لارکانا: پاکستان: اعتراضات به کشته شدن پلیس، مظنون به برخورد ادعایی، خشونت را در سند تبدیل کرد

اعتراض یک هفته ای به حادثه 13 دسامبر، که در آن دو پلیس و یک مظنون در یک برخورد ادعایی کشته شدند، روز دوشنبه به خشونت کشیده شد.
بستگان افراد متوفی در جاده VIP شهر لارکانا با پلیس درگیر شدند و پلیس آکیل تلاش کرد تا آنها را متقاعد کند که به طور مسالمت آمیز متفرق شوند اما بی نتیجه بود. به گزارش داون، برای پاکسازی جاده، پلیس با باتوم آنها را متهم کرد که باعث هرج و مرج و درگیری شد.
در همین حال، معترضان در برج یادبود سوکارنو در لارکانا گرد هم آمدند و جاده ها را با چرخ دستی های تراکتوری مسدود کردند.
همچنین، ورثه مظنون متوفی ادعا کردند که پلیس آکیل راجو ماهار و سپس ASI Khoso را کشتند و پاسبان جاتویی آن را برخورد نامیدند.
آنها گفتند: “ما تظاهرات خود را مسالمت آمیز برگزار می کردیم، اما پلیس به طور غیرضروری علیه ما از زور استفاده کرد.”
علاوه بر این، افسران ایستگاه خانه (SHO) شش ایستگاه پلیس به همراه یک گروه قوی برای متفرق کردن آنها از زور استفاده کردند. به گزارش داون، تراکتور، چرخ دستی و تعدادی موتورسیکلت معترضان توقیف و به مراکز مختلف پلیس منتقل شدند.
پیش از این ساعاتی پس از “برخورد” در بیانیه ای از سوی ناظم پلیس، ادعا شده بود که مظنون کشته شده [Raju Mahar] در 12 مورد از ماهیت فجیع توسط پلیس تحت تعقیب بود.
در همین حال، لارکانا DIG مظهر نواز شیخ، در 14 دسامبر، سه SHO را به حالت تعلیق درآورد و دستور تحقیق در مورد “برخورد” را صادر کرد.