ماموران افغان 3000 لیتر مشروب به کانال کابل ریختند

کابل: در حالی که مقامات جدید طالبان فروش مشروبات الکلی را سرکوب می کنند، آژانس جاسوسی این کشور روز یکشنبه اعلام کرد، تیمی از ماموران اطلاعاتی افغانستان حدود 3000 لیتر مشروب را به کانالی در کابل ریختند.
فیلم‌های ویدئویی منتشر شده توسط اداره کل اطلاعات (GDI) نشان می‌دهد که ماموران این اداره پس از ضبط آن در جریان یک یورش در پایتخت، الکل ذخیره‌شده در بشکه‌ها را به داخل کانال می‌ریزند.
یکی از علمای دینی در ویدئویی که این آژانس در روز یکشنبه در توییتر منتشر کرد، گفت: «مسلمانان باید به طور جدی از تولید و تحویل مشروبات الکلی خودداری کنند.

مشخص نیست که این حمله چه زمانی انجام شده است یا دقیقاً چه زمانی مشروبات الکلی از بین رفته است، اما در بیانیه ای که از سوی آژانس منتشر شده، آمده است که سه فروشنده در جریان این عملیات دستگیر شدند.
فروش و مصرف مشروبات الکلی حتی در رژیم قبلی مورد حمایت غرب نیز ممنوع بود، اما طالبان که به دلیل اسلام سختگیرانه خود شناخته می شوند، در مخالفت با آن سختگیرتر هستند.
از زمانی که اسلام گرایان در 15 اوت قدرت را به دست گرفتند، دفعات حملات، از جمله معتادان به مواد مخدر، در سراسر کشور افزایش یافته است.
وزارت ترویج امر به معروف و نهی از منکر دولت طالبان نیز دستورالعمل های متعددی را برای محدود کردن حقوق زنان صادر کرده است.