فرماندار ویرجینیا یانگکین با شکایت جدیدی روبرو می شود زیرا دستور ماسک آغاز می شود

ریچموند: گلن یانگکین، فرماندار جمهوری خواه ویرجینیا، با یک چالش قانونی جدید بر سر اقدام اجرایی خود مواجه بود که هدف آن این بود که به والدین اجازه دهد از دستورات ماسک مدرسه خودداری کنند، زیرا دستور وی روز دوشنبه اجرایی شد.
یانگکین این دستور را به عنوان یکی از اولین اقدامات خود پس از سوگند به عنوان فرماندار در 15 ژانویه صادر کرد و از آن زمان تاکنون سردرگمی در مورد پیامدهای آن به وجود آمده است. برخی از مناطق این دستور را به عنوان مغایر با قانون ایالتی که با کاهش کووید-19 در مدارس سروکار دارد تفسیر کرده اند و تصمیم گرفته اند دستورات قبلی ماسک را برای دانش آموزان حفظ کنند.
برخی از ناظران در آخر هفته در رسانه های اجتماعی از والدین خواستند که دستور فرماندار را بدون توجه به موقعیت منطقه مدرسه خود دنبال کنند. روز دوشنبه، همانطور که دانش‌آموزان به کلاس‌های درس گزارش دادند، هیچ گزارش فوری در مورد مسائل عمده‌ای که نیاز به مداخله مجری قانون داشته باشد، وجود نداشت.
با توجه به اینکه حکمی که هفته گذشته توسط گروهی از والدین با یک چالش قانونی و یک دستور دیگر توسط هفت هیئت مدرسه در صبح روز دوشنبه ارائه شد، یانگکین از والدین خواست تا فعلاً به صحبت‌های مدیران مدارس فرزندان خود گوش دهند.
او گفت: “امروز به یک مدیر گوش کنید. و من می دانم که برخی از سیستم های مدرسه هستند که کارهایی انجام می دهند که با احترام به حقوق والدین ناسازگار است… بیایید همین الان به آن احترام بگذاریم و اجازه دهیم این روند قانونی انجام شود.” مصاحبه با ایستگاه رادیویی ریچموند WRVA صبح دوشنبه.
به نظر می‌رسید که او احتمال درگیری را تأیید کرد و گفت: “این لحظه ای نیست که فراموش کنیم همه در یک قایق هستیم و یکدیگر را دوست داریم.”
اعتراض حقوقی روز دوشنبه توسط هفت هیئت مدرسه در ایالت مطرح شد که در دادگاه منطقه آرلینگتون به دنبال مسدود کردن فرمان اجرایی شکایت کردند.
در پیامی به والدین، ناظر مدارس دولتی شهرستان فیرفکس، اسکات براباند، او امیدوار بود که این دادخواست به حل سریع درگیری بین فرماندار و هیئت‌های محلی که معتقدند استفاده از ماسک یک اقدام ضروری بهداشت عمومی است، اجازه دهد.
برابراند گفت: “ضروری است که تصمیمات در مورد آموزش و ایمنی مدارس به صورت محلی اتخاذ شود تا از بهترین منافع دانش آموزان و جامعه حمایت کنیم.”
علاوه بر فیرفکس، پرجمعیت‌ترین حوزه قضایی ایالت، هیئت‌های مدرسه در اسکندریه، ریچموند، همپتون، فالز چرچ، شهرستان آرلینگتون و شهرستان پرنس ویلیام نیز به این طرح پیوستند. در مجموع، حوزه های قضایی بیش از 350000 دانش آموز را نمایندگی می کنند.
این دادخواست استدلال می‌کند که قانون اساسی ایالت به هیئت‌های مدارس محلی این اختیار را می‌دهد که مناطق خود را اداره کنند. همچنین به یک قانون ایالتی اشاره می کند که سیستم های مدارس را ملزم به پیروی از دستورالعمل های بهداشتی فدرال می کند، که شامل توصیه هایی برای پوشش جهانی است.
موضوع این است که آیا هیئت‌های مدارس منتخب محلی اختیارات و مسئولیت‌های انحصاری مندرج در ماده هشتم، بخش 7 قانون اساسی ویرجینیا برای نظارت بر مدارس دولتی در بخش‌های مدرسه مربوطه خود را حفظ خواهند کرد یا اینکه فرماندار می‌تواند به‌طور یکجانبه به آن اختیار تجاوز کند. در این دادنامه آمده است.
مکالی پورتر، سخنگوی یانگکین، گفت که دولت از اینکه هیئت مدیره مدرسه برخلاف حقوق والدین عمل می کند، ناامید شده است.
وی در بیانیه ای گفت: فرماندار و دادستان کل با هم هماهنگ هستند و متعهد هستند که به شدت از حق اساسی والدین برای تصمیم گیری در مورد تربیت، آموزش و مراقبت از فرزندشان دفاع کنند.
حامیان فرمان اجرایی می گویند که قانون ایالتی با فرمان اجرایی یانگکین مغایرتی ندارد زیرا مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها فقط پوشیدن ماسک را توصیه می کنند و آن را اجباری نمی کنند.
استلا پتارسکی، رئیس هیئت مدیره مدرسه شهرستان فیرفکس، گفت که دستور ماسک موجود به سیستم مدرسه اجازه داده است تا یادگیری حضوری را در طول سال تحصیلی حفظ کند.
او گفت: “ما سطوح انتقال روند را پایین نگه داشته ایم.” ما مجبور نبودیم یک مدرسه را به دلیل کووید تعطیل کنیم. ما بچه‌هایمان را در کلاس درس نگه داشته‌ایم و تمام تلاش خود را برای اطمینان از ادامه آن انجام خواهیم داد.»
واید بیارد، سخنگوی ناحیه مدرسه گفت، در شهرستان لودون، همچنین در شمال ویرجینیا، هیچ دانش آموزی صبح دوشنبه به دلیل سرپیچی از دستور ماسک به خانه فرستاده نشد.
او گفت، کسانی که از پوشیدن ماسک خودداری می کردند به سالن های مدرسه هدایت شدند تا بتوانند از طریق پلت فرم آنلاین مدرسه کار مجازی انجام دهند. او گفت که زمان ناهار برای اطمینان از دریافت ناهار توسط دانش آموزان بدون ماسک تنظیم شده است.
به عنوان مثال، در دبیرستان وودگرو، حدود 30 دانش آموز از بیش از 1400 نفر از پوشیدن ماسک خودداری کردند. چهار یا پنج پدر و مادر تصمیم گرفتند فرزندان خود را بکشند. او گفت که بقیه در مدرسه ماندند و از همسالان نقابدار جدا شدند.
او گفت که در چند مدرسه والدین خشمگین وجود داشتند، اما مدیران این وضعیت را خنثی کردند.
بیارد گفت: «این تقریباً یک رویداد غیرواقعی بود.
شکایت روز دوشنبه پس از آن صورت گرفت که گروهی از والدین در میدان چساپیک هفته گذشته دادخواستی را در دادگاه عالی ویرجینیا در اعتراض به فرمان اجرایی ارائه کردند.
قضات دیوان عالی هفته گذشته هیچ اقدامی در مورد این دادخواست انجام ندادند و بلافاصله مشخص نبود که آیا آنها روز دوشنبه این کار را خواهند کرد یا خیر.
دموکرات‌ها از هیئت‌های مدرسه‌ای که روز دوشنبه یانگکین را به چالش کشیدند و او را به استفاده از کودکان به‌عنوان مهره‌های سیاسی متهم کردند، ستایش کردند.
سناتور مامی لاک در یک کنفرانس خبری گفت: “یانگکین به سرعت در راه تبدیل شدن به تفرقه افکن ترین و مستبدترین فرماندار در تاریخ طولانی کشور مشترک المنافع است.”