فریاد سیاسی جدید در کره جنوبی: “بیرون با افراد متنفر”

سئول: آنها هر زمان که زنان علیه خشونت جنسی و تعصبات جنسیتی در کره جنوبی تظاهرات کردند، ظاهر شدند. ده ها مرد جوان که اکثراً لباس مشکی پوشیده بودند، به تظاهرکنندگان طعنه زدند و جیغ کشیدند و شعار می دادند: «تُد! برای تقلید سر و صدایی که می گفتند “خوک های فمینیست زشت” هنگام راه رفتن ایجاد می کردند.
“بیرون با افراد متنفر!” آنها فریاد زدند. “فمینیسم یک بیماری روانی است!” در خیابان‌ها، چنین تظاهرات‌هایی به‌عنوان لفاظی یک گروه حاشیه‌ای به راحتی قابل رد است. اما احساسات ضد زن در حال تقویت آنلاین است و مخاطبان زیادی پیدا می کنند که دستور کار خود را بر جامعه و سیاست کره جنوبی تحمیل می کنند.
این فعالان مرد هر چیزی که بوی فمینیسم می دهد را هدف قرار داده اند و یک دانشگاه را مجبور به لغو سخنرانی زنی کرده اند که آنها را به اشاعه جنایت متهم می کنند. آنها کسب‌وکارها را به تحریم تهدید کرده‌اند، و شرکت‌ها را وادار کرده‌اند تا تبلیغاتی را با تصویری از انگشت‌هایی که اندازه اندام تناسلی مردانه را به سخره گرفته‌اند، منتشر کنند. و آنها دولت را برای ترویج یک دستور کار فمینیستی هدف قرار داده اند، و از نامزدهای رقیب ریاست جمهوری وعده هایی را برای اصلاح وزارت 20 ساله برابری جنسیتی و خانواده در کشور دریافت کرده اند.
کره جنوبی در حال محاسبه نوع جدیدی از صحت سیاسی است که توسط مردان جوان عصبانی اعمال می شود و به هر نیرویی که به نظر آنها فرصت ها را تضعیف می کنند هجوم می آورند – و فمینیست ها از نظر آنها دشمن شماره 1 هستند. نابرابری یکی از حساس ترین مسائل در جنوب است. کره، کشوری با نااطمینانی اقتصادی عمیق، که از قیمت های سرسام آور مسکن، کمبود شغل و شکاف درآمدی فزاینده تغذیه می شود.
بائه این کیو، 31 ساله، رئیس مرد در همبستگی، یکی از فعال ترین گروه های ضد زن در کشور، گفت: «ما از زنان متنفر نیستیم و با بالا بردن حقوق آنها مخالف نیستیم. اما فمینیست ها یک آسیب اجتماعی هستند. کره جنوبی بالاترین شکاف دستمزد جنسیتی را در میان کشورهای ثروتمند دارد. کمتر از یک پنجم قانونگذاران آن زن هستند. زنان تنها 5.2 درصد از اعضای هیئت مدیره مشاغل فهرست شده عمومی را تشکیل می دهند، در حالی که این رقم در ایالات متحده 28 درصد است. و با این حال، اکثر مردان استدلال می کنند که این مردان هستند، نه زنان، در کره جنوبی که احساس می کنند به حاشیه رانده شده اند. بر اساس یک نظرسنجی در ماه می، در میان مردان 20 ساله کره جنوبی، نزدیک به 79 درصد گفتند که قربانی تبعیض جنسیتی هستند.
حامیان حقوق زنان می ترسند که ظهور ضد فمینیسم پیشرفتی را که کره جنوبی به سختی در گسترش حقوق زنان به دست آورده است، متوقف کند یا به عقب براند. لی هیو لین، 29 ساله، گفت: «فمینیست» آنقدر واژه کثیف شده است که زنانی که موهای خود را کوتاه می‌کنند یا رمانی از یک نویسنده فمینیست را حمل می‌کنند، در خطر طرد شدن هستند. او گفت: «مشکل #MeToo بخشی از زن بودن در کره جنوبی است. اکنون ما می‌خواهیم صحبت کنیم، اما آنها از ما می‌خواهند که ساکت شویم. این ناامیدکننده است.» nyt