مرکل: آلمان واکسینه نشده را از زندگی عمومی محروم می کند. فرمان بافندگی

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد که افراد واکسینه نشده در سراسر آلمان به زودی از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های ورزشی و فرهنگی غیرضروری کنار گذاشته می‌شوند و پارلمان دستور کلی واکسن را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مهار عفونت‌های کرونا در نظر خواهد گرفت.
مرکل این اقدامات را پس از دیدار با رهبران فدرال و ایالتی اعلام کرد، زیرا کشور دوباره در یک دوره 24 ساعته از 70000 مورد جدید تأیید شده عبور کرد. او گفت که این اقدامات برای رفع نگرانی‌هایی که ممکن است بیمارستان‌ها مملو از بیماران مبتلا به کووید-19 شوند، ضروری است که در افرادی که واکسینه نشده‌اند بسیار جدی‌تر است.
مرکل به خبرنگاران در برلین گفت: «وضعیت در کشور ما جدی است» و این اقدامات را «همبستگی ملی» خواند.
او گفت که مقامات همچنین با الزام سراسری برای پوشیدن ماسک، محدودیت‌های جدید در جلسات خصوصی و هدف 30 میلیون واکسیناسیون تا پایان سال موافقت کردند، تلاشی که با اجازه دادن به دندان‌پزشکان و داروسازان برای تزریق واکسن‌ها افزایش می‌یابد.
مرکل گفت که مقامات قصد دارند کارکنان بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان را ملزم کنند که علیه کووید-19 واکسینه شوند و او از ایده بحث برانگیزتر تحمیل یک دستور عمومی واکسن حمایت کرد. او گفت که مجلس این پیشنهاد را با نظر کمیته ملی اخلاق کشور مورد بحث قرار خواهد داد. این دستور می تواند از فوریه اجرایی شود.
مرکل گفت: «با توجه به این وضعیت، من واقعاً فکر می‌کنم که تصویب چنین حکمی ضروری است.
چند ماه پیش، مرکل پیشنهاد کرد که دستور واکسن موثر نخواهد بود، اما او این احتمال را رد نکرد.
حدود 68.7 درصد از جمعیت آلمان به طور کامل واکسینه شده اند که بسیار کمتر از حداقل هدف دولت یعنی 75 درصد است.
اتریش، که اخیراً به عنوان بخشی از قرنطینه 20 روزه، تدابیر سخت گیرانه تری را بر روی افراد واکسینه نشده اعمال کرده است، همچنین قصد دارد تا فوریه واکسن را در دستور کار قرار دهد.
در آلمان، افراد واکسینه نشده همچنان می توانند در محیط های خصوصی ملاقات کنند، اما فقط به تعداد بسیار محدود. خانواده ای که یک فرد بالای 14 سال واکسینه نشده باشد می تواند تنها با دو نفر از خانواده دیگری ملاقات کند. زمانی که همه واکسینه شده باشند محدودیت اعمال نمی شود.
اعتراضات گسترده ای علیه اقدامات همه گیر در گذشته در آلمان وجود داشته است، و دستور پیشنهادی واکسن احتمالاً با مخالفت برخی روبرو خواهد شد، اگرچه نظرسنجی ها نشان می دهد که اکثر آلمانی ها موافق هستند.
اولاف شولز، وزیر دارایی، که انتظار می رود هفته آینده توسط یک ائتلاف چپ میانه به عنوان صدراعظم انتخاب شود، از دستور عمومی واکسن نیز حمایت کرده است، اما او موافق اجازه دادن به قانونگذاران بر اساس وجدان شخصی خود و نه خطوط حزبی در مورد این موضوع است.
وی گفت: “اگر نرخ واکسیناسیون بالاتری داشتیم، اکنون در این مورد بحث نمی کردیم.”
افزایش موارد کووید-19 طی چند هفته گذشته و ورود نوع جدید omicron هشدارهایی را از سوی دانشمندان و پزشکان در پی داشته است که در صورت عدم انجام اقدامات جدی، خدمات پزشکی کشور در هفته‌های آینده ممکن است بیش از حد افزایش یابد. برخی بیمارستان‌ها در جنوب و شرق این کشور به دلیل کمبود تخت مراقبت‌های ویژه، بیماران را به سایر نقاط آلمان منتقل کرده‌اند.
آژانس کنترل بیماری آلمان روز پنجشنبه 73209 مورد جدید تایید شده را گزارش کرد. مؤسسه رابرت کخ همچنین 388 مورد مرگ و میر جدید بر اثر کووید-19 را گزارش کرد که مجموع مرگ و میر از زمان شروع همه‌گیری را به 102178 نفر رساند.
بحث در مورد اقدامات جدید به دلیل ساختار سیاسی آلمان پیچیده شده است، که 16 ایالت را مسئول بسیاری از مقررات و انتقال مداوم بین دولت های قدیم و جدید در سطح فدرال می کند.
شولز، که سوسیال دموکرات‌هایش در ماه سپتامبر، بلوک راست میانه مرکل را شکست دادند، از آخرین گام‌ها به عنوان یک سازش سیاسی دفاع کرد.
وی به خبرنگاران گفت: ما با اقدامات بسیار گسترده، بسیار شدید اما دقیق به وضعیت فعلی واکنش نشان می دهیم. “اقدام قاطع در اینجا و آنچه برای من مهم است با توافق دوجانبه در حال انجام است.”
برای کاهش فشار بر بیمارستان ها، فروش وسایل آتش بازی به طور سنتی در ایام سال نو در آلمان ممنوع می شود. هر ساله، بیمارستان ها صدها نفر را که به دلیل استفاده نادرست از آتش بازی ها آسیب جدی دیده اند، درمان می کنند.
اقدامات جدید که حداقل در سراسر کشور در نظر گرفته می شود، زمانی که 16 ایالت آنها را در قوانین موجود بگنجانند، احتمالاً در روزهای آینده، اعمال خواهند شد.
مرکل که احتمالاً در آخرین کنفرانس خبری او به عنوان صدراعظم شرکت کرد، نارضایتی خود را از ترک سمت خود در زمانی که آلمان دارای نرخ ابتلای تقریباً 440 مورد جدید در هفته به ازای هر 100000 نفر است، آشکار کرد.
او گفت: “اگر ما به طور متوسط ​​130 مورد مانند ایتالیا یا 150 مورد داشتیم، در این صورت احساس خیلی بهتری داشتم.” “من می خواهم این را کاملاً واضح بگویم.”