوع کرد

(سی ان ان) – مسافران بریتانیا از سفر گردشگری به فرانسه منع می شوند و در عوض باید “دلیل قانع کننده” برای ورود به این کشور ارائه کنند.

محدودیت‌های سفر جدید که از نیمه‌شب 17 دسامبر اجرا می‌شود، در واکنش به نوع ویروس کرونا Omicron است، با استناد دولت فرانسه به بیانیه اخیر دولت بریتانیا مبنی بر اینکه بریتانیا با “موج جزر و مدی” موارد Omicron در آینده مواجه است. روزها.

“دلیل قانع کننده” برای سفر لازم است

به گفته دولت فرانسه، یک دلیل قانع‌کننده برای سفر می‌تواند شامل کار در بخش بهداشت یا تحقیقات، ورزشکار درجه یک، دانشجوی تبادلی یا مسافرت به دلیل مرگ یا بیماری شدید یکی از بستگان باشد.

تعطیلات یا سفرهای مرتبط با کار ممنوع است. اتباع فرانسوی و اتحادیه اروپا و همچنین ساکنان فرانسه از قانون جدید مستثنی هستند.

با این حال، همه کسانی که از بریتانیا به فرانسه سفر می کنند، چه واکسینه شده باشند و چه غیر واکسینه شده، باید آزمایش PCR یا جریان جانبی منفی را که در عرض 24 ساعت انجام می شود نشان دهند.

مسافران همچنین باید پس از ورود به فرانسه به مدت 48 ساعت قرنطینه شوند، زیرا منتظر نتیجه آزمایش PCR منفی هستند. مسافران باید محل انزوای خود را در یک پلت فرم دیجیتال ثبت کنند.

دفتر نخست وزیری اعلام کرد که بررسی هایی توسط مقامات فرانسوی برای اجرای قرنطینه انجام خواهد شد.

گرانت شاپس وزیر حمل و نقل بریتانیا از طریق توییتر تایید شد که حمل و نقل هایی که در سراسر کانال سفر می کنند از این قوانین جدید مستثنی خواهند ماند.

نگرانی Omicron

نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد نوع ویروس کرونای Omicron وجود دارد و کشورهای سراسر جهان از زمانی که این نوع ویروس برای اولین بار در چند هفته پیش شناسایی شد، محدودیت‌های سفر را اعمال کرده‌اند.

بریتانیا در ابتدا سفر به و از چندین کشور در جنوب آفریقا را محدود کرد، اما اوایل این هفته این مقاصد را از لیست قرمز خود حذف کرد.

در بیانیه دولت بریتانیا آمده است: «با افزایش موارد Omicron در بریتانیا و در کشورهای سرتاسر جهان، فهرست قرمز سفر در کاهش سرعت نفوذ این نوع از خارج مؤثر نیست و این اقدامات موقت دیگر متناسب نیستند».
در 13 دسامبر، بریتانیا اولین مورد مرگ خود را از Omicron گزارش کرد و در 15 دسامبر، این کشور 78610 مورد جدید ابتلا به کووید را گزارش کرد، طبق آمار دولت بریتانیا.

اعتبار تصویر برتر: Siegfried Modola/Getty Images