فلوریدا: لایحه GOP در فلوریدا سقط جنین را پس از 15 هفته ممنوع می کند

تالاحاسی: اکثر سقط جنین ها در فلوریدا پس از 15 هفته بارداری بر اساس لوایحی که در روز سه شنبه توسط جمهوری خواهان در اولین روز جلسه قانونگذاری سالانه این ایالت ارائه شد، ممنوع می شود.
اقدامات سناتور کلی استارگل و نماینده ارین گرال مشابه قانون می سی سی پی است که در حال حاضر در دادگاه عالی ایالات متحده به چالش کشیده شده است.
با این حال، قانون تگزاس که سقط جنین را پس از شش هفته بارداری ممنوع می کند، با مقررات اجرایی که به شهروندان اجازه می دهد از ارائه دهندگان سقط جنین و هر کسی که پس از تشخیص ضربان قلب جنین در سقط جنین کمک می کند، شکایت کنند، پیش نمی رود.
قانون فلوریدا با تأیید سریع کریس اسپرولز، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در بیانیه‌ای گفت که جمهوری‌خواهان مجلس «در تعهد ما به فرزندان فلوریدا، چه متولد و چه متولد نشده، پایبند هستند».
فرماندار ران دیسانتیس که امسال مجدداً در انتخابات شرکت می کند و یکی از نامزدهای اصلی جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 محسوب می شود، به خبرنگاران گفت که احتمالاً او نیز موافق خواهد بود.
«قوانین زیادی برای حمایت از زندگی وجود دارد. ما از آن استقبال خواهیم کرد. من به تک تک قبض ها نگاه نکرده ام. فکر می‌کنم اگر به کارهایی که در برخی از این ایالت‌های دیگر انجام شده است نگاه کنید – منظورم زمانی است که شروع به صحبت در مورد 15 هفته می‌کنید که در آن درد و ضربان قلب واقعاً جدی دارید و این همه چیز – فکر می‌کنم حفاظت‌ها چیزی است که بسیار منطقی است. فرماندار گفت.
این لوایح هیچ استثنایی برای تجاوز جنسی و زنای با محارم ندارند، اما می‌گویند در صورت لزوم سقط جنین خارج از محدودیت 15 هفته‌ای پیشنهادی برای نجات جان مادر، جلوگیری از آسیب جدی مادر یا اگر جنین دارای یک ناهنجاری کشنده باشد، مجاز است. فلوریدا در حال حاضر اجازه سقط جنین تا هفته 24 بارداری را می دهد.
دموکرات ها، حزب اقلیت در هر دو مجلس، گفتند که به شدت با این اقدام مخالفت خواهند کرد.
لورن بوک، رهبر حزب دموکرات سنا گفت: «ما به مبارزه پر سر و صدا برای حق انتخاب و حق مراقبت بهداشتی زنان ادامه خواهیم داد».
ایوان جن، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، افزود: «ما بر سر این لایحه با میخ و دندان مبارزه خواهیم کرد».
این آخرین لایحه‌های سقط جنین به لایحه‌های دیگری می‌پیوندد که می‌توانند در جلسه 60 روزه قانونگذاری که روز سه‌شنبه آغاز شد، در کمیته‌ها بررسی شوند. ویلتون سیمپسون، رئیس سنا گفت که خوشبین است که لایحه 15 هفته ای بتواند تصویب شود.
سیمپسون که در دوران کودکی به فرزندخواندگی پذیرفته شده بود، گفت: «فکر می‌کنم شروع بسیار خوبی است و فکر می‌کنم این چیزی است که روند کمیته بررسی می‌کند و شاید در مقطعی در زمین حاضر شود». “من در تمام عمرم طرفدار زندگی بوده ام.”