مدیر عامل BioNTech از تطبیق سریع واکسن برای Omicron مطمئن است

فرانکفورت: اوگور شاهین، مدیر عامل شرکت آلمانی BioNTech باید بتواند واکسن کروناویروس خود را نسبتاً سریع در پاسخ به نوع Omicron تطبیق دهد و افزود که علیرغم این جهش‌ها باید برای محافظت از مردم در برابر بیماری شدید ادامه یابد.
BioNTech و Pfizer Inc با هم یکی از اولین واکسن‌ها علیه کووید-19 را با بیش از 2 میلیارد دوز برای محافظت از مردم در سراسر جهان تولید کردند.
نگرانی هایی وجود دارد که واکسن ها ممکن است در برابر نوع Omicron که ماه گذشته ظاهر شد، به خوبی کار نکنند.
شاهین در مصاحبه ای در کنفرانس بعدی رویترز در روز جمعه گفت: “این نوع ممکن است بتواند افراد واکسینه شده را آلوده کند. ما پیش بینی می کنیم که افراد آلوده که واکسینه شده اند همچنان در برابر بیماری شدید محافظت شوند.”
مدیر عامل BioNTech که کارش تا ظهور کووید-19 ویروس کرونا در سال 2020 بر روی سرطان متمرکز بود، گفت که نوع جدید زودتر از آنچه او پیش‌بینی می‌کرد ظاهر شد.
“این ویروس بسیار جهش یافته زودتر از آنچه انتظار داشتم آمد. سال آینده انتظار داشتم و در حال حاضر با ما است.”
شاهین همچنین گفت که جهش در این ویروس به این معنی است که احتمال بیشتری وجود دارد که واکسیناسیون سالانه مانند آنفولانزای فصلی معمول باشد و واکسن جدیدی در برابر کووید-19 مورد نیاز است، اگرچه هنوز مشخص نیست چه زمانی.
شاهین گفت: “من اصولاً معتقدم در یک مقطع زمانی خاص، ما به یک واکسن جدید در برابر این نوع جدید نیاز خواهیم داشت. سوال این است که چقدر فوری باید در دسترس باشد.”
چیزهای زیادی درباره Omicron ناشناخته باقی مانده است، که اولین بار در ماه گذشته در جنوب آفریقا شناسایی شد و در حداقل دوجین کشور مشاهده شده است، درست زمانی که بخش هایی از اروپا قبلاً با موجی از عفونت های نوع دلتا دست و پنجه نرم می کردند.
“ما انتظار داریم که این نوع ممکن است بتواند افراد واکسینه شده را آلوده کند و این نوع به احتمال زیاد قادر خواهد بود افرادی را با قرار گرفتن در معرض بالا آلوده کند. این یکی از مواردی است که اکنون روز به روز واضح تر می شود. مشخص نیست که آیا این نوع تولید می کند یا خیر. شاهین گفت: بیماری شدیدتر.
اوزلم تورچی، مدیر ارشد پزشکی BioNTech و یکی از بنیانگذاران آن، در پاسخ به این سوال که نوع Omicron چقدر ممکن است عفونی باشد، گفت: “این چیزی است که ما باید با گذشت زمان و با گذشت زمان یاد بگیریم، منظورم واقعاً در افق روزانه و هفتگی است. و کارشناسان به دقت آن را زیر نظر دارند.»