قرنطینه: هنگ‌کنگ در بحبوحه محدودیت‌های شدید کرونا درخشش خود را از دست می‌دهد

هنگ کنگ: مرکز تجاری شلوغ و بین المللی هنگ کنگ ممکن است با قوانین سختگیرانه ضد همه گیر خود که به 21 روز قرنطینه برای تازه واردان نیاز دارد، درخشش خود را در بین شرکت های خارجی و مهاجران از دست بدهد.
این محدودیت‌ها هم بازدیدکنندگان و هم مسافران تجاری را دلسرد می‌کند و به چالش‌های دیگری که قلمرو نیمه خودمختار چین با آن مواجه است می‌افزاید زیرا پکن کنترل بیش‌تری بر مستعمره سابق بریتانیا دارد.
ماه‌هاست که محافل تجاری از مقامات خواسته‌اند تا برخی از محدودیت‌های قرنطینه را کاهش دهند و می‌گویند که شهر در معرض خطر از دست دادن برخی از استعدادهای بین‌المللی و جذابیت خود به عنوان یک مرکز مالی منطقه‌ای است.
زمانی که شهر جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان چیس، که در ماه نوامبر برای حدود یک روز از شهر بازدید کرد، از قوانین معافیت گرفت، برخی عصبانی شدند. کری لام، رهبر هنگ کنگ، گفت که به دیمون در رابطه با اقتصاد استثنا داده شده است و جی پی مورگان “بانک بسیار بزرگی است که تجارت کلیدی در هنگ کنگ دارد.”
نیکول کیدمن، هنرپیشه، زمانی که برای فیلمبرداری بخش‌هایی از یک سریال تلویزیونی درباره مهاجران به شهر رفت، معاف شد و باعث خشم منتقدان و قانون‌گذاران محلی شد که آیا باید به افراد مشهور اجازه داد زمانی که ساکنان هنگ‌کنگ برای بازگشت به خانه گران‌قیمت می‌پردازند، بیایند و قرنطینه نکنند.
موضع هنگ کنگ “COVID-صفر” در راستای سیاست سرزمین اصلی چین است که عمدتاً درهای خود را به روی جهان بین المللی می بندد تا از ورود موارد به این کشور جلوگیری کند.
محدودیت‌ها با توجه به نوع جدید ویروس کرونا که در حداقل چهار نفر در شهر تأیید شده است، تشدید شده است. مقامات هنگ کنگ حدود 60 کشور را به عنوان مناطق پرخطر از جمله ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و هر کشوری با موارد تایید شده Omicron تعیین کرده اند.
برای مسافران مناطق پرخطر، فقط ساکنان هنگ کنگ مجاز به ورود هستند و باید با هزینه شخصی خود به مدت 21 روز در هتل قرنطینه شوند. مسافرانی که از برخی کشورهای آفریقایی مانند آفریقای جنوبی و زیمبابوه می‌آیند و عفونت‌های omcron را گزارش کرده‌اند، باید هفت روز را در یک مرکز دولتی سپری کنند، در حالی که تحت آزمایش روزانه قرار می‌گیرند و سپس با هزینه شخصی دو هفته در هتل اقامت کنند.
فقط مسافران چینی تا حد زیادی از قرنطینه معاف هستند، اگرچه کسانی که از هنگ کنگ به اکثر استان های سرزمین اصلی چین سفر می کنند باید به مدت 3 هفته در انزوا باشند.
لام، رهبر هنگ کنگ، تاکید کرده است که بیشتر نگران از سرگیری سفرهای مرزی بدون قرنطینه با سرزمین اصلی چین است تا سفرهای بین المللی.
تارا جوزف، رئیس اتاق بازرگانی آمریکا در هنگ کنگ گفت که محدودیت های طولانی مدت به رقابت هنگ کنگ آسیب می زند. بسیاری از اتاق‌های بازرگانی در شهر بارها درخواست کرده‌اند که شهر در اولین فرصت دوباره به روی بازدیدکنندگان باز شود، زیرا محدودیت‌ها برقراری ارتباط با مشتریان و رقابت بین‌المللی را برای مشاغل دشوار می‌کند.
جوزف گفت: “ما هیچ تلاش آشکاری برای ارائه برنامه هایی برای چگونگی بازگشت هنگ کنگ به مسیر باز کردن مرزهای بین المللی خود مشاهده نمی کنیم و این برای مشاغل بسیار دشوار است.”
جوزف ماه گذشته پس از ناکامی در کاهش محدودیت های ناشی از ویروس کرونا، از سمت خود به عنوان رئیس اتحادیه اروپا استعفا داد، اما تا زمانی که اتاق جانشین او را پیدا کند، به مدت شش ماه در این سمت باقی می ماند.
