قلعه ویندزور ملکه از منطقه پرواز ممنوع در بریتانیا محافظت می کند

لندن: پلیس بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد حریم هوایی اطراف اقامتگاه قلعه ویندزور ملکه الیزابت دوم در برکشایر، جنوب شرق انگلیس، به دلایل امنیتی از اواخر این ماه به منطقه پرواز ممنوع تبدیل خواهد شد.
پس از مشاوره عمومی توسط پلیس محلی تیمز ولی و خدمات پلیس متروپولیتن و درخواست به سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا (CAA)، “دستور محدودیت حریم هوایی” برای ویندزور تایید شد.
این تحول در پی نقض امنیتی اخیر در محوطه پادشاه 95 ساله توسط یک نوجوان سیک بریتانیایی صورت می‌گیرد که تحت قانون سلامت روان بریتانیا پس از دستگیری با کمان پولادی در ماه گذشته بازداشت شده بود.
پلیس دره تیمز گفت: “این دستور استفاده از حریم هوایی را تا ارتفاع 2500 فوتی در شعاع 1.25 مایل دریایی در اطراف قلعه ویندزور محدود می کند و از 27 ژانویه 2022 اجرایی می شود. هر پروازی در منطقه ممنوعه نیاز به مجوز دارد.”
“مگر اینکه فردی دارای معافیت یا مجوز قبلی باشد، هرکسی که محدودیت ها را نقض کند با پیگرد قانونی مواجه می شود. این دستور روشی اضافی برای ایمن نگه داشتن جامعه ساکن در نزدیکی این مکان نمادین است. افسران از قبل گشت های منظمی را در منطقه انجام می دهند تا اطمینان خاطر را فراهم کنند. پلیس گفت: مجموعه ای از اقدامات امنیتی دیگر.
پلیس متروپولیتن گفت که درخواست به CAA بخشی از بررسی مداوم ترتیبات امنیتی است و نه به دلیل تهدید یا اطلاعات خاص.
ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی که توسط پلیس متدولوژی بازبینی شده بود، پس از حمله روز کریسمس به محوطه قلعه منتشر شد که در آن مردی نقابدار که خود را سیک هندی جاسوانت سینگ چایل معرفی می‌کرد، می‌گوید که می‌خواست ملکه را به عنوان انتقام از باغ جالیانوالا “ترور” کند. قتل عام در امریتسار در سال 1919.
این حادثه پنجمین فردی بود که در 9 ماه گذشته باعث ایجاد ترس امنیتی در قلعه ویندزور شد و توسط افسران امنیتی در دوربین مدار بسته دستگیر شد.