مایکل شوماخر: سردبیر مجله به دلیل “مصاحبه” ایجاد شده توسط هوش مصنوعی با هفت قهرمان F1 برکنار شد

جلد اول مجله آلمانی Die Aktuelle
جلد اول 15 آوریل هفته نامه آلمانی Die Aktuelle

سردبیر یک مجله آلمانی که “مصاحبه” تولید شده توسط هوش مصنوعی با میشائیل شوماخر را منتشر کرده بود، برکنار شد.

ناشر این مجله از خانواده اسطوره فرمول 1 عذرخواهی کرده است.

شوماخر، قهرمان هفت دوره جهان، در دسامبر 2013 در یک حادثه اسکی از ناحیه سر دچار آسیب شدید شد و از آن زمان دیگر در انظار عمومی دیده نشده است.

Die Aktuelle یک جلد اول با عنوان «مایکل شوماخر، اولین مصاحبه» منتشر کرد.

خط تسمه ای در زیر عکس خندان شوماخر نوشته شده بود “به طرز فریبنده ای واقعی به نظر می رسید” و در مقاله مشخص شد که نقل قول های فرضی توسط هوش مصنوعی تهیه شده است.

این مقاله با استفاده از یک برنامه هوش مصنوعی به نام charatcter.ai تولید شده است که به طور مصنوعی «نقل قول‌هایی» درباره سلامت و خانواده شوماخر ایجاد می‌کند.

در نقل قول های شوماخر آمده است: «من می توانم با کمک تیمم در واقع روی خودم بایستم و حتی به آرامی چند قدم راه بروم.

“همسرم و فرزندانم برای من نعمت بودند و بدون آنها نمی‌توانستم این کار را انجام دهم. طبیعتاً آنها نیز بسیار غمگین هستند که چگونه این اتفاق افتاده است.

آنها از من حمایت می کنند و محکم در کنار من ایستاده اند.»

خانواده شوماخر روز جمعه گفتند که قصد دارند علیه این مجله اقدام قانونی کنند و در آخر هفته ناشر آن عذرخواهی کرد.

بیانکا پولمن، مدیر عامل گروه رسانه ای Funke، گفت: “این مقاله بی مزه و گمراه کننده هرگز نباید منتشر می شد. این مقاله به هیچ وجه با استانداردهای روزنامه نگاری که ما – و خوانندگان ما – انتظار داریم مطابقت ندارد.”

«در نتیجه انتشار این مقاله، عواقب فوری پرسنلی ترسیم خواهد شد.

آن هافمن، سردبیر Die Aktuelle که از سال 2009 مسئولیت روزنامه نگاری این روزنامه را بر عهده داشت، از امروز از وظایف خود برکنار می شود.

شوماخر پس از سانحه اسکی به کما رفت و در سپتامبر 2014 به خانه آورده شد و وضعیت پزشکی او از آن زمان توسط خانواده اش مخفی نگه داشته شد.

شوماخر 54 ساله، دو عنوان از قهرمانی های خود در فرمول یک را با بنتون در سال های 1994 و 1995 به دست آورد، در حالی که از سال 2000 تا 2004 پنج عنوان متوالی را برای فراری کسب کرد.

هفت عنوان او در فرم یک رکورد مشترک با لوئیس همیلتون است، در حالی که شوماخر در طول دوران حرفه ای خود به 91 پیروزی در مسابقات دست یافت، رکوردی که همیلتون در سال 2020 از آن عبور کرد.

این آلمانی در ابتدا در سال 2006 از مسابقات بازنشسته شد اما در سال 2010 بازگشت و دو سال بعد دوباره بازنشسته شد.

میک، پسر شوماخر برای هاس در فرمول یک رانندگی می کرد و در حال حاضر راننده ذخیره مرسدس است.

در یک مستند نتفلیکس در سال 2021، کورینا همسر شوماخر گفت: “ما با هم در خانه زندگی می کنیم. ما درمان انجام می دهیم. ما هر کاری می توانیم انجام می دهیم تا مایکل را بهتر کنیم و مطمئن شویم که او راحت است و به سادگی باعث می شود او احساس خانواده ما، پیوند ما را داشته باشد.

“ما سعی می کنیم به عنوان یک خانواده ادامه دهیم، همانطور که مایکل دوست داشت و هنوز هم می کند. و ما به زندگی خود ادامه می دهیم.

همانطور که او همیشه می‌گفت، “خصوصی خصوصی است”.