فرانسیس: پاپ در سال جدید: همه‌گیری سخت است، اما روی چیزهای خوب تمرکز کنید

شهر واتیکان: پاپ فرانسیس در آرزوهای سال جدید خود برای جهان، شنبه مردم را تشویق کرد تا روی خیر تمرکز کنند، که آنها را متحد می کند و خشونت علیه زنان را محکوم کرد و در عین حال اذعان کرد که همه گیری ویروس کرونا بسیاری را در میان نابرابری اقتصادی ترسانده و در حال مبارزه است.
فرانسیس گفت: «ما هنوز در شرایط نامطمئن و دشواری به دلیل بیماری همه گیر زندگی می کنیم. “بسیاری از آینده هراسان هستند و مشکلات اجتماعی، مشکلات شخصی، خطرات ناشی از بحران زیست محیطی، بی عدالتی ها و عدم تعادل اقتصادی جهانی را بر دوش می کشند.”
هزاران نفر از ساکنان رم و گردشگران، با پوشیدن ماسک صورت به عنوان محافظت در برابر شیوع ویروس کرونا، در یک روز آفتابی و معتدل در میدان سنت پیتر جمع شدند تا بشنوند که فرانسیس دستور العمل خود را برای صلح جهانی ارائه می دهد و ظاهر خود را تشویق می کند.
پاپ گفت که صلح “مستلزم اقدامات مشخص است”. “این با توجه به حداقل ها، با ترویج عدالت، با شجاعت بخشش ساخته شده است، بنابراین آتش نفرت را خاموش می کند.”
فرانسیس همچنین از پذیرفتن یک نگرش مثبت دفاع کرد، “نگرشی که همیشه در کلیسا و همچنین در جامعه، نه شری که ما را از هم جدا می کند، بلکه خیری را که ما را متحد می کند می بیند”.
اوایل روز شنبه، فرانسیس در موعظه خود در جریان مراسم عشای ربانی در کلیسای سنت پیتر، با تمجید از مهارت هایی که زنان برای ترویج صلح در جهان به ارمغان می آورند، علناً سال 2022 را آغاز کرد و او خشونت علیه زنان را برابر با توهین به خدا دانست.
کلیسای کاتولیک رومی اول ژانویه را به عنوان روز اختصاص داده شده به صلح جهانی جشن می گیرد. مراسم باسیلیکا به جایگاه ویژه مریم باکره در ایمان به عنوان مادر عیسی ادای احترام کرد.
فرانسیس گفت که مادران “می دانند چگونه بر موانع و اختلاف نظرها غلبه کنند و صلح را القا کنند.” پاپ گفت: “به این ترتیب، آنها مشکلات را به فرصت هایی برای تولد دوباره و رشد تبدیل می کنند. آنها می توانند این کار را انجام دهند زیرا می دانند چگونه “نگهداری” کنند، تا رشته های مختلف زندگی را کنار هم نگه دارند.” ما به چنین افرادی نیاز داریم که بتوانند به جای سیم خاردار درگیری و تفرقه، تارهای ارتباط را ببافند.»
او خواستار تلاش برای محافظت از زنان شد.
پاپ با اشاره به اعتقاد مسیحیان مبنی بر اینکه عیسی پسر خداست، گفت: “چقدر خشونت علیه زنان انجام می شود! بس است! صدمه زدن به یک زن توهین به خداست که از یک زن انسانیت ما را گرفت.”
او گفت که زنان، از جمله مادران، “به دنیا نگاه می کنند نه برای استثمار کردن، بلکه برای اینکه بتواند زندگی داشته باشد”. زنانی که با دیدن قلب می توانند رویاها و آرزوها را با واقعیت ملموس ترکیب کنند، بدون اینکه به سمت انتزاع و عمل گرایی عقیم سوق پیدا کنند.
فرانسیس در حالی که در دوران پاپ خود متعهد شد که نقش های بیشتری را در کلیسا به زنان بدهد، همچنین تصریح کرده است که کشیشی مختص مردان است.
به جز پاپ و اعضای گروه کر متشکل از پسران و بزرگسالان، شرکت کنندگان در مراسم عشای ربانی به عنوان بخشی از اقدامات احتیاطی کووید-19 از ماسک صورت استفاده کردند.
فرانسیس که 85 سال سن دارد و علیه ویروس کرونا واکسینه شده است، در مراسم دعای شب سال نو که یک کاردینال واتیکان در کلیسای باسیلیکا ریاست آن را بر عهده داشت، ماسک جراحی پوشید. این یک انحراف نادر از پرهیز او از ماسک در طول مراسم عمومی در طول همه گیری دو ساله بود.
فرانسیس در اوایل صبح شنبه در توییتی درباره امید و استراتژی خود برای صلح توضیح داد.
فرانسیس در توییتی نوشت: «همه می‌توانند برای ساختن جهانی صلح‌آمیزتر، از قلب افراد و روابط در خانواده، سپس در جامعه و محیط، و تا روابط بین مردم و ملت‌ها، با یکدیگر همکاری کنند».