ماه کره جنوبی وعده فشار نهایی برای صلح کره شمالی را می دهد

سئول: مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی روز دوشنبه متعهد شد که از آخرین ماه‌های ریاست‌جمهوری خود برای فشار برای دستیابی به موفقیت دیپلماتیک با کره شمالی استفاده کند، علی‌رغم سکوت عمومی پیونگ یانگ در مورد تلاش‌هایش برای اعلام صلح بین دو طرف.
مون در آخرین سخنرانی سال نو خود پیش از پایان دوره پنج ساله خود در ماه مه گفت: «دولت عادی سازی روابط بین دو کره و یک مسیر برگشت ناپذیر به سوی صلح را تا پایان دنبال خواهد کرد». امیدوارم تلاش‌ها برای گفت‌وگو در دولت بعدی نیز ادامه یابد.»
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سخنرانی خود در شب سال نو، هیچ اشاره ای به درخواست مون برای اعلام پایان رسمی جنگ 1950-1953 کره یا مذاکرات متوقف شده خلع سلاح هسته ای با ایالات متحده نکرد.
مون اجلاس های متعددی را با کیم برگزار کرد، از جمله یک بار در پیونگ یانگ، در خلال مذاکرات متعدد در سال های 2018 و 2019، قبل از اینکه مذاکرات در بحبوحه عدم توافق بر سر درخواست های بین المللی مبنی بر تسلیم شدن زرادخانه تسلیحات هسته ای شمالی توسط کره شمالی و درخواست پیونگ یانگ از واشنگتن و سئول برای کاهش تحریم ها متوقف شود. و دیگر “سیاست های خصمانه” را کنار بگذارند.
مون در حال تلاش برای “اعلام پایان جنگ” به عنوان راهی برای شروع سریع مذاکرات متوقف شده است و دولت او به بحث های پشت سر هم اشاره کرده است.
اما کره شمالی علناً به آخرین فشارها واکنش نشان نداده است و ایالات متحده گفته است که از این ایده حمایت می کند اما ممکن است با کره جنوبی در مورد زمان بندی آن مخالف باشد.
مون اذعان کرد: «درست است که هنوز راه زیادی در پیش است.
مون گفت که دستیابی او به کره شمالی با افزایش نظامی گسترده ای که به ایمن تر کردن کره جنوبی کمک کرد، امکان پذیر شد.
وی گفت: صلح با امنیت قوی امکان پذیر است.
همه‌گیری کووید-19 بر بن‌بست با کره شمالی سایه انداخت، زیرا پیونگ یانگ این کشور را در قرنطینه بی‌سابقه‌ای قرار داد و مون با فشار داخلی برای مهار اولین شیوع بزرگ ویروس کرونا در خارج از چین در اوایل سال 2020 مواجه شد.
از آن زمان، کره جنوبی از ردیابی و ردیابی تهاجمی و همچنین قوانین فاصله گذاری اجتماعی و کمپین واکسیناسیون دیرهنگام اما کامل استفاده کرد تا موارد کلی و مرگ و میر را نسبتاً پایین نگه دارد.