قوانین جدید ماسک در بریتانیا در حالی شروع می شود که جانسون بر سر مهمانی ها مورد انتقاد قرار گرفته است

لندن: محدودیت‌های شدیدتر برای مهار ویروس کرونا از روز جمعه در بریتانیا اجرایی شد، زیرا دولت با اتهامات جدیدی مواجه شد مبنی بر اینکه مقامات قوانینی را که در کریسمس گذشته با جشن‌های قرنطینه‌شکن بر کشور تحمیل کرده بودند، زیر پا گذاشتند.
با توجه به اقداماتی که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا این هفته برای کاهش سرعت شیوع نوع جدید ویروس Omicron اعلام کرد، ماسک صورت بار دیگر در فضاهای عمومی سرپوشیده در انگلیس اجباری است. برای کلوپ های شبانه و رویدادهای بزرگ که از هفته آینده شروع می شود، مجوز واکسیناسیون لازم است و به ساکنان گفته می شود در صورت امکان از خانه کار کنند.
ظهور omicron، که به سرعت در حال گسترش در بریتانیا است، امیدهای دولت را مبنی بر اینکه واکسیناسیون برای کنترل ویروس کافی باشد، متزلزل کرده است. دانشمندان و مقامات بریتانیایی می گویند که omicron سریعتر از نوع دلتای غالب فعلی پخش می شود و احتمالاً در برابر واکسن های فعلی مقاوم تر است. هنوز مشخص نیست که آیا باعث ایجاد موارد شدیدتر یا خفیف‌تر کووید-19 می‌شود.
همراه با محدودیت‌های جدید، دولت بریتانیا به همه افراد 18 ساله و بالاتر یک سوم دوز تقویت‌کننده واکسن را پیشنهاد می‌کند تا از گسترش ویروس جلوگیری کند.
بازگشت محدودیت ها برای بسیاری ناخوشایند است و افشای قانون شکنی آشکار توسط مقامات دولتی در طول قرنطینه های سخت زمستان گذشته، مخالفت ها را با اقدامات جدید تشدید کرده است.
دولت از ارشدترین کارمند دولتی بریتانیا خواسته است که در مورد چندین گردهمایی، از جمله رویداد 18 دسامبر 2020، در دفاتر 10 نخست وزیر در خیابان داونینگ، که طبق گزارش ها، کارکنان در آن زمان از شراب، غذا، بازی ها و تبادل هدایای جشن لذت می بردند، تحقیق کند. زمانی که مقررات بیماری همه گیر اکثر اجتماعات اجتماعی را ممنوع کرد.
چندین رسانه روز جمعه گزارش دادند که یکی از مشاوران ارشد جانسون، مدیر ارتباطات جک دویل، در مهمانی 18 دسامبر شرکت کرد و به کارکنان جوایزی اهدا کرد. او در آن زمان معاون ارتباطات بود.
دویل در نقش فعلی خود بیانیه های عمومی دولت را در مورد اتهامات حزب هدایت می کند. برای چند روز، دفتر جانسون برگزاری یک مهمانی را تکذیب کرد و اصرار داشت که قوانین همیشه رعایت شده است.
این ادعا زمانی آشکار شد که یک ویدیوی فاش شده نشان داد که اعضای ارشد کارکنان در مورد طرف مورد ادعا شوخی می کردند. ارشدترین مقام این ویدئو، آلگرا استراتن، روز چهارشنبه عذرخواهی کرد و استعفا داد.
پل اسکالی، وزیر تجارت کوچک بریتانیا، جمعه گفت: «این هفته سختی برای دولت بود.
اسکالی به بی‌بی‌سی گفت: «ما می‌خواهیم بدون شک ببینیم که هیچ قانونی شکسته نشده است، چیزی که به نخست‌وزیر تضمین داده است، و این چیزی است که من شنیده‌ام». “من آنجا نبودم. نمی دانم.”
ادعاهای جشن کریسمس آخرین مورد از یک رشته اتهامات مربوط به قانون شکنی و نقض اخلاق توسط جانسون و مقامات دولتی است. روز پنجشنبه، سازمان نظارت بر انتخابات بریتانیا، حزب محافظه‌کار نخست‌وزیر را به دلیل کوتاهی در نگه‌داشتن سوابق مناسب از پول اهداکننده‌ای که برای بازسازی اقامتگاه رسمی جانسون استفاده شده بود، 17800 پوند (23500 دلار) جریمه کرد.
وس استریتینگ، سخنگوی بهداشت حزب کارگر مخالف، گفت که جریان اتهامات اعتماد به دولت را در طول بحران بهداشت عمومی تضعیف می کند.
استریتینگ جانسون را مقصر دانست و گفت: «این ماهیت غیرقابل اعتماد، بی‌سازمانی و عدم صداقت او است که اعتماد به اقدامات بهداشت عمومی را تضعیف می‌کند».
شخصیت و رفتار بوریس جانسون شروع به تضعیف مجموعه‌ای از چیزها می‌کند: سیستم استانداردها در پارلمان، نحوه اعمال قانون در کشور و مهم‌تر از همه، اینکه آیا دولت می‌تواند پیام خود را در مورد بهداشت عمومی در یک زمان بحرانی منتقل کند یا خیر. “استریتینگ گفت.