فلوید: سالگرد مرگ جورج فلوید: محاسبه خشونت پلیس در بلاتکلیفی

مینیاپولیس: قتل جورج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس، و اعتراضات شدیدی که در سرتاسر جهان در واکنش به آن شکل گرفت، به نظر بسیاری از ناظران، کاتالیزور مورد نیاز برای محاسبه نژادپرستی در سطح ملی در پلیس بود.
برای بیش از نه دقیقه، یک افسر سفیدپوست زانویش را به گردن فلوید، مردی سیاه‌پوست فشار داد، که نفسش نفس نمی‌کشد و آخرین سخنان اریک گارنر در سال 2014 را تکرار می‌کرد. تماشای قتل آنقدر عذاب آور بود که درخواست تغییر از سراسر کشور مطرح شد.
اما در بحبوحه همه‌گیری مرگبار ویروس کرونا، عدم اطمینان اقتصادی و انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، سال 2020 بدون آن نوع اصلاحات عمده پلیسی که بسیاری امیدوار بودند و دیگران بیم داشتند، به پایان رسید. سپس، 2021 و 2022 نیز نتوانستند پیشرفت زیادی داشته باشند.
حالا سه سال از زمان فلوید می گذردقتل، حامیان اقدامات فدرال – مانند ممنوعیت خفه کردن و ضمانت های بدون ضربه و تغییر مصونیت های به اصطلاح واجد شرایط برای اجرای قانون – هنوز منتظر نشانه هایی از تغییر هستند.
آیانا پرسلی، نماینده دموکرات ایالات متحده از ماساچوست، در طول یک جلسه گفت: «وقتی مردم به طور معمول، و من اغلب فکر می کنم، می گویند که نوعی محاسبه نژادی وجود دارد که ما در میان آن هستیم، من هیچ مدرکی برای آن نمی بینم. کنفرانس مطبوعاتی اخیر که توسط یک جمعی از Black Lives Matter برگزار شد.
روشن است، فعالان عدالت نژادی و قهرمانان آنها در منتخب منتخب کم نشده اند. اما ضرب و شتم مرگ از تایر نیکولز به دست افسران پلیس ممفیس در اوایل ژانویه نشان داد که چقدر طول می کشد تا به تغییرات معنادار دست یابیم.
پرسلی گفت: “من با کلماتی مانند “حساب کردن” بازی نمی کنم. “این باید چیزی حماسی باشد. و ما مطمئناً پاسخی به لینچ کردن، خفگی، بی رحمی، (و) قتل زندگی سیاهان ندیده ایم.”
از سال 2020، چه اتفاقی در مینیاپولیس افتاد؟
بلافاصله پس از قتل فلوید، مینیاپولیس تعدادی تغییرات را به تصویب رساند، از جمله ممنوعیت استفاده از چنگال های خفه کردن و نگهدارنده های گردن، و الزاماتی که پلیس تلاش می کند افسران دیگر را از استفاده از زور نادرست باز دارد. قانون‌گذاران مینه‌سوتا بسته‌های پاسخگویی پلیس در سراسر ایالت را در سال‌های 2020 و 2021 و همچنین محدودیت‌های شدید در ضمانت‌های بدون ضربه را فقط در این ماه تصویب کردند.
این شهر همچنان در انتظار نتایج تحقیقات فدرال در مورد اینکه آیا پلیس آن در «الگو یا رویه» پلیسی غیرقانونی یا غیرقانونی بوده است، است. تحقیقات مشابهی توسط وزارت حقوق بشر ایالتی منجر به آنچه که آن را “توافقنامه حل و فصل قابل اجرا در دادگاه” در ماه مارس برای اصلاح پلیس در شهر خواند، انجامید.
تحقیقات فدرال می تواند منجر به توافقی مشابه اما جداگانه با شهر به نام فرمان رضایت شود. پلیس در چندین شهر دیگر در حال حاضر تحت چنین نظارتی برای نقض حقوق مدنی فعالیت می کند.
فعالان می گویند که مینیاپولیس شروع به ایجاد تغییرات اساسی کرده است، اما کار لازم برای تغییر وضعیت پلیس باید ادامه یابد.
همچنین بلافاصله فریادهایی برای کاهش بودجه پلیس شنیده شد – و در عوض تامین مالی مسکن عمومی، زیرساخت ها و خدمات بهداشت روانی انجام شد. اما طرح رأی گیری که ریشه در آن جنبش داشت، حتی در برخی از محله های به شدت سیاهپوست شکست خورد.
بررسی AP از بودجه پلیس نشان داد که برخی از شهرداری‌ها در جاهای دیگر کاهش‌هایی را انجام دادند که بسیار کمتر از درخواست‌های فعالان بود.
این هفته در مینیاپولیس چه می گذرد؟
فعالان مینیاپولیس قصد دارند پنج شنبه شب این سالگرد را با شمع نشینی در میدان جورج فلوید، گوشه ای که فلوید در آن درگذشت، جشن بگیرند. جشنواره ای در میدان شنبه تغییر را در مینیاپولیس جشن می گیرد.
چه اتفاقی برای افسران افتاد؟
درک شووین، افسر سفید پوستی که فلوید را کشت، و سه افسر دیگر که نتوانستند شووین را در صحنه متوقف کنند، همگی در زندان هستند. شووین در دادگاه ایالتی به جرم قتل درجه دو به ۲۲ سال و نیم سال محکوم شد. دو تن از سه افسر دیگر به کمک و مشارکت در قتل غیرعمد اعتراف کردند و مدت کوتاه تری دریافت کردند، در حالی که افسر سوم توسط قاضی به این اتهام محکوم شد و در انتظار صدور حکم است.
