فلوید: انتخاب هیئت منصفه در محاکمه افسران دخیل در دستگیری فلوید در ایالات متحده آغاز شد

سنت پل: درک شووین، پلیس سابق مینیاپولیس به جرم قتل جورج فلوید، یک سیاهپوست آمریکایی 46 ساله، 22 سال زندان را می گذراند. اکنون سه افسر سابق پلیس دیگر در صحنه به دلیل اقدامات خود در آن روز محاکمه می شوند – یا بهتر است بگوییم کوتاهی آنها در اقدامی.
انتخاب هیئت منصفه روز پنجشنبه در محاکمه فدرال تو تائو، جی الکساندر کوئنگ و توماس لین، متهم به نقض حقوق مدنی فلوید آغاز شد.
شووین در یک محاکمه ایالتی به قتل محکوم شد و ماه گذشته به اتهامات فدرال استفاده از زور بیش از حد در جریان دستگیری فلوید در 25 می 2020 به اتهام استفاده از 20 دلار جعلی برای خرید یک بسته سیگار، اعتراف کرد.
مرگ فلوید، که توسط یکی از تماشاگران با تلفن همراه فیلمبرداری شد، ماهها اعتراضات را در ایالات متحده علیه بی عدالتی نژادی و خشونت پلیس به راه انداخت.
شووین نزدیک به 10 دقیقه زانویش را روی گردن فلوید با دستبند نگه داشت، در حالی که کوئنگ به پشت بود و لین پاهایش را نگه داشت.
تائو از تماشاگرانی که از شووین التماس می کردند تا از گردن فلوید آشکارا مضطرب خارج شود، نگه داشت، که در نهایت از هوش رفت و مرد.
شووین یک جانباز 18 ساله از نیروی پلیس مینیاپولیس بود. تائو به مدت هشت سال خدمت کرده بود در حالی که کوئنگ و لین از دسامبر 2019 به این بخش پیوسته بودند.
تائو، کوئنگ و لین در دادگاهی که قرار است در 13 ژوئن آغاز شود، با اتهامات ایالت مینه سوتا در ارتباط با مرگ فلوید روبرو خواهند شد.
اما به نشانه اهمیت این پرونده، دادستان های فدرال نیز علیه آنها اتهاماتی را مطرح کردند.
این کیفرخواست، تائو، کوئنگ و لین را به «بی‌تفاوتی عمدی نسبت به نیازهای پزشکی جدی فلوید» متهم می‌کند.
طبق کیفرخواست، تائو و کوئنگ نیز «عمداً نتوانستند مداخله کنند» تا مانع «استفاده از نیروی غیرمنطقی» شووین علیه فلوید شوند.
لین با شارژ دوم روبرو نمی شود. ویدئوی دستگیری نشان می دهد که در دو نوبت در طول دستگیری فلوید، لین پیشنهاد کرد که او را به پهلو بغلتند.
اعترافات بی گناه
دادگاه فدرال در یک دادگاه تحت حفاظت شدید در سنت پل، شهر خواهر مینیاپولیس برگزار می شود.
هر سه مرد اعتراف به بی گناهی کرده اند.
انتظار می رود وکلای کوئنگ و لین در طول دادگاه استدلال کنند که این افراد در موقعیتی نبودند که اقتدار شووین، افسر ارشد در صحنه را به چالش بکشند.
انتظار می‌رود وکیل تائو مدعی شود که توجه موکلش معطوف به نگه داشتن تماشاچیان بوده است و او از وضعیت فلوید اطلاعی نداشته است.
قاضی رسیدگی کننده به این پرونده دو روز را برای انتخاب هیئت منصفه وقت گذاشته است. محاکمه، که انتظار می رود حداقل دو هفته طول بکشد، ممکن است از روز دوشنبه آغاز شود.
برخلاف دادگاه ایالتی شووین، دادگاه فدرال از تلویزیون پخش نمی شود.