مالتا اولین کشور اروپایی است که حشیش را برای استفاده تفریحی قانونی می کند

انتظار می‌رود این لایحه در اواخر این هفته توسط جورج ولا، رئیس‌جمهور مالتا، پس از تصویب قانونگذاران با اکثریت آرا در پارلمان در روز سه‌شنبه، اجرایی شود.

لایحه اصلاح #حشیش به تازگی در مرحله سوم مطالعه تصویب شده است. توییت کرد اوون بونیچی، وزیر برابری، تحقیق و نوآوری مالتا، که این لایحه را تبلیغ کرد.

وی افزود: ما ایجاد کننده تغییر هستیم.

لایحه شماره 241 به دنبال ایجاد “محدودیت جرم زدایی از برخی فعالیت های مرتبط با حشیش برای ایجاد تعادل بین آزادی فردی در استفاده شخصی محدود و مسئولانه از شاهدانه و سایر الزامات اجتماعی بود.”

لوکزامبورگ اولین کشور اروپایی است که حشیش را قانونی می کند

بر اساس قانون جدید، شهروندان 18 ساله و بالاتر مجاز خواهند بود تا هفت گرم حشیش داشته باشند و تا چهار گیاه شاهدانه در خانه پرورش دهند.

با این حال، کشیدن حشیش در ملاء عام برخلاف قانون باقی خواهد ماند و هرکسی که در حضور افراد زیر 18 سال در حال مصرف حشیش دستگیر شود، مشمول جریمه هایی بین 340 تا 564 دلار آمریکا خواهد بود.

این اقدام مالت را در خط مقدم جنبش رو به رشد در سراسر اروپا برای تسهیل قوانین در مورد مواد مخدر قرار می دهد.

در ماه اکتبر، لوکزامبورگ اعلام کرد که حشیش را قانونی می کند، اما پارلمان هنوز این اقدام را تصویب نکرده است.

دولت آتی آلمان از طرحی برای قانونی کردن حشیش و حذف تدریجی زغال سنگ رونمایی کرد.
پس از اینکه گروه های کمپین موفق به جمع آوری 500000 امضای مورد نیاز برای رأی گیری اجباری شدند، ایتالیا احتمالاً در همه پرسی سال آینده تصمیم می گیرد که آیا حشیش را جرم زدایی کند یا نه.

و دولت ائتلافی آینده آلمان نیز طرح هایی برای قانونی کردن حشیش را در چشم انداز خود برای این کشور گنجاند که ماه گذشته منتشر شد.