فرودگاه آشفته براندنبورگ برلین یک سال پس از افتتاح هنوز در بحران است

(سی ان ان) – پس از نزدیک به یک دهه تاخیر و میلیاردها یورو بیش از بودجه، فرودگاه مورد انتظار برلین، برلین-براندنبورگ، سرانجام در 31 اکتبر 2020 افتتاح شد.
اما آشفتگی برای BER در طول اولین سال فعالیت آن، با فهرست طولانی از مشکلات و شکایات مسافران ادامه یافته است: طولانی بودن چک‌این و خطوط امنیتی. چیدمان و علائم گیج کننده؛ حمام های تنگ و کثیف؛ و باکتری های موجود در آب آشامیدنی، فقط به نام چند.
اخیرا، یک اعلام حریق در 5 نوامبر، که احتمالاً توسط یک مسافر در حال سیگار کشیدن در دستشویی ایجاد شد، منجر به تخلیه و برای بسیاری از مسافران، یک بازرسی امنیتی دیگر توسط پلیس فدرال شد، حتی اگر قبلاً غربالگری شده بودند. اگرچه بسیاری از پروازها برای جبران تاخیر متوقف شد، مسافران همچنان پروازهای خود را از دست دادند.

پیش از آن وضعیت چالش برانگیز دیگری در اوایل اکتبر در طول تعطیلات پاییزی مدارس آلمان رخ داد که زمان سفر محبوب مردم محلی بود. ساعت‌ها ورود و صف‌های امنیتی دوباره به پروازهای از دست رفته و مسافران خشمگین منجر شد، برخی نارضایتی خود را در شبکه‌های اجتماعی با فیلم‌ها و عکس‌هایی از خطوطی که در فرودگاه به راه افتادند، ابراز کردند. برخی دیگر از انتظارهای طولانی برای تحویل بار گزارش کردند.

این فرودگاه که متعلق به دولت فدرال و ایالت های برلین و براندنبورگ است نیز با بحران مالی مواجه است. با وجود تعداد مسافران کسری از ارقام قبل از همه‌گیری، این شرکت در سال 2020 تقریباً 1.16 میلیارد دلار از دست داد و انتظار می‌رود در سال‌های آینده ضررهای بیشتری نیز متحمل شود. تا سال 2026، BER به 2.4 میلیارد یورو اضافی نیاز دارد. آلتا فون ماسنباخ، مدیرعامل این شرکت اخیراً به روزنامه آلمانی Tagesspiegel گفت: ما به سرعت به پول نیاز داریم.
شاید تعجب آور نباشد که الف تقلید حساب توییتر در نوامبر ظاهر شد “حمایت از فرودگاه برلین در عذرخواهی از مسافران.”

در محاصره نزدیک به یک دهه شکست، شکایت و ناکارآمدی فرودگاه براندنبورگ برلین ویلی برانت سرانجام درهای خود را باز کرد.

کمبود نیروی انسانی و چالش های همه گیر

طی مصاحبه ای در BER، یان پیتر هاک، سخنگوی فرودگاه مشکلات را تصدیق کرد و تاکید کرد که مدیریت و کارکنان با پشتکار روی بهبود تجربه مسافران کار می کنند. «چند روزی داشتیم [where] هاک به CNN گفت: ما با مشکلاتی مواجه شدیم و خدماتی را که مسافران باید دریافت کنند ارائه نکردیم.

هاک به چندین عامل اساسی در زمان انتظار طولانی اشاره کرد که مهم‌ترین آنها کمبود کارکنان ناشی از همه‌گیری و فرآیند زمان‌بر و پیچیده بررسی به دلیل اسناد واکسن و محدودیت‌های ورود است. مانند سایر بخش‌های صنعت سفر از بین رفته، بسیاری از کارمندان فرودگاه در طول همه‌گیری به سمت مشاغل دیگر رفتند. هاک توضیح داد که استخدام کارمندان جدید تحت قوانین سختگیرانه دولتی در مورد مرخصی ها دشوارتر است.

تطبیق نیازهای نیروی کار با حجم مسافر پویا نیز یک چالش بوده است. در طول دوره شلوغ تعطیلات پاییزی، BER پیش‌بینی کرد که بین 8 تا 24 اکتبر بیش از 900000 مسافر را ببیند. آن جمعه، 8 اکتبر، فرودگاه بیشترین تعداد مسافران یک روزه خود را با حدود 67000 مسافر تجربه کرد. هاک گفت، با این حال، طولانی ترین خطوط و سایر مسائل روز بعد اتفاق افتاد، زمانی که مسافران کمتر (حدود 55000) و همچنین تعداد کارکنان کمتری به دلیل کمبودهایی مانند تماس با کارمندان بیمار وجود داشت.
SCHOENEFELD، آلمان - 01 ژوئیه: مسافران در فرودگاه براندنبورگ برلین (BER) در 01 ژوئیه 2021 در Schoenefeld، آلمان منتظر ورود هستند.  آلمان هشدارهای مسافرتی مرتبط با بیماری همه گیر را برای کشورهای کم خطر حذف می کند.  این سیاست جدید برای افرادی که از کشورهایی که دارای برچسب پرخطر هستند، اعمال نمی‌شود، به‌ویژه کشورهایی که نوع ویروس کرونا در آنها به طور گسترده گسترش یافته است، از جمله پرتغال، روسیه و بریتانیا.  (عکس از ماجا هیتیج/گتی ایماژ)

فرودگاه در 1 ژوئیه 2021 مملو از مسافران تعطیلات شد.

