مرکز: حداقل 26 کشته بر اثر گردبادهای غرب میانه، جنوب ایالات متحده

WYNNE: طوفان‌هایی که احتمالاً ده‌ها گردباد را به بار آورد، دست‌کم 26 نفر را در شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ در سراسر جنوب و غرب میانه کشت، مسیری را در پایتخت آرکانزاس پاره کرد، سقف یک سالن مملو از کنسرت در ایلینوی را فرو ریخت و مردم را در سراسر منطقه خیره‌کننده کرد. شنبه با دامنه آسیب.
گردبادهای تایید شده یا مشکوک در حداقل هشت ایالت خانه ها و مشاغل را ویران کردند، درختان را خرد کردند و محله ها را در سراسر کشور تخریب کردند. کشته شدگان شامل حداقل 9 نفر در یکی از شهرستان های تنسی، چهار نفر در شهر کوچک وین، آرکانزاس، سه نفر در سالیوان، ایندیانا، و چهار نفر در ایلینوی بودند.
سایر تلفات ناشی از طوفان هایی که جمعه شب تا شنبه رخ داد در آلاباما و می سی سی پی، همراه با یک مورد در نزدیکی لیتل راک، آرکانزاس گزارش شده است، جایی که مقامات شهری می گویند بیش از 2600 ساختمان در آن قرار دارند. گردبادمسیر
ساکنان Wynne، جامعه ای با حدود 8000 نفر در 50 مایلی (80 کیلومتری) غرب ممفیس، تنسی، شنبه از خواب بیدار شدند و متوجه شدند که سقف دبیرستان خرد شده و پنجره های آن منفجر شده است. درختان بزرگ روی زمین افتاده بودند و کنده هایشان به نوک تنه تبدیل شده بود. دیوارها، پنجره‌ها و سقف‌های شکسته خانه‌ها و مشاغل را به هم ریخت.
آوارها در پوسته خانه ها و روی چمنزارها پراکنده شده بودند: لباس، عایق، اسباب بازی، مبلمان خرد شده، یک وانت با شیشه های شکسته.
اشلی مک میلان گفت که او، شوهرش و فرزندانشان با سگ‌هایشان در یک حمام کوچک جمع شده بودند، چون گردباد در حال عبور بود، «دعا و خداحافظی با یکدیگر، چون فکر می‌کردیم مرده‌ایم». سقوط درخت به خانه آنها آسیب جدی وارد کرد، اما آنها آسیبی ندیدند.
«می‌توانیم لرزش خانه را حس کنیم، صداهای بلند، ظروف و ظروف را می‌شنویم. و سپس آرام شد، “او گفت.
بهبود از قبل در حال انجام بود، کارگران با استفاده از اره برقی و بولدوزر منطقه را پاکسازی کردند و خدمه تاسیسات برق را بازیابی کردند.
به گفته پاتریک شیهان، مدیر آژانس مدیریت اضطراری تنسی، 9 نفر در شهرستان مک‌نیری تنسی در شرق ممفیس جان باختند.
دیوید لکنر، شهردار آدامسویل گفت: “بیشتر خسارت به خانه ها و مناطق مسکونی وارد شده است.”
فرماندار بیل لی روز شنبه برای بازدید از تخریب و آسایش ساکنان به این شهرستان رفت. او گفت که طوفان «بدترین» هفته دوران فرمانداری او را به پایان رساند و چند روز پس از تیراندازی در مدرسه در نشویل که شش نفر از جمله یکی از دوستان خانوادگی او و همسرش ماریا در مراسم تشییع جنازه او شرکت کردند، کشته شدند.
لی گفت: «این وحشتناک است که در این جامعه، این شهرستان، این ایالت اتفاق افتاده است. اما به نظر می‌رسد که جامعه شما همان کاری را که جوامع تنسی انجام می‌دهند انجام داده است و آن تجمع و پاسخ است.»
جفری دی گفت که پس از دیدن اخباری که جامعه آنها در آدامزویل مورد اصابت قرار گرفته است، با دخترش تماس گرفت. در حالی که طوفان از بین می رفت با پسر ۲ ساله اش در کمد جمع شده بود و با فریاد به تلفن پاسخ داد.
دی در حالی که گریه می‌کرد گفت: «او مدام از من می‌پرسید، «بابا چه کار کنم؟»، «نمی‌دانستم چه بگویم.»
پس از گذشتن طوفان، دخترش از خانه ویران شده خود و روی سیم خاردار بیرون خزید و به سمت خانواده مجاور رفت. عصر شنبه، هنوز لباس های نوزاد در اطراف محل پخش می شد.
در ممفیس، کریستوفر ویلیامز، سخنگوی پلیس اواخر روز شنبه از طریق ایمیل گفت که سه مورد مرگ ناشی از آب و هوا بوده است: دو کودک و یک بزرگسال که بر اثر سقوط درخت بر روی خانه جان خود را از دست دادند.
مقامات تنسی هشدار دادند که شرایط جوی مشابه از جمعه شب انتظار می رود روز سه شنبه بازگردد.
در بلویدر، ایلینوی، بخشی از سقف تئاتر آپولو در حالی که حدود 260 نفر در حال شرکت در کنسرت هوی متال بودند، فروریخت. مردی 50 ساله از زیر آوار بیرون کشیده شد.
