محدودیت های سفر با هدف نوع کووید Omicron در سراسر جهان تشدید می شود

هنگ کنگ: مقامات استرالیایی روز یکشنبه برای انجام آزمایش‌های بیشتر بر روی مسافرانی که از جنوب آفریقا می‌آیند و تست کووید-19 مثبت شده بودند، به رقابت پرداختند تا مشخص شود که آیا آنها حامل نوع omicron هستند، زیرا کشورهای سراسر جهان کنترل‌ها را در برابر سویه جدید نگران‌کننده تشدید کردند.
نیوزلند همسایه اعلام کرد که سفر از 9 کشور آفریقای جنوبی را به دلیل تهدید ناشی از این نوع، محدود می کند و ژاپن نیز کنترل های مرزی خود را گسترش داد تا کشورهای بیشتری از منطقه را شامل شود.
تایلند وابسته به گردشگران، که اخیراً شروع به کاهش محدودیت‌های مرزی سخت‌گیرانه خود برای مسافران تفریحی از برخی کشورها کرده است، از خود ممنوعیت ورود بازدیدکنندگان از هشت شهرستان آفریقایی را اعلام کرد.
محدودیت‌های مشابهی در مرکز تجاری سنگاپور اعمال شد که ورود و ترانزیت را برای افرادی که سابقه سفر اخیر به هفت کشور آفریقای جنوبی دارند ممنوع می‌کند.
محدودیت‌های شدیدتر در منطقه آسیا-اقیانوسیه بازتاب گام‌هایی بود که به سرعت توسط کشورهای سراسر جهان برای محدود کردن گسترش نوع omicron تنها چند روز پس از شناسایی توسط محققان در آفریقای جنوبی انجام شد.
این عمل، رویکرد بعداً سؤال پرسیدن، منعکس کننده هشدار فزاینده در مورد ظهور یک نوع بالقوه مسری تر از نزدیک به دو سال پس از یک بیماری همه گیر بود که بیش از 5 میلیون نفر را کشته، زندگی را بهم ریخته و اقتصادها را در سراسر جهان مختل کرده است.
در حالی که هنوز اطلاعات زیادی در مورد نوع جدید باقی مانده است، محققان نگران هستند که ممکن است در برابر محافظت ارائه شده توسط واکسن ها مقاوم تر باشد و می تواند به این معنی باشد که این بیماری همه گیر بیشتر از حد انتظار باقی می ماند.
موارد مربوط به نوع omicron قبلاً در چندین قاره تأیید شده است و آلمان، ایتالیا، بلژیک، اسرائیل و هنگ کنگ همه موارد را در روزهای اخیر گزارش کرده اند.
دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری های عفونی ایالات متحده، گفت که اگر نوع omicron قبلاً در ایالات متحده نیز وجود داشته باشد، تعجب نخواهد کرد.
فائوچی در تلویزیون NBC گفت: «ما هنوز آن را شناسایی نکرده‌ایم، اما وقتی ویروسی دارید که این درجه از قابلیت انتقال را نشان می‌دهد… تقریباً همیشه در نهایت اساساً تمام خواهد شد.»
در استرالیا، اداره بهداشت نیو ساوت ولز یکشنبه اعلام کرد که آزمایش ژنومیک فوری بر روی نمونه‌های گرفته شده از دو مسافری که روز قبل از جنوب آفریقا وارد سیدنی شده بودند و در بدو ورود مثبت شد، در حال انجام است.
این وزارتخانه گفت که مسافران از یکی از 9 کشور آفریقایی هستند که اکنون باید پس از ورود به سیدنی در یک هتل قرنطینه شوند. کشورهای آفریقای جنوبی، لسوتو، بوتسوانا، زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا، اسواتینی، مالاوی و سیشل هستند.
کریس هیپکینز، وزیر واکنش به کووید-19 نیوزیلند گفت این کشور جزیره ای رویکردی پیشگیرانه در پیش گرفته است.
از اواخر روز یکشنبه، تنها شهروندان نیوزیلندی از 9 کشور آفریقایی اجازه ورود به نیوزیلند را خواهند داشت و آنها باید دو هفته را در هتل قرنطینه ای که توسط ارتش اداره می شود سپری کنند.
هیپکینز گفت که مقامات مطمئن هستند که نوع وارد نیوزیلند نشده است و آنها در موقعیت خوبی برای جلوگیری از ورود آن هستند.
بسیاری از کشورها در چند روز گذشته محدودیت هایی را برای کشورهای مختلف آفریقای جنوبی از جمله برزیل، کانادا، اتحادیه اروپا، ایران و ایالات متحده در پاسخ به هشدارها در مورد قابل انتقال نوع جدید اعمال کرده اند.
این برخلاف توصیه سازمان بهداشت جهانی است که قبل از مطالعه کامل این نوع، نسبت به هرگونه واکنش بیش از حد هشدار داده است.