فروشنده غذاهای دریایی ووهان، نه حسابدار، اولین مورد کووید در جهان بود

دهلی نو: یک مطالعه جدید منتشر شده در ژورنال Science ادعا کرده است که اولین مورد شناسایی شده کووید-19 یا “بیمار صفر” یک زن فروشنده غذاهای دریایی در بازار حیوانات در شهر ووهان چین بوده است که در 11 دسامبر 2019 علامت‌دار شد. .
مطالعه بررسی شده با یافته‌های گزارش شده قبلی که نشان می‌داد اولین بیمار کووید یک مرد حسابدار 41 ساله بود که در 30 کیلومتری جنوب بازار هوانان زندگی می‌کرد و بیماری خود را در 8 دسامبر گزارش کرد، تناقض دارد.
با این حال، هنگام مصاحبه، حسابدار گزارش داد که علائم کووید او با تب در 16 دسامبر شروع شد و بیماری 8 دسامبر یک مشکل دندانی مربوط به دندان‌های شیری بود که تا بزرگسالی باقی مانده بودند.
مایکل ووروبی گفت: “این نشان می دهد که او پس از انتشار ویروس از بازار هوانان از طریق انتقال جامعه آلوده شده است. او معتقد بود که ممکن است در بیمارستان (احتمالاً در طول اورژانس دندانپزشکی خود) یا در مترو در حین رفت و آمدش آلوده شده باشد.” ، ویروس شناس تکاملی دانشگاه آریزونا، در مقاله.
حسابدار نیز اندکی قبل از شروع علائم به شمال بازار هوانان سفر کرده بود.
شروع علائم او پس از موارد متعدد در کارگران در بازار هوانان اتفاق افتاد که یک فروشنده زن غذاهای دریایی در آنجا به اولین مورد شناخته شده تبدیل شد که بیماری در 11 دسامبر شروع شد.
وروبی گفت: «قابل توجه، او اطلاع از چندین مورد احتمالی کووید-19 در کلینیک‌ها و بیمارستان‌هایی را که از 11 دسامبر در نزدیکی بازار هوانان بودند، گزارش کرد و بیماران بازار هوانان در اوایل 10 دسامبر در بیمارستان یونیون بستری شدند.
اکنون مشخص شده است که پستانداران زنده مستعد ابتلا به ویروس کرونا، از جمله سگ‌های راکون، قبل از همه‌گیری در بازار هوانان و سه بازار حیوانات زنده دیگر در ووهان فروخته می‌شدند.
کروناویروس‌های شدید مرتبط با سندرم تنفسی حاد در طول شیوع سارس در سگ‌های راکون یافت شد که با تماس حیوان با انسان در بازارهای حیوانات زنده در چین تسهیل شد.
مایکل ووروبی، ویروس شناس تکاملی دانشگاه آریزونا، گفت: «با این حال، به دلیل تمرکز اولیه بهداشت عمومی بر بازار هوانان، هنوز مشخص نیست که آیا غلبه آشکار موارد کووید-19 بستری در بیمارستان مرتبط با این بازار واقعاً منعکس کننده شیوع اولیه است یا خیر. یک متخصص در منشاء اپیدمی های ویروسی.
با SARS، بازارهای حیوانات زنده به فروش حیوانات آلوده برای ماه‌های متمادی ادامه دادند، و این امکان را فراهم کرد که سرریز بیماری‌های مشترک انسان و دام به عنوان منشأ مشخص شود و جهش‌های مستقل متعدد از حیوانات به انسان آشکار شود.
این مطالعه خاطرنشان کرد: «متاسفانه هیچ پستاندار زنده‌ای که در بازار هوانان یا هر بازار حیوانات زنده دیگری در ووهان جمع‌آوری شده است، از نظر ویروس‌های مرتبط با SARS-CoV-2 غربالگری نشده است و بازار هوانان در تاریخ 1 ژانویه 2020 بسته و ضدعفونی شد.
با این وجود، این مطالعه خاطرنشان کرد که اکثر موارد علامت دار اولیه به بازار هوانان – به ویژه به بخش غربی که سگ های راکون در آن قفس بودند – مرتبط بودند – شواهد قوی از منشاء بازار حیوانات زنده از همه گیری همه گیر ارائه می دهد.