مالت قصد دارد حشیش را برای استفاده شخصی قانونی کند

والتا: پارلمان مالت روز سه‌شنبه قرار شد تا طرح‌هایی را برای قانونی کردن مالکیت و کشت حشیش برای استفاده شخصی تصویب کند – اولین بار در اروپا، اگرچه سایر کشورها آن را تحمل می‌کنند.
طبق قانون حمایت از حزب کارگر نخست وزیر رابرت آبلا، بزرگسالان مجاز خواهند بود تا هفت گرم شاهدانه داشته باشند و تا چهار گیاه را در خانه برای استفاده شخصی خود پرورش دهند.
این قانون همچنین اجازه می دهد تا انجمن های غیرانتفاعی تنظیم شده با حداکثر 500 نفر برای رشد دارو برای استفاده انحصاری اعضای آن ایجاد شود.
آبلا در ماه گذشته در یک بحث پارلمانی گفت: «ما در حال تصویب قانون برای رسیدگی به یک مشکل و اتخاذ رویکرد کاهش آسیب با تنظیم این بخش هستیم تا مردم مجبور نباشند برای خرید حشیش به بازار سیاه متوسل شوند.
او گفت که می‌خواهد موضع سختی در قبال دلال‌ها داشته باشد، اما والدین را از “تروما” فرزندشان که به خاطر یک مفصل دستگیر و به دادگاه برده می‌شود، در امان نگه دارد.
او گفت: “ما مردم را از کشیدن حشیش منصرف می کنیم، در حالی که با افرادی که این کار را انجام می دهند به عنوان مجرم رفتار نمی کنیم. قاچاق مواد مخدر غیرقانونی خواهد بود.”
این اقدام تنها چند هفته پس از اعلام پیشنهادهای مشابه توسط لوکزامبورگ انجام شد، در حالی که استفاده شخصی و کشت حشیش نیز در اسپانیا و در هلند قابل تحمل است.
مالتا اغلب از نظر اجتماعی محافظه‌کار در نظر گرفته می‌شود، اما قبلاً داشتن مقادیر کمی حشیش را غیرقانونی کرده بود و قوانینی را تصویب کرده بود که جزیره را به عنوان یک مرکز بالقوه برای تولید ماری‌جوانای پزشکی معرفی می‌کرد.
حزب اصلی اپوزیسیون ملی گرا با آخرین طرح مخالفت کرده و هشدار داده است که این طرح “عادی سازی و افزایش مصرف مواد مخدر در کشور ما” را انجام می دهد، اما رای کافی برای مسدود کردن این قانون را ندارد.
این قانون همچنین مجازات ها را برای افرادی که مقادیر بیشتری حشیش پیدا می کنند، کاهش می دهد.
بزرگسالانی که بین 7 تا 28 گرم حشیش را برای استفاده شخصی خود در اختیار دارند، به جای دادگاه، با یک دادگاه و حداکثر 100 یورو جریمه مواجه می شوند.
در همین حین، خردسالانی که حشیش در اختیارشان قرار می‌گیرد، به دادگاهی ارجاع داده می‌شوند که ممکن است طرح مراقبت یا درمان را پیشنهاد کند.
با این حال، مصرف حشیش در ملاء عام غیرقانونی است و با جریمه 235 یورویی مجازات می شود، در حالی که مصرف این ماده مخدر در جلوی چشم کودک، چه در ملاء عام و چه در خلوت، می تواند جریمه ای بین 300 تا 500 یورو داشته باشد.
در ماه اکتبر، دولت لوکزامبورگ پیشنهادهایی را ارائه کرد که به هر خانوار اجازه می‌دهد تا چهار گیاه شاهدانه را پرورش دهد و جریمه‌های مصرف عمومی را در مواردی که کمتر از سه گرم دارند کاهش دهد.
در اسپانیا، فقدان چارچوب قانونی اجازه تولید و مصرف خصوصی حشیش توسط بزرگسالان را برای استفاده شخصی آنها در یک فضای خصوصی می دهد، اگرچه فروش آن هنوز غیرقانونی است.
در همین حال، هلند فروش مقادیر کمی حشیش به مردم محلی در کافی‌شاپ‌ها و در اختیار داشتن افراد بیش از پنج گرم شاهدانه یا پنج گیاه را تحمل می‌کند.