ماهیگیران فرانسوی در اعتراض به مجوزهای ماهیگیری تهدید کردند که تونل مانش و بنادر را مسدود خواهند کرد

یک پست روز پنجشنبه از یک گروه ماهیگیر در فیس بوک اعلام کرد که آنها کشتی های کشتی در سنت مالو، کاله و اوسترهام را “برای محکوم کردن شرایط توافق برگزیت و عواقب آن بر ماهیگیران” مسدود خواهند کرد.

رئیس یک انجمن ماهیگیران به سی‌ان‌ان گفت که تظاهرات از ساعت 13 به وقت محلی در اویسترهام آغاز می‌شود و 15 قایق بندر این منطقه را مسدود خواهند کرد. او گفت که گروه های دیگر دو منطقه دیگر را مسدود خواهند کرد.

ماهیگیران گفتند که در حال ارسال “اخطار” برای درخواست اعطای سریع مجوزهای ماهیگیری پس از برگزیت توسط بریتانیا هستند.

قایق‌های ماهیگیری بندر کاله را در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸ ترک می‌کنند تا در یک محاصره در اعتراض به ماهیگیری پالس الکتریکی که توسط ماهیگیران هلندی انجام می‌شود، شرکت کنند.

جرارد رومیتی، رئیس کمیته ملی ماهیگیری دریایی، گفت: “ما هیچ کمکی نمی خواهیم، ​​ما فقط مجوزهای خود را می خواهیم. بریتانیا باید به توافق پس از برگزیت پایبند باشد. بسیاری از ماهیگیران هنوز در تاریکی هستند.” طبق گزارش BFMTV وابسته به CNN.

فرانسه کاپیتان قایق ماهیگیری توقیف شده بریتانیا را به دادگاه احضار می کند زیرا انگلیس هشدار می دهد که

به گزارش رویترز، انجمن ماهیگیران در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت که از تعداد زیادی خودرو برای جلوگیری از دسترسی به یوروتونل استفاده می شود، این تونل برای جابجایی کالا از طریق راه آهن بین بریتانیا و فرانسه استفاده می شود.

دولت بریتانیا روز پنجشنبه در پاسخ گفت که از تهدیدهای اعتراضی ماهیگیران فرانسوی “ناامید” شده است.

سخنگوی داونینگ استریت گفت: “ما به مقامات فرانسوی نگاه می کنیم تا اطمینان حاصل کنند که هیچ اقدام غیرقانونی وجود ندارد و تجارت تحت تأثیر قرار نمی گیرد.” ما در مجموع به حدود 1700 کشتی اتحادیه اروپا مجوز داده ایم؛ رویکرد ما برای صدور مجوز منطقی و کاملاً مطابق با تعهدات ما در توافقنامه تجارت و همکاری (TCA) بوده است.

ما به کار با کمیسیون و مقامات فرانسوی ادامه می‌دهیم و هر مدرک دیگری را که برای پشتیبانی از درخواست‌های مجوز باقی مانده ارائه شود، بررسی خواهیم کرد.»

این اعتراضات نشان دهنده آخرین دور تنش در مناقشه طولانی مدت بین بریتانیا و فرانسه بر سر حقوق کشتی های فرانسوی و انگلیسی برای ماهیگیری در آب های هر کشور پس از برگزیت است.