فولکس واگن بیش از نیمی از هزینه های خود را صرف خودروهای الکتریکی می کند

تا پایان سال 2026، فولکس واگن انتظار دارد که 25 درصد از خودروهایی که در سطح جهان به فروش می رساند، الکتریکی باشند. در حال حاضر خودروهای الکتریکی 5 تا 6 درصد از فروش فولکس‌واگن را تشکیل می‌دهند.

در حالی که برای این تغییر آماده می شود، فولکس واگن 89 میلیارد یورو، معادل کمی بیش از 100 میلیارد دلار، برای سرعت بخشیدن به حرکت خود به سمت برق هزینه خواهد کرد. این اولین باری است که فولکس‌واگن بیش از نیمی از کل هزینه‌های خود را – که در مجموع حدود 180 میلیارد دلار است – برای خودروهای برقی اختصاص می‌دهد. در عین حال، هزینه خودروهای هیبریدی که از باتری در کنار موتورهای بنزینی استفاده می کنند تا 30 درصد کاهش می یابد.

این هزینه ها شامل کارخانه های جدید، مانند کارخانه جدید در مقر شرکت ها در ولفسبورگ، آلمان می شود. پروژه ترینیتی فولکس‌واگن، یک خودروی الکتریکی پرچم‌دار جدید که برای حدود سال 2025 برنامه‌ریزی شده است، در ولفسبورگ ساخته خواهد شد. فولکس‌واگن همچنین برنامه‌هایی را برای تعدادی از امکانات جدید در سراسر اروپا تشریح کرد.

فولکس واگن همچنین قصد دارد یک شرکت تولید باتری جداگانه ایجاد کند. به گفته فولکس‌واگن، انتظار می‌رود تجارت باتری‌ها تا 30 میلیارد یورو درآمد داشته باشد که بیشتر از درآمد بخش خودروهای سواری اشکودا در حال حاضر است.

فولکس واگن علاوه بر برند خودروهای سواری فولکس واگن و اشکودا مستقر در چک در بازار انبوه، پورشه، آئودی، بنتلی، لامبورگینی و برند خودروی Seat مستقر در اسپانیا را نیز اداره می‌کند.