فیلیپین: طوفان رای: تلفات فیلیپین از 200 نفر گذشت

مانیل: تعداد قربانیان طوفان رای در فیلیپین در روز دوشنبه به 208 نفر افزایش یافت و حداقل 52 نفر ناپدید شدند.
در پی یکی از مرگبارترین طوفان هایی که این کشور آسیای جنوب شرقی را درنوردیده، حداقل 52 نفر همچنان مفقود هستند.
بسیاری از کسانی که جان باختند در اثر سقوط درختان یا دیوارها مورد اصابت قرار گرفتند، در سیل غرق شدند یا در رانش زمین مدفون شدند. به گفته منابع، مردی 57 ساله در حالی که به شاخه درخت آویزان شده بود، جسد پیدا شد و یک زن در اثر باد منفجر شد و جان خود را از دست داد.
بیش از 700,000 نفر در استان های جزایر مرکزی توسط طوفان ضربه خوردند که بیش از 400,000 نفر مجبور به انتقال به پناهگاه های اضطراری شدند. به گزارش الجزیره، هزاران نفر از ساکنان روستاهای سیل زده نجات یافتند، از جمله در شهر لوبوک در استان بوهول که به شدت آسیب دیده است، جایی که ساکنان آن برای فرار از سیلاب بر روی سقف ها و درختان گیر افتاده بودند.
علاوه بر این، سالانه حدود 20 طوفان و طوفان فیلیپین را که بین اقیانوس آرام و دریای چین جنوبی قرار دارد، می‌بارد.
همچنین، مجمع الجزایر آسیای جنوب شرقی نیز در امتداد منطقه “حلقه آتش” اقیانوس آرام فعال از نظر لرزه ای قرار دارد که آن را به یکی از مستعدترین کشورهای جهان تبدیل کرده است.
پیش از این، کشتی‌های گارد ساحلی فیلیپین 29 گردشگر آمریکایی، بریتانیایی، کانادایی، سوئیسی، روسی، چینی و سایر گردشگران را که در جزیره سیارگائو، مقصد محبوب موج‌سواری که در اثر طوفان ویران شده، سرگردان شده بودند، حمل کردند.
بسیاری از کسانی که جان خود را از دست داده اند بر اثر سقوط درختان یا دیوارها مورد اصابت قرار گرفته اند، در سیل غرق شده اند یا در رانش زمین مدفون شده اند که این تلفات را افزایش داده است.