فشار جدید ایالات متحده برای واکسن ها، تقویت کننده هایی برای جلوگیری از “خشمگین” Omicron

واشنگتن: مقامات بهداشتی ایالات متحده روز یکشنبه از آمریکایی ها خواستند واکسن های تقویتی دریافت کنند، ماسک بپوشند و در صورت سفر در تعطیلات زمستانی مراقب باشند، زیرا نوع Omicron در سراسر جهان موج می زند و قرار است به عنوان نوع غالب در ایالات متحده جایگزین شود.
دولت در حال آماده شدن برای مرحله بعدی نبرد در مبارزه دو ساله با ویروسی است که 800000 نفر را در ایالات متحده کشته و هر جنبه از زندگی روزمره را مختل کرده است.
دو سناتور آمریکایی به نام‌های الیزابت وارن و کوری بوکر، دموکرات‌ها، روز یکشنبه گفتند که آزمایش کووید-19 آنها مثبت بوده اما فقط علائم خفیف را تجربه کرده‌اند.
وارن 72 ساله در توییتر گفت که “از محافظت ارائه شده در برابر بیماری های جدی ناشی از واکسینه شدن و تقویت آن سپاسگزار است” و از سایر آمریکایی ها نیز خواست که همین کار را انجام دهند.
دکتر فرانسیس کالینز، مدیر مؤسسه ملی بهداشت، به شبکه سی‌بی‌اس «Face the Nation» گفت که تعداد موارد Omicron در دو هفته آینده به شدت افزایش خواهد یافت.
“یک پیام بزرگ برای امروز این است که اگر واکسن و یک تقویت کننده مصرف کرده اید، به خوبی در برابر بیماری Omicron که باعث بیماری شدید شما می شود، محافظت می کنید. بنابراین، هر کسی که به این حرف گوش می دهد که در آن 60٪ از آمریکایی هایی است که واجد شرایط دریافت یک تقویت کننده هستند، اما هنوز یکی را دریافت نکرده‌ام: این هفته برای انجام آن است. منتظر نمانید.”
دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که Omicron به سرعت در حال تکثیر است و واکسیناسیون کووید-19 و تزریقات تقویت کننده را بیش از همیشه ضروری می کند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، در حال حاضر، 27 درصد از ساکنان ایالات متحده حتی یک دوز واکسن دریافت نکرده اند.
فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، در برنامه NBC با عنوان Meet the Press گفت: «می‌دانید که در سراسر جهان موج می‌زند.»
Omicron تاکنون در 43 ایالت از 50 ایالت آمریکا و حدود 90 کشور پیدا شده است.
“پای جنگ”
کتی هوچول فرماندار روز یکشنبه در توییتی نوشت که ایالت نیویورک 22478 مورد مثبت کووید-19 را در روز شنبه ثبت کرد که سومین رکورد روزانه این ایالت در موارد مثبت جدید در سه روز است.
بیش از نیمی از موارد جدید ثبت شده در ایالت در روز شنبه در شهر نیویورک بوده است، جایی که شهردار بیل دی بلازیو از کشور خواست تا “روی پایه جنگ” برای مبارزه با نوع Omicron با واکسیناسیون بیشتر انجام دهد. او گفت که شهر 10 میلیون دلار برای یک کمپین تبلیغاتی برای ترویج شات های تقویت کننده هزینه خواهد کرد.
سازمان بهداشت جهانی روز شنبه اعلام کرد که تعداد موارد ابتلا در مناطقی که سرایت اجتماعی دارند، طی 1.5 تا 3 روز دو برابر می شود.
فائوچی به سی‌ان‌ان گفت: در مناطق خاصی از ایالات متحده، 50 درصد از آزمایش‌های کووید-19 که به صورت ژنتیکی توالی‌یابی شده‌اند، نوع Omicron را شناسایی کرده‌اند، «این بدان معناست که آن را به دست خواهد گرفت».
این ویروس لیگ‌های ورزشی را مجبور می‌کند بازی‌ها و مکان‌های تفریحی را برای لغو نمایش‌ها تغییر دهند. اتحادیه ملی بسکتبال پنج بازی دیگر یکشنبه را به تعویق انداخت.
لیگ ملی هاکی اعلام کرد که با اتحادیه بازیکنان خود موافقت کرده است تا برنامه فصل عادی 2021-2022 خود را ادامه دهد، زیرا تقریباً همه بازیکنان و کارکنان واکسینه شده اند، اما به طور موقت تیم های فردی را به صورت موردی تعطیل می کند. همچنین بازی های برون مرزی شامل تیم های کانادایی و آمریکایی را تا روز پنجشنبه به تعویق انداخت.
ان‌بی‌سی نیوز با استناد به بیانیه‌ای گزارش داد، در یادآوری شیوع زودهنگام همه‌گیری در کشتی‌های کروز، حدود چهار دوجین مهمان و خدمه کشتی رویال کارائیب سمفونی آو سیز که روز شنبه در میامی پهلو گرفت، برای کووید-19 مثبت شد. شرکت.
جارد پولیس، فرماندار کلرادو به NBC گفت که در حال بررسی تغییر تعریف واکسینه کامل در ایالت خود به سه واکسن از دو واکسن است. او گفت: “ای کاش صحبت در مورد آن را به عنوان یک تقویت کننده متوقف می کردند. این واقعا یک واکسن سه دوز است.”
تقویت کننده ها، تست ها، تیم های افزایش
رئیس جمهور جو بایدن قصد دارد روز سه شنبه در مورد افزایش موارد کووید-19 سخنرانی کند و پیام خود را به آمریکایی های واکسینه نشده برای تزریق واکسن و برای کسانی که واکسینه شده اند یک تقویت کننده دریافت کنند، به گوش می رساند.
فائوچی به CNN گفت: بخشی از استراتژی بایدن تمرکز بر افزایش آزمایشات است.
او گفت: “ما واقعاً باید سیستم را با آزمایش پر کنیم. ما باید آزمایش هایی را برای هر کسی که می خواهد در دسترس داشته باشیم.”
به گفته مقامات بهداشتی، بیمارستان‌ها در برخی از نقاط کشور در حال حاضر تحت فشار بیماران کووید-19 قرار گرفته‌اند و احتمال دارد اوضاع بدتر شود.
کالینز گفت: «دولت اکنون آماده است تا در صورت نیاز، تیم‌های افزایش نیرو را به مکان‌هایی که واقعاً ضربه‌های شدیدی زده‌اند اعزام کند و رئیس‌جمهور در سخنرانی روز سه‌شنبه در مورد آن حرف بیشتری برای گفتن خواهد داشت».
نه فائوچی و نه کالینز از آمریکایی‌های واکسینه شده درخواست نکردند که برنامه‌های سفر را لغو کنند – فقط برای پوشیدن ماسک همیشه در فرودگاه‌ها، هواپیماها، قطارها و اتوبوس‌ها.
کالینز گفت: «من نمی‌خواهم بگویم که شما نباید سفر کنید، اما باید این کار را با دقت انجام دهید.