مربی طلایی و استعمار: خانواده سلطنتی هلند به دلیل روابط استعماری به طور موقت استفاده از کالسکه را متوقف می کنند

نوشته شده توسط توسط سنا نور حقمیک کرور، CNN

پادشاه ویلم الکساندر گفته است که خانواده سلطنتی هلند به طور موقت استفاده از مربی طلایی را تا زمانی که “هلند آماده نشود” متوقف خواهد کرد، پس از انتقاد از روابط استعماری با کالسکه اسبی.

پادشاه ویلم الکساندر، پادشاه هلند، در پیامی ویدئویی که منتشر شده است، گفت: “تاریخ ما حاوی چیزهای زیادی برای افتخار است. در عین حال، مطالب آموزشی را نیز برای شناسایی و اجتناب از عیوب در آینده ارائه می دهد.” در اکانت تایید شده یوتیوب خانواده سلطنتی در روز پنجشنبه.

ما نمی‌توانیم گذشته را بازنویسی کنیم. می‌توانیم سعی کنیم با آن کنار بیاییم. این در مورد گذشته استعماری نیز صدق می‌کند. در عوض، یک تلاش جمعی مورد نیاز است که عمیق‌تر شود و طولانی‌تر شود. تلاشی که به جای اینکه ما را از هم جدا کند، ما را متحد می‌کند. “

این کالسکه – که در زبان عامیانه به عنوان “De Gouden Koets” شناخته می شود – در سال های اخیر در مرکز بحث های شدید قرار داشته است.

به گفته موزه آمستردام، یکی از تابلوهای مربی طلایی، به نام “ادای احترام از مستعمرات”، رنگین پوستان مستعمرات را به تصویر می کشد که در برابر یک زن جوان سفیدپوست که نماینده هلند است زانو زده اند و هدایایی به او اهدا می کنند. مربی مستقر است.
به گفته موزه Rijksmuseum در آمستردام، امپراتوری هلند از قرن هفدهم تا قرن نوزدهم 250 سال طول کشید. این امپراتوری در مناطقی از جمله دریای کارائیب، برزیل، سورینام، جنوب آفریقا و آسیا فعالیت می کرد، جایی که مردم نیز توسط امپریالیست ها به بردگی و استثمار می رفتند.
در سال 1990، روبن لا کروز، هنرمند اهل کوراسائو، در جشنواره‌ای در روتردام، علیه نقاشی‌های استعماری تظاهرات کرد. از آن زمان چندین شخصیت عمومی، از جمله یک فعال و دو نماینده پارلمان هلند، خواستار عدم استفاده از کالسکه شدند.
با این حال، پس از اعتراضات جهانی «جان سیاه‌پوستان مهم است» در سال 2020، زمانی که بسیاری از کشورها با تاریخ نژادی و استعماری خود مواجه شدند، این خواسته‌ها بلندتر شد.
مربی طلایی در سال 1898 به ملکه ویلهلمینا، اولین پادشاه زن هلند داده شد. او در آن سال تولد 18 سالگی خود را جشن گرفت و بلافاصله پس از آن تاجگذاری خود را انجام داد.
پادشاه ویلم الکساندر هلند در جشن تولد 49 سالگی خود در روز پادشاه در 27 آوریل 2016 در زووله هلند شرکت می کند.

پادشاه ویلم الکساندر هلند در جشن تولد 49 سالگی خود در روز پادشاه در 27 آوریل 2016 در زووله هلند شرکت می کند. اعتبار: میشل پورو/ گتی ایماژ اروپا/ گتی ایماژ

طبق وب‌سایت دولت هلند، اکنون عمدتاً در روز شاهزاده استفاده می‌شود، یعنی زمانی که پادشاه ویلم الکساندر پارلمان هلند را در سومین سه‌شنبه ماه سپتامبر باز می‌کند و سخنرانی می‌کند و دستور کار دولت برای سال آینده را بیان می‌کند.
این کالسکه همچنین با سایر رویدادهای معتبر از جمله عروسی های سلطنتی و مراسم تحلیف مرتبط است.

کینگ ویلم الکساندر اضافه کرد: “مربی طلایی زمانی که هلند آماده شود می تواند دوباره رانندگی شود. و اکنون اینطور نیست.

“همه شهروندان این کشور باید بتوانند احساس کنند که برابر هستند و از فرصت های یکسانی برخوردار شوند. همه باید بتوانند احساس کنند بخشی از آنچه در کشور ما ساخته شده است و به آن افتخار می کنند. همچنین آن شهروندان هلندی با اجداد. که در شرق و غرب آزاد نبودند».

«تا زمانی که مردم هلند زندگی می کنند که درد تبعیض را هر روز احساس می کنند، درد گذشته بر زمانه ما سایه می افکند و هنوز تمام نشده است.

شنیدن و درک همدیگر شرط اساسی برای رسیدن به آشتی و زدودن درد از جان مردم است.

او خطاب به مردم هلند گفت که مربی طلایی می تواند دوباره در روز شاهزاده رانده شود “تنها در صورتی که این راه را برای آشتی با هم طی کنیم” و آن را به عنوان روزی توصیف کرد که “ما دموکراسی و همبستگی خود را به عنوان مردم هلند جشن می گیریم.”

او تاریخ استفاده مجدد از کالسکه را مشخص نکرد.