من با او نشستم و دستش را گرفتم و داشتم (به او می‌گفتم) خوب می‌شود. من واقعاً نمی دانستم چه کار کنم.
این مرد تا رسیدن نیروهای اورژانس جان خود را از دست داده بود. مقامات گفتند که 40 نفر دیگر مجروح شدند، از جمله دو نفر مجروح شدند.
خدمه روز شنبه اطراف آپولو را با لیفتراک هایی که آجرهای شل را بیرون می کشیدند تمیز کردند. صاحبان مشاغل خرده های شیشه را برداشتند و شیشه های شکسته را پوشانده بودند.
بیل برک، رئیس هیئت مدیره شهرستان گفت که در شهرستان کرافورد، ایلینوی، بر اثر وقوع گردباد در اطراف نیوهبرون سه نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند.
کلانتر بیل روتان گفت 60 تا 100 خانواده آواره شده اند.
روتان در یک کنفرانس خبری گفت: «ما گروه‌های اورژانسی داشته‌ایم که مردم را از زیرزمین‌هایشان بیرون می‌کشند، زیرا خانه بالای سرشان فرو ریخته است، اما خوشبختانه آن‌ها فضای امنی برای رفتن داشتند».
این گردباد دور از محل کشته شدن سه نفر در شهرستان سالیوان ایندیانا، در حدود 95 مایلی (150 کیلومتری) جنوب غربی ایندیاناپولیس نبود.
کلینت لمب، شهردار سالیوان در یک کنفرانس خبری گفت که منطقه ای در جنوب محله با حدود 4000 نفر “در حال حاضر اساساً قابل شناسایی نیست” و چندین نفر در طول شب نجات یافتند. او گفت که گزارش ها از مجروح شدن 12 نفر گزارش شده است.
او گفت: “من واقعاً واقعاً شوکه هستم که در مورد مسائل انسانی چیز دیگری وجود ندارد” و افزود که بهبودی “فرآیندی بسیار طولانی خواهد بود.”
در منطقه لیتل راک، حداقل یک نفر کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است.
سرویس ملی هواشناسی اعلام کرد که گردباد یک چرخنده EF3 سطح بالا با سرعت باد تا 165 مایل در ساعت (265 کیلومتر در ساعت) و مسیری به طول 25 مایل (40 کیلومتر) است.
مسعود شاهد غزنوی در حال صرف ناهار در خانه بود که در محله‌اش غوغا کرد و باعث شد که او در رخت‌شویخانه پنهان شود، زیرا شیشه‌ها سقوط کردند و شیشه‌ها شکستند. وقتی بیرون آمد، خانه بیشتر آوار بود.
شاهد غزنوی شنبه به یاد می آورد: «همه چیز در اطراف من آسمان است.» او جمعه شب به سختی خوابید.
او شنبه بیرون از خانه اش گفت: «وقتی چشمانم را بستم، نمی توانستم بخوابم، تصور می کردم اینجا هستم.
سارا هاکبی سندرز فرماندار آرکانزاس وضعیت فوق العاده اعلام کرد و گارد ملی را فعال کرد. سندرز روز شنبه درخواست اعلام فاجعه بزرگ از جو بایدن رئیس جمهور این کشور برای حمایت از تلاش های بازیابی با منابع فدرال کرد.
مقامات گفتند که گردباد مشکوک دیگری یک زن را در شهرستان مدیسون در شمال آلاباما کشته است و مقامات در شهرستان پونتوتوک در شمال می سی سی پی یک کشته و چهار مجروح را تایید کرده اند.
گردبادها همچنین در شرق آیووا خسارت وارد کردند و پنجره های شمال شرق پیوریا، ایلینوی را شکستند.
طوفان ها تنها چند ساعت پس از بازدید بایدن از رولینگ فورک، می سی سی پی، جایی که گردبادهای هفته گذشته بخش هایی از شهر را ویران کردند، رخ داد.
بیل بانتینگ، رئیس عملیات پیش‌بینی در مرکز پیش‌بینی طوفان، گفت: تعیین تعداد دقیق گردبادها از آخرین رویداد ممکن است چند روز طول بکشد. وی گفت همچنین صدها گزارش از تگرگ شدید و بادهای مخرب گزارش شده است.
او گفت: “این یک روز کاملاً فعال است. اما این بی سابقه نیست.”
بر اساس گزارش PowerOutage.us، بیش از 530,000 خانه و کسب و کار تا ظهر شنبه بدون برق بودند که بیش از 200,000 آنها در اوهایو بودند.
سیستم طوفان گسترده همچنین آتش‌سوزی‌های جنگلی را به دشت‌های جنوبی آورد که مقامات در اوکلاهما نزدیک به 100 مورد از آنها را جمعه گزارش کردند. گفته می شود دست کم 32 نفر زخمی شده اند و بیش از 40 خانه ویران شده است.
این طوفان همچنین باعث ایجاد کولاک در غرب میانه بالا شد.
خطر گردباد و تگرگ برای شمال شرق از جمله در بخش هایی از پنسیلوانیا و نیویورک باقی مانده است.