قاضی جلسه رسیدگی را برای تجدید نظر در حکم ۱۱۰ ساله کامیون دار تعیین کرد

طلایی: یک راننده کامیون که به دلیل تصادف با مواد منفجره که منجر به کشته شدن چهار نفر در حومه شهر دنور شد به ۱۱۰ سال زندان محکوم شد، دوشنبه یک قدم به کاهش احتمالی مدت زندان خود نزدیک شد.
قاضی بروس جونز در 13 ژانویه جلسه ای را برای بررسی مجدد حکم روگل آگیلرا-مدروس در پی خشم گسترده نسبت به شدت مجازات وی و درخواست غیرمعمول دادستان برای بررسی مجدد موضوع تعیین کرد.
در طول یک جلسه استماع مجازی برای بحث در مورد این درخواست، یکی از وکلای آگیلرا-مدروس، جیمز کولگان، گفت که دفاع به مدتی نیاز دارد تا تحقیق کند تا ببیند آیا موارد مشابهی وجود دارد که می تواند به هدایت رویکرد خود کمک کند.
جونز گفت که می‌خواهد در مورد اینکه آیا قانونی که به او اجازه می‌دهد در حکم تجدیدنظر کند به او اختیار می‌دهد تا هر حکمی را که می‌خواهد تعیین کند، بیشتر بداند.
او گفت که قربانیان می توانند در جلسه حضوری در مورد اینکه آیا آگیلرا-مدروس باید مورد اعتراض قرار گیرد یا خیر صحبت کنند. اما او خاطرنشان کرد که نمی‌خواهد آن‌ها این استرس را تحمل کنند، مگر اینکه بخواهند.
او گفت: اگر بخواهند با من صحبت کنند، مخاطب اسیر هستم.
حدود 5 میلیون نفر یک طومار آنلاین را برای عفو برای آگیلرا-مدروس امضا کرده اند. علاوه بر درخواست دادستان برای کاهش مجازات، آگیلرا-مدروس از جارد پولیس فرماندار کلرادو درخواست عفو کرده است.
هفته گذشته، الکسیس کینگ، دادستان منطقه در بیانیه‌ای گفت که به دنبال یک دوره 20 تا 30 ساله در کشتی 2019 در بین ایالتی 70 غرب دنور است. او گفت که محدوده مجازات نشان دهنده یک “نتیجه مناسب” برای رفتار آگیلرا-مدروس است و اشاره کرد که این تصادف یک تصادف نبوده است.
پس از جلسه استماع روز دوشنبه، کینگ گفت که دفتر او درخواست تجدید نظر را ارائه کرده است تا به دادگاه این امکان را بدهد که حکمی صادر کند که به قوانین صدور حکم اجباری ایالت محدود نشده است. او گفت که قاضی با آگاهی از این پرونده، در بهترین موقعیت برای تصمیم گیری حکم جدید قرار دارد و از مردم خواست تا با ادامه روند دادگاه صبور باشند.
جونز در 13 دسامبر 110 سال حبس را علیه آگیلرا-مدروس اعمال کرد، زیرا دریافت که این حداقل حکم اجباری تعیین شده در قانون ایالتی است.
قاضی در این جلسه گفت: «من اعلام می کنم که اگر اختیار داشتم، حکم من نبود.
لئونارد مارتینز، وکیل دیگر آگیلرا-مدروس، گفته است که محدوده مجازات جدید درخواستی دادستان منطقه با موارد مشابه در کلرادو و ایالات متحده سازگار نیست.
قانون کلرادو اجازه می‌دهد تا مجازات‌های جرایمی که خشونت‌آمیز تلقی می‌شوند در مواردی با “شرایط غیرمعمول و تخفیف‌دهنده” تغییر یابد، اما این احکام نمی‌توانند تا ۱۱۹ روز پس از ورود فرد به زندان اعمال شوند. کینگ و وکلای مدافع بر این باورند که جونز می تواند قبل از آن یک مجازات جدید و کاهش یافته را اعمال کند و بعداً آن را اجرایی کند.
آگیلرا-مدروس شهادت داد که در 25 آوریل 2019 در حالی که در حال پایین آمدن از شیب تند بین ایالتی 70 در کوهپایه های کوه راکی ​​بود، در حال حمل الوار بود که ترمزهای نیمه تریلر او از کار افتاد. ایجاد یک خرابه با واکنش زنجیره ای و یک گلوله آتشین که وسایل نقلیه را مصرف کرد و بخش هایی از بزرگراه را ذوب کرد.
او در حین صدور حکم 13 دسامبر از خانواده قربانیان عذرخواهی کرد.
او گفت: «وقتی به اتهاماتم نگاه می کنم، در مورد یک قاتل صحبت می کنیم که من نیستم. “من در تمام عمرم هرگز به صدمه زدن به کسی فکر نکرده ام.”
دادستان ها استدلال کردند که او باید از یک رمپ فراری استفاده می کرد که برای چنین موقعیت هایی طراحی شده بود. آگیلرا-مدروس، به نوبه خود، گفت که او برای جلوگیری از ترافیک تلاش می کند و سعی می کند تغییر کند تا سرعت خود را کاهش دهد.
در این تصادف میگل آنجل لاماس آرلانو 24 ساله، ویلیام بیلی 67 ساله، دویل هریسون 61 ساله و استنلی پولیتانو 69 ساله کشته شدند. بستگان قربانیان حداقل از مدتی زندان در جلسه صدور حکم او حمایت کردند.