قاتلان فرقه در پاناما به 50 سال زندان محکوم شدند

پاناما سیتی: یک دادگاه حداکثر مجازات پاناما را به 50 سال زندان برای هفت نفر از اعضای فرقه ای که یک زن و شش کودک را در یک مراسم مذهبی در نقطه ای دورافتاده از این کشور آمریکای مرکزی کشتند، صادر کرد.
دادگاه استان بوکاس دل تورو روز جمعه دو عضو دیگر فرقه نور خدا را به 47 سال زندان محکوم کرد.
این فرقه برای حدود سه سال در دهکده نگابه بوگل ال ترون در سواحل کارائیب پاناما فعالیت می کرد، اما روستاییان گفتند که بعد از اینکه یکی از اعضا دیدی داشت که به واعظان غیر روحانی گفته بود برای نابودی کافران «مسح» شده اند، تغییر کرده است.
در 13 ژانویه 2020، این گروه تعدادی از روستاییان را به کلیسای بداهه خود در یک آلونک چوبی بلند فراخواند.
یکی از 14 نفری که روز بعد از کلیسا نجات یافتند، دینا بلانکو، گفت که او به همراه دختر 9 ساله اش که صرع داشت، پسر 15 ساله اش و پدرش رفته بود.
وقتی رسیدند گفتند چشمانشان را باز نکنند و دست همدیگر را بگیرند و دعا کنند.
او سال گذشته به آسوشیتدپرس گفت: “احساس کردم چیزی به سرم خورد و بعد متوجه نشدم که چه اتفاقی برایم افتاده است.”
مقامات گفتند که اعضای فرقه از انجیل، نوازش و قمه برای ضربه زدن به تجمع کنندگان استفاده می کردند که برخی از آنها مجبور به برهنه شدن و راه رفتن روی اخگرهای درخشان شدند.
کشته شدگان شامل دختر بلانکو، همسایه باردار او و پنج تن از فرزندان این زن بودند. اجساد آنها را در بانوج انداختند و در یک قبر مشترک تازه حفر شده در قبرستان روستا انداختند.
روستای حدود 300 نفری تا حد زیادی با دنیای بیرون قطع شده است.
ساکنان باید ساعت ها در امتداد جاده های باریک شیب دار و گل آلود پیاده روی کنند تا قایق های تگرگ بتوانند آنها را در امتداد رودخانه به روستاهای دیگری که دارای برق، تلفن، کلینیک های بهداشتی و پلیس هستند منتقل کنند.