لیورپول: پلیس بریتانیا: بمب تاکسی می‌توانست صدمات قابل توجهی ایجاد کند

لندن: پلیس بریتانیا روز جمعه اعلام کرد بمب دست ساز که باعث کشته شدن مردی در تاکسی در لیورپول شد حاوی بلبرینگ بود و اگر در شرایط مختلف منفجر می شد، باعث “آسیب یا مرگ قابل توجه” می شد.
عماد السویلمین، 32 ساله مظنون به ساخت بمب، بر اثر انفجار در کابینی که مسافر آن بود، در حالی که صبح روز یکشنبه در بیرون بیمارستان زنان لیورپول قرار داشت، جان باخت. راننده تاکسی مجروح شد.
راس جکسون، رئیس پلیس مبارزه با تروریسم در شمال غربی انگلیس، روز جمعه گفت که این دستگاه “با استفاده از مواد منفجره دست ساز ساخته شده و یاتاقان های توپی به آن متصل شده است که می تواند مانند ترکش عمل کند.”
او گفت: «اگر در شرایط مختلف منفجر می شد، ما معتقدیم که باعث جراحت یا مرگ قابل توجهی می شد.
جکسون گفت که پلیس در حال بررسی است که آیا بمب به طور ناخواسته هنگام حرکت وسیله نقلیه منفجر شده یا زمانی که متوقف شده است.
پلیس گفت که السوالمین که اصالتاً اهل عراق بود، حداقل شش ماه را صرف خرید قطعات یک بمب کرده است و به نظر می رسد که به تنهایی عمل کرده است.
مقامات گفتند که السویلمین در سال 2014 از بریتانیا درخواست پناهندگی داده بود، اما رد شد. روحانیون در دو کلیسای لیورپول گفتند که السوئالمین از اسلام به مسیحیت گرویده است.
پلیس همچنین تایید کرده است که السویلمین در گذشته به دلیل بیماری روانی تحت درمان بوده است.
جکسون گفت کارآگاهان با یکی از برادران بمب گذار مظنون صحبت کرده اند که به پلیس “درکی از زندگی السوئلمین و وضعیت روحی اخیر او که یک خط تحقیقاتی مهم است” داده است.
سطح تهدید رسمی بریتانیا از قابل توجه به شدید افزایش یافت – به این معنی که احتمال حمله بسیار زیاد است – پس از انفجاری که در روز یکشنبه رخ داد، زمانی که مراسم به یاد کسانی که در جنگ‌ها جان باختند برگزار می‌شود.