گتی ایماژ

«بنابراین می‌توانیم ببینیم که مشکل از روند و کارکنان است [shortages]هاک گفت، نه زیرساخت. این یک مشکل در فرودگاه برای همه شرکای ما با هم است. و ما باید برای بهبود با آن همکاری کنیم. البته ما روی آن کار می کنیم. و این موضوع در فرودگاه های سراسر جهان و فرودگاه های سراسر آلمان اتفاق می افتد.

علاوه بر این، Swissport، یکی از شرکت‌هایی که خدمات زمینی را در BER ارائه می‌کند، چندین تعدیل در عملیات پس از آن آخر هفته انجام داد. Swissport از طریق ایمیل به CNN گفت: این شرکت یک تیم مدیریتی را به فرودگاه اعزام کرد، کارکنان خدمات زمینی خود را 50 نفر برای مجموع 540 کارمند افزایش داد و برنامه های شیفت را “برای کاهش فشار بر عملیات ما” تنظیم کرد. “Swissport در حال گفتگوی منظم و تبادل نزدیک با مشتریان و شرکای خود در فرودگاه برلین است. هدف بهبود مشترک خدمات برای خطوط هوایی و مسافران است.”

با این حال، برخی از مسافران در حال حاضر صبر خود را با BER از دست داده اند. کونال سایگال، استاد یک دانشگاه خصوصی در برلین، در اوایل سپتامبر، زمانی که او، همسرش و پسر یک ساله‌شان سه ساعت قبل از پرواز لوفت‌هانزا به دهلی نو به مقصد رسیدند، فرودگاه را به‌عنوان «آشوب مطلق» توصیف کرد. دیدار خانواده

سایگل گفت که پیمایش در خطوط طولانی چک‌این و امنیتی ساعت‌ها طول کشید، و کارکنان خطوط هوایی و امنیتی رفتار دوستانه و مفیدی نداشتند. این خانواده در نهایت پرواز خود را از دست دادند و کارکنان لوفت هانزا آن را بدون هیچ هزینه ای برای روز بعد رزرو کردند. با این حال، سایگال تخمین می‌زند که او حدود 340 دلار برای آزمایش‌های کووید و تاکسی‌های لازم برای رفت و آمد به فرودگاه از دست داده است، که هیچ بازپرداختی دریافت نکرده است.

این تجربه او را برای پرواز دوباره از BER مردد کرده است – و نوستالژی برای سلف که اکنون بسته شده، برلین تگل، یادگار قدیمی اما محبوب جنگ سرد است.

سایگال گفت: «می‌توانید ماشین خود را در حاشیه پیاده‌روی کنید و در عرض دو دقیقه به سمت دروازه خود بروید و در عرض 10 دقیقه در دروازه سوار شوید. “این بسیار کارآمدتر بود، و آلمانی ها در این جنبه کارایی بسیار بزرگ هستند. این واقعا کارآمد بود. این دقیقا برعکس است.”

ایان کلارک، یک حسابدار بانکی مستقر در برلین که از سال 2018 در اروپا زندگی می کند، تاکنون هیچ یک از سه خروج خود از BER را از دست نداده است. با این وجود، صف‌های طولانی و ناامیدی کلی که تجربه کرده است، او را وادار می‌کند که در مورد گزینه‌های سفر آینده، علاوه بر توصیه‌های او به اعضای خانواده که در آینده به ملاقات او می‌آیند، تجدید نظر کند.

کلارک می‌گوید: «من هر کاری که بتوانم در آینده انجام خواهم داد تا از فرودگاه برلین دوری کنم، زیرا نمی‌خواهم با استرس کنار بیایم.» “اگر پروازم را از دست ندهم یا پروازم را از دست ندهم، در هر صورت به دلیل وحشتناک بودن آن استرس دارم.”

“ما قطعا همدلی داریم”

هاک گفت کارکنان فرودگاه چنین شکایاتی را جدی می گیرند. او به سی‌ان‌ان گفت: «به آن افراد شماره یک می‌گویم که ما قطعاً همدلی داریم. “و شاید شما سعی کنید آن را بدهید [another] شلیک کرد. امیدوارم هر روز پیشرفت کنیم.”

هاک گفت، ابتکارات در این جبهه شامل یک گروه ضربت به نام تیم BER است که در طول دوره تعطیلات پاییز اجرا شد و حدود 40 کارمند در روز در سراسر امنیت، تحویل گرفتن و جابجایی چمدان ها برای کمک به پر کردن شکاف ها و کمک به مسافران را پوشش می دهد. . این برنامه مجدداً در اواسط دسامبر شروع می شود تا از تجربه ای آرام برای مسافران تعطیلات اطمینان حاصل شود.

