فرماندار نیویورک به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرد

نیویورک: همزمان با افزایش نگرانی جهانی در مورد نوع جدید ویروس کرونا، فرماندار. کتی هوچول در نیویورک وضعیت اضطراری اعلام کرد و به او این اختیار را داد که به بیمارستان ها دستور دهد تا اقدامات غیرضروری را برای افزایش ظرفیت امکانات محدود کنند.
نوع جدید، به نام omicron، به طور رسمی توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان “نوع نگرانی” نامگذاری شده است. این نام به این معنی است که این گونه دارای جهش هایی است که ممکن است آن را مسری تر یا خطرناک تر کند، یا واکسن ها و سایر اقدامات پیشگیرانه را کمتر موثر کند – اگرچه هیچ یک از این اثرات ثابت نشده است.
اقدامات جدید در نیویورک، جایی که کووید-19 باعث مرگ هزاران نفر در سال 2020 شد، از 3 دسامبر اجرایی می شود. آنها با محدودیت های سختگیرانه و جامعی که با مراحل اولیه همه گیری همراه بود، فاصله زیادی دارند.
با این حال، اقدام سریع هوچول نشان دهنده سطح بالای نگرانی نه تنها در مورد افزایش تعداد موارد جدید در سراسر ایالت در هفته های اخیر، بلکه در مورد نوع Omicron است که چندین کشور از جمله ایالات متحده را وادار کرده است تا مسافران از جنوب آفریقا را محدود کنند. .
هوچول، یک دموکرات، در بیانیه‌ای گفت: «ما همچنان شاهد نشانه‌های هشداردهنده سنبله‌ها در زمستان آینده هستیم، و در حالی که نوع جدید omicron هنوز در ایالت نیویورک شناسایی نشده است، در راه است. در مبارزه با ویروس
نرخ تست‌های مثبت در نیویورک اخیراً افزایش یافته است، حتی با بهبود نرخ واکسیناسیون، و برخی از شهرستان‌ها نرخ مثبت بیش از 10 درصد را ثبت کرده‌اند. طبق پایگاه داده نیویورک تایمز، در دو هفته قبل از روز شکرگزاری، میانگین روزانه موارد جدید گزارش شده در نیویورک 37 درصد افزایش یافت و به 6666 رسید. بیش از 56000 نفر بر اثر این بیماری در نیویورک جان خود را از دست داده اند.