شووین همچنین به اتهام حقوق مدنی فدرال اعتراف کرد و اعتراف کرد که نگه داشتن زانوی خود روی گردن فلوید منجر به مرگ او شده است. در آن پرونده، او به طور همزمان به ۲۱ سال حبس محکوم شد. سه نفر دیگر نیز به دلیل نقض حقوق فلوید محکوم شدند و محکومیت های کوتاه تری دریافت کردند.
بعد از اعتراضات چه گذشت؟
در سراسر جهان، اعتراضات علیه خشونت نژادی و خشونت پلیس پس از قتل فلوید شروع شد و جنبش Black Lives Matter را دوباره شعله ور کرد. ویدئوهایی در رسانه های اجتماعی پخش شد که پلیس ایالات متحده از گاز اشک آور و مهمات کم کشنده مانند گلوله های لاستیکی استفاده می کرد که به درخواست ها برای پاسخگویی دامن زد. این پاسخگویی تا کنون عمدتاً به شکل تسویه حساب های مدنی بوده است.
شهر نیویورک دریافته است که 146 افسر در تظاهرات‌ها مرتکب رفتار نادرست شده‌اند که شامل زور بیش از حد و خشونت می‌شود، مانند یک افسر که با ماشین به سمت معترضان می‌راند. بررسی‌های مستقل در فیلادلفیا، مینیاپولیس و لس‌آنجلس نیز نشان می‌دهد که این بخش‌ها پاسخ‌های خود را اشتباه مدیریت کرده‌اند.
در برخی شهرها تعداد انگشت شماری از افسران اخراج شدند. برخی با اتهامات جنایی روبرو شدند: در آستین، تگزاس، 19 افسر توسط هیئت منصفه بزرگ متهم شدند. اما تعداد کمی محکوم شده اند.
مینیاپولیس با میلیون‌ها دلار تسویه حساب با افرادی که ادعا می‌کردند قربانی نیروی پلیس بیش از حد در جریان ناآرامی‌های پس از قتل فلوید شده‌اند، که شامل آتش زدن ایستگاه پلیس می‌شد، موافقت کرده است. اما تعداد کمی از افسران با برخورد انضباطی مواجه شدند.
در سطح فدرال چه اتفاقی می افتد؟
در سال 2020، قانون جرج فلوید عدالت در پلیس، یک قانون فدرال، نشانه هایی از وعده را نشان داد. این حکم خفه کردن و احکام بدون ضربه را ممنوع می کند، مانند حکمی که پلیس لوئیزویل را قادر به کشتن برونا تیلور کرد. همچنین یک پایگاه داده ایجاد خواهد کرد که افسرانی را که به دلیل تخلفات فاحش تنبیه شده اند، در میان سایر اقدامات، فهرست کند.
سال بعد، مجلس آن را تصویب کرد اما سنا نتوانست به اجماع برسد.
سال گذشته، رئیس جمهور جو بایدن فرمان اجرایی را امضا کرد که عناصر کلیدی این لایحه را برای اجرای قانون فدرال اعمال می کرد. بایدن روز پنجشنبه مجدداً درخواست خود را از کنگره برای ایجاد «تغییر واقعی و پایدار در سطوح ایالتی و محلی» تجدید کرد.
او در بیانیه‌ای گفت: “من از کنگره می‌خواهم اصلاحات معنی‌داری در پلیس انجام دهد و آن را به میز من بفرستد. من آن را امضا خواهم کرد.” من به انجام هر کاری که در توانم باشد برای مبارزه برای پاسخگویی پلیس در کنگره ادامه خواهم داد و مایلم با جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به طور یکسان برای راه‌حل‌های واقعی کار کنم.»
در همین حال، پرسلی، نماینده کنگره ماساچوست، قانون پایان دادن به مصونیت واجد شرایط را ترویج می‌کند، اقدامی که او از سال 2020 هر سال مجدداً معرفی کرده است.
خانواده فلوید چطور؟
طی سه سال گذشته، اعضای خانواده جورج فلوید در تجمعات ظاهر شده و علیه خشونت پلیس صحبت کرده اند. چند روز پس از مرگ برادرش، فیلونیز فلوید در جلسه استماع کنگره درباره اصلاحات پلیس شهادت داد.
در حالی که بستگان و حامیان اصلاحات خواستار تغییراتی در قوانین بودند، جیانا فلوید، کوچک‌ترین دختر جورج فلوید، در سال 2021 در کاخ سفید با بایدن ملاقات کرد. عکسی از یک تفنگدار دریایی که در را برای این کودک 7 ساله نگه داشته بود، در فضای مجازی پخش شد.
مستقر در شهر نیویورک ترنس فلویداو که پس از قتل برادرش به یک فعال تبدیل شد، قصد داشت سومین مراسم یادبود سالانه را در یک کلیسای هارلم عصر پنجشنبه برگزار کند. او از تلاش های رای گیری حمایت کرده و موسیقی را با ادای احترام به برادرش ترویج کرده است.
او درباره این موضوع گفت: “باید ایمان داشته باشید که این اتفاق خواهد افتاد، زیرا این اتفاق برای مارتین لوتر کینگ جونیور یا مالکوم ایکس یک شبه رخ نداده است. این یک شبه برای کشیش آل شارپتون و کشیش جسی جکسون اتفاق نیفتاد.” تغییر اجتماعی معنادار شما نمی توانید انتظار داشته باشید که این یک شبه برای ما اتفاق بیفتد، اما این اتفاق خواهد افتاد.