علاوه بر این، هاک گفت که BER همچنین بر بهبود فرآیند غربالگری امنیتی متمرکز است – یکی دیگر از شکایات رایج مسافران. تا همین اواخر، فضای بسیار محدودی برای تخلیه لپ‌تاپ و مایعات قبل از ورود به تجهیزات اسکن برای مسافران وجود داشت که منجر به گلوگاه‌ها و خطوط کند حرکت می‌شد. هاک گفت که اکنون جداول اضافی به برخی از خطوط امنیتی اضافه شده است تا فضای بیشتری را فراهم کند و روند را تسریع کند.

چه چنین اقداماتی نقشی داشته باشد یا نه، تقریباً هیچ صفی در بعدازظهر جمعه اخیر در مناطق امنیتی BER وجود نداشت، حتی برای حامل های ارزان قیمت که در آن صف های طولانی معمول است. امنیت کمتر از 10 دقیقه برای عبور نیاز داشت، حتی با یک ضربه به پایین. کارکنان، از یک مامور در میز اطلاعات گرفته تا ماموران امنیتی تا پرسنل رستوران، دوستانه و مفید بودند.

با این حال، برخی از حمام‌ها کثیف بودند، قلاب‌های کیسه‌های شکسته در غرفه‌ها و آب در میان پیشخوان‌های سینک جمع‌آوری شده بود. چندین گذرگاه متحرک فعال نبودند. و شاید در برجسته‌ترین یادآوری که زیرساخت‌های BER به دوران دیگری بازمی‌گردد، ایستگاه‌های شارژ قابل حمل، به‌جای استاندارد پریزهای برق در صندلی‌ها در بسیاری از فرودگاه‌های مدرن، در برخی از مناطق سوارکاری قرار داشتند.

هاک گفت فقدان خروجی یکی دیگر از شکایات رایج مسافران است. او توضیح داد که مقامات فرودگاه در طول فرآیند ساخت و ساز از این موضوع آگاه بودند اما تصمیم گرفتند بدون توجه به این موضوع ادامه دهند تا از تاخیر بیشتر در افتتاح BER جلوگیری شود. او گفت که یک راه حل در بودجه وجود دارد، اما اولویت مسائل مهم تری است، مانند آماده شدن برای مسافران تعطیلات.

“برای همه کابوس نیست”

در واقع، BER با آزمون بزرگ بعدی خود در فصل سفر تعطیلات آینده روبرو است. از اول دسامبر، فرودگاه دو باند موازی را راه اندازی کرده است (قبل از آن، به جز برای مدت کوتاهی پس از افتتاح، آنها را متناوب می کرد). هاک گفت، امید است که این توسعه انعطاف‌پذیری را بهبود بخشد و ترافیک هوایی را در صورت اختلالات هوای زمستانی، مانند یک باند که نیاز به یخ زدایی دارد، “تثبیت کند”.

هاک افزود، علاوه بر این، بر اساس بازخورد مسافران، مدیریت صندلی های بیشتری را در مناطق انتظار نصب کرده است، برنامه های تمیز کردن را تنظیم کرده و ناوبری را بهبود داده است.

تا پایان مارس 2022، قبل از هفته شلوغ تعطیلات عید پاک، فرودگاه قصد دارد ترمینال 2 را باز کند که به دلیل تعداد کم مسافران بسته باقی مانده است. هاک گفت: “شاید ما قبلاً یک پرتاب نرم داشته باشیم، شاید با یک پرواز در روز، دو پرواز، بنابراین می توانید مطمئن شوید که در زمانی که واقعاً به امکانات اضافی نیاز دارید، این پرتاب بدون مشکل کار می کند.”

BER تخمین می زند که در سال 2021 10 میلیون مسافر داشته باشد — کمتر از یک سوم از پیشینیان خود، Tegel و Schönefeld، در سال 2019. اما همه مسافران ناراضی نیستند. Jenn M. Choi، یک مربی و نویسنده توانمند مستقر در برلین که دو بار از BER به همراه همسر و پسر نوزادش سفر کرده است، می‌گوید که پس از خواندن این همه شکایات در رسانه‌های اجتماعی و جاهای دیگر، از این که چگونه تجربیاتش راحت بوده است، شوکه شده است.

چوی می‌گوید که خانواده‌اش هیچ مشکلی با فرآیندهای ورود یا امنیت نداشتند، حتی با یک کالسکه به عنوان چمدان حجیم. علاوه بر این، یکی از کارکنان فرودگاه از آنها خواست تا خط امنیتی اختصاص داده شده به خانواده ها و مسافران دارای معلولیت را مشخص کنند. چوی به سی ان ان گفت: «این فقط باعث شد که این تجربه، صادقانه بگویم، بسیار VIP است.

چوی همچنین تحت تأثیر حمام های اختصاصی و بزرگ خانوادگی قرار گرفت. و در حالی که او ناامیدی بسیاری از مسافران دیگر را درک می کند، همچنین اشاره می کند که “فرودگاه برای همه کابوس نیست.”