مردان مسلح در حملات اخیر در شمال ناآرام نیجریه 47 نفر را کشتند

لاگوس: نیروهای امنیتی نیجریه در جستجوی باندهای مسلحی هستند که 47 نفر را در حملات روزهای اخیر در مناطق روستایی شمال غرب این کشور کشتند که آخرین قتل در منطقه ناآرام است.
ساموئل آروان، کمیسر امنیتی کادونا تایید کرد که این حملات در ایالت کادونا در شمال غربی که همسایه شهر ابوجا، پایتخت نیجریه است، رخ داد.
هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است، اما بر اساس آماری که توسط شورای روابط خارجی ایالات متحده جمع آوری شده است، گمان می رود که این حملات توسط باندهای راهزنانی باشد که در سال 2021 تاکنون حداقل 2500 نفر را در ایالت های شمال غربی و مرکزی کشته اند. این حملات در سه ماه گذشته تشدید شده است، بنابراین انتظار می‌رود که تعداد کشته‌ها در کل سال افزایش یابد.
گروه‌های مسلح عمدتاً متشکل از مردان جوان از گروه قومی فولانی هستند که به‌طور سنتی به عنوان گله‌دار عشایر کار می‌کردند و درگیر درگیری چند دهه‌ای با جوامع کشاورزی هوسا بر سر دسترسی به آب و چراگاه شده‌اند.
نیروهای امنیتی که پس از این حملات مستقر شده اند در حال گشت زنی در مناطق آسیب دیده هستند، اما هیچ بازداشتی اعلام نشده است و جزئیات هنوز مشخص است. ساکنان محلی گزارش دادند که مهاجمان ساعت ها در برخی از روستاها بیداد کردند.
به گفته اروان، کمیسر کادونا، 9 نفر در روز جمعه در سه روستا کشته شدند.
آروان تایید کرد که 38 نفر دیگر روز یکشنبه توسط مهاجمان در بخشی دیگر از کادونا کشته شدند.
وی گفت که خانه ها، کامیون ها و خودروها همراه با محصولات کشاورزی در برخی از مزارع در آتش سوختند.
خشونت‌های مداوم در منطقه ناآرام شمال غربی نیجریه با تدابیری که مقامات از جمله استقرار هزاران نیروی امنیتی برای بازگرداندن صلح در مناطق خشونت‌آمیز و معرفی اخیر گروه‌های مسلح به عنوان سازمان‌های تروریستی ارائه کرده‌اند، مخالفت کرده است.
بخشی از مشکل این است که ارتش نیجریه در یک جنگ یک دهه ای علیه شورشیان افراطی اسلامی در منطقه شمال شرق بیش از حد تحت فشار قرار گرفته است. به گفته مقامات محلی، شورشیان بوکوحرام و شاخه آن، دولت اسلامی در استان آفریقای غربی، به راهزنان مسلح شمال غرب نفوذ کرده اند، زیرا آنها به دنبال گسترش نفوذ و کنترل خود هستند.