لیگ برتر انگلیس بین 20 تا 26 دسامبر رکورد 103 مورد ابتلا به کووید-19 را ثبت کرد

لیگ برتر امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «لیگ امروز می تواند تأیید کند که بین دوشنبه 20 دسامبر تا یکشنبه 26 دسامبر، 15186 آزمایش کووید-19 روی بازیکنان و کارکنان باشگاه انجام شده است. از این تعداد، 103 مورد مثبت جدید وجود داشت.

103 مورد افزایش نسبت به هفته قبل – 13 تا 19 دسامبر – است که 90 بازیکن و کادر فنی برای ویروس کرونا مثبت شدند.

در این بیانیه آمده است: “ایمنی همه یک اولویت است و لیگ برتر تمام اقدامات پیشگیرانه را در پاسخ به تاثیر نوع Omicron کووید-19 انجام می دهد.”

لیگ به اقدامات اضطراری خود بازگشته است و آزمایش بازیکنان و کارکنان باشگاه را به آزمایش‌های جریان جانبی روزانه و آزمایش‌های PCR دو بار در هفته افزایش داده است، و قبلاً دو بار در هفته آزمایش جریان جانبی انجام می‌داد.

علاوه بر افزایش آزمایش‌ها، اقدامات اضطراری به کار گرفته شده توسط لیگ برتر شامل پروتکل‌هایی است که استفاده از ماسک صورت را در داخل خانه، فاصله‌گذاری اجتماعی اجباری و محدود کردن زمان درمان الزامی می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «لیگ به همکاری با باشگاه‌ها ادامه می‌دهد تا مردم را با کمک به کاهش خطرات کووید-19 در تیم‌هایشان ایمن نگه دارد.»

خواندن: هواداران به دلیل بحران کووید لیگ برتر در کمین مانده اند

بازی ها لغو شد

اتحادیه اعلام کرد که شماره پرونده ها را به منظور شفافیت و یکپارچگی مسابقات منتشر می کند، اما اضافه کرد که نام بازیکنان و تیم هایی را که در آنها تشخیص داده شده است، منتشر نخواهد کرد.

روز یکشنبه، لیگ برتر انگلیس اعلام کرد که بازی آرسنال و ولورهمپتون در 28 دسامبر به دلیل ترکیبی از مشکلات کووید-19 و مصدومیت در تیم وولوز به تعویق افتاد.

این دومین دیداری است که وولوز پس از اینکه بازی باکسینگ دی خود با واتفورد نیز به دلیل ویروس لغو شد، به تعویق افتاد.

اوایل روز یکشنبه، بازی روز سه‌شنبه لیدز یونایتد مقابل استون ویلا یکی دیگر از تعویق‌ها بود که توسط لیگ برتر تایید شد.

تا اینجای فصل، 15 بازی لیگ برتر به دلیل مشکلات کووید-19 لغو شده است.

بر اساس داده‌های دولتی، بریتانیا شاهد افزایش شدید کووید-۱۹ بوده و رکورد ۱۲۲۱۸۶ مورد در روز جمعه را گزارش کرده است که بالاترین تعداد روزانه از زمان شروع همه‌گیری است.