فردریک گولوب، رئیس اتاق بازرگانی اروپا در هنگ کنگ، نامه ای سرگشاده به دولت هنگ کنگ در ماه آگوست نوشت و گفت که قرنطینه های سخت این شهر می تواند “بسیاری را در جامعه بین المللی به این سوال سوق دهد که آیا می خواهند به طور نامحدود در هنگ به دام بیفتند. کنگ زمانی که بقیه جهان در حال حرکت است.» بسیاری از خارجی هایی که در هنگ کنگ زندگی می کنند از محدودیت ها خسته شده اند و به فکر رفتن به مراتع سبزتر هستند. بیش از 40 درصد از اعضای مورد نظر در نظرسنجی اخیر AmCham گفته اند که ممکن است شهر را ترک کنند.
“من فکر می کنم اکثر مهاجران در هنگ کنگ سعی کرده اند تا زمانی که ممکن است در اینجا بمانند … آنها واقعاً برای فرصت های کاری که دارند ارزش قائل هستند، اما محدودیت های سفر، اقدامات قرنطینه واقعاً سخت، مردم را از دیدن عزیزانشان در کشورشان منع کرده است.” مارک تیباتز، مدیر عامل آژانس استخدام مایکل پیج گفت.
او گفت که برای جلوگیری از خروج بسیاری از متخصصان واجد شرایط، اقدام فوری لازم است.
من واقعاً فکر می کنم که با ورود به سال آینده، اگر نشانه های واضحی مبنی بر بهبود یا حداقل کاهش محدودیت های قرنطینه وجود نداشته باشد، آنگاه مردم باید برنامه ریزی کنند که در آن باید به آن متعهد شوند – به ویژه موارد مانند آموزش (برای فرزندانشان)» او گفت.
سامر وانگ، یک تبعه آمریکایی که مدتی قبل از شروع همه گیری به شهر آمد، قصد دارد قبل از کریسمس به ایالات متحده بازگردد.
وانگ که از زمان شروع همه‌گیری دو هتل در این شهر قرنطینه کرده است، گفت: «می‌دانستم در نهایت به دلایل کاری هنگ‌کنگ را ترک خواهم کرد، اما به دلیل قرنطینه ۲۱ روزه تصمیم گرفتم زودتر آن را ترک کنم.
او گفت: “قرنطینه یک یا دو بار قابل تحمل است، اما مگر اینکه بخواهید برای مدت طولانی و غیرقابل پیش بینی از خانواده جدا بمانید، اندازه گیری قرنطینه فعلی ناپایدار است.” “من برای بدبخت شدن پول می دهم.” برخی از شرکت‌ها در هنگ‌کنگ، مانند JPMorgan Chase، Goldman Sachs و Morgan Stanley پیشنهاداتی را برای پوشش هزینه‌های قرنطینه برای کارکنان آغاز کرده‌اند. اقامت 21 روزه در ارزان ترین هتل قرنطینه شهر برای یک نفر حداقل 1200 دلار هزینه دارد.
سید عاصم حسین، یکی از همکارانش، گفت که Black Sheep Restaurants، یک گروه رستوران مستقر در هنگ کنگ که غذاهای مختلف ارائه می دهد، قصد دارد حدود 650000 دلار هزینه کند تا بیش از 250 کارمند خارجی خود را به خانه بفرستند تا خانواده هایشان را ببینند و هزینه های قرنطینه ناشی از آن را پوشش دهند. بنیانگذاران
حسین در مصاحبه‌ای گفت: «می‌دانید، ما این کار عجیب را انجام می‌دهیم که مهمان نوازی غریبه‌ها است و شب به شب از طریق غذا و نوشیدنی از مردم مراقبت می‌کنیم. و من احساس کردم که باید در این محیط سخت مراقب خودمان نیز باشیم. از نظر مالی دردناک است، اما او گفت که امیدوار است این ابتکار “خوبی بی‌اندازه در جامعه ما و فراتر از آن ایجاد کند.”
Sandeep Arora، مدیر رستوران در Black Sheep’s New Punjab Club، گفت که این تلاش به او اجازه می دهد تا از زادگاهش در پنجاب هند بازدید کند، زیرا پرداخت هزینه بلیط، قرنطینه و آزمایش فراتر از توان او بود.
آرورا مشتاقانه منتظر خوردن بایگان بهارتای مادرش است – یک غذای بادمجان که معمولاً با روتی سرو می شود، یک نان تخت – و مهمتر از آن دیدن پسرش.
“نکته اصلی پسر من است – او خیلی سریع رشد می کند. آخرین باری که او را دیدم شش ساله بود و حالا هشت ساله می شود. “هر روز بسیار مهم است… به خصوص برای من که به عنوان یک پدر با او باشم.”