مجارستان: نهادهای اتحادیه اروپا فشار بیشتری بر مجارستان بر سر حقوق وارد می کنند

بروکسل: چهار گروه بزرگ در قوه مقننه اتحادیه اروپا روز دوشنبه فشار بیشتری بر مجارستان برای مقابله با آنچه که آنها آن را بدتر شدن مداوم حاکمیت قانون و اصول دموکراتیک در کشور عضو اروپای مرکزی می‌دانند، اضافه کردند. دموکرات مسیحی، سوسیالیستگروه های لیبرال و سبز – علاوه بر گروه کوچکتر چپ – نامه مشترکی صادر کردند که در آن از دولت نخست وزیر ویکتور اوربان به دلیل عقب نشینی انتقاد کرد. حقوق برای دگرباشان جنسی و محدود کردن سایر اصول دموکراتیک.
همچنین از کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا خواست تا زمان تحقق اصول لیبرال دموکراسی، بودجه بوداپست را متوقف کند.
در نامه آمده است: «از نظر ما، به وضوح ارزیابی مثبت از اولین پرداخت تحت برنامه بهبود و تاب‌آوری را غیرممکن می‌کند،» که بوداپست امیدوار است از آن میلیاردها یورو برای مقابله با پیامدهای همه‌گیری COVID-19 دریافت کند. از EPP، S&D Renew Europe، Greens/EFA و The Left گفتند.
در نامه‌ای مملو از انتقاد در مورد نحوه برخورد بوداپست با حقوق معلمان و دگرباشان جنسی افزوده است که «برابری، کرامت انسانی و حقوق اساسی هسته اصلی تأسیس اتحادیه اروپا است و ما به تعهد شما برای انجام اقدامات مؤثر در هنگام عضویت اعتماد داریم. دولت عمداً این ارزش های اتحادیه اروپا را نقض می کند.”
بیش از دوازده کشور اتحادیه اروپا، از جمله فرانسه و آلمان، و نهادهای اتحادیه اروپا در حال حاضر اقدامات دادگاهی را علیه بوداپست به دلیل آنچه که آنها سیاست های تبعیض آمیز LGBTI می دانند، آغاز کرده اند، و شکافی اساسی را در 27 کشور اتحادیه اروپا نشان می دهد، جایی که برای پیشبرد سیاست ها اغلب به اتفاق آرا نیاز است. .
روز دوشنبه، جودیت وارگا، وزیر دادگستری مجارستان، در حال مذاکره با دیدیه ریندر، کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا بود تا از پرداخت یارانه‌های بحران جلوگیری کند، اما مذاکرات بدون موفقیت بزرگ پایان یافت.
مجارستان، دریافت کننده بزرگ بودجه اتحادیه اروپا، به دلیل دور شدن از هنجارهای دموکراتیک مورد انتقاد فزاینده ای قرار گرفته است. این کمیسیون نزدیک به یک دهه است که اوربان را به برچیدن نهادهای دموکراتیک، کنترل رسانه ها و نقض حقوق اقلیت ها متهم کرده است. اوربان که از سال 2010 بر سر کار آمده است، این اتهامات را رد می کند.
با این حال، جمعه گذشته، در نمایشی نادر از دیدگاه‌های مخالف در داخل دولت مجارستان، رئیس‌جمهور کاتالین نواک قانونی را به پارلمان بازگرداند که گزارش‌های ناشناس خانواده‌های همجنس‌گرا را مجاز می‌کرد.
نواک در نامه ای به رئیس پارلمان مجارستان نوشت که معتقد است عناصر پیش نویس قانون «ممکن است به افزایش بی اعتمادی بین اعضای جامعه کمک کند» و این اصلاحیه فاقد قطعیت قانونی است.
این پیش نویس قانون که در 11 آوریل توسط پارلمان مجارستان تصویب شد، به مجارستان ها اجازه می دهد تا به طور ناشناس به مقاماتی که تصور می شود «نقش ازدواج و خانواده از نظر قانون اساسی به رسمیت شناخته شده» و کسانی که حقوق کودکان را «هویت متناسب با جنسیتشان» انکار می کنند، به مقامات گزارش دهند. هنگام تولد.”
قانون اساسی مجارستان که در سال 2011 توسط حزب راستگرای پوپولیست Fidesz به تصویب رسید، ازدواج همجنس گرایان را غیرقانونی دانسته و دولت زوج های همجنس را از فرزندخواندگی منع کرده است. دولت همچنین نمایش همجنس گرایی یا هویت های جنسیتی متفاوت برای خردسالان را در محتوای رسانه ای غیرقانونی اعلام کرده است.
نواک در نامه خود نوشت که قانون پیشنهادی “حفاظت از ارزش های مندرج در قانون اساسی را تقویت نمی کند، بلکه تضعیف